Lažne slike proizvoda, ljudi i situacija na internetu postale su sveprisutne u digitalnom svijetu.
Ovaj fenomen često nazivamo fotošopiranjem, iako se koristi mnogo različitih alata i tehnika za manipulaciju fotografijama. Danas je, pak, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji lakše nego ikada stvoriti lažan proizvod ili osobu i ponekada je prilično teško razaznati je li fotka lažna.
Najnoviji primjer su navodni Kinder slani proizvodi koji su preplavili društvene mreže te su mnogi povjerovali da se radi o pravim proizvodima dostupnim u trgovinama. Kinder Panzerotto, Kinder Tarallo, Kinder Orecchiette… sve su to generisane fotografije uz pomoć umjetne inteligencije.
Pogledajte ovu objavu na Instagramu.
Mnogi su u komentarima istaknuli da žele kupiti ove proizvode i da im se sviđaju. Drugi su odmah naglasili da se radi o AI fotografijama, što je na kraju i sam profil potvrdio u komentarima. “Koristimo Chat GPT4 za fotografije”, napisali su.
S obzirom na sveprisutnost ovakvih slika na internetu, važno je razvijati kritičko razmišljanje i provjeravati izvor informacija. Za novitete pojedine marke najbolje je pratiti službene stranice i društvene kanale. (Index.hr)