Modna kompanija Esprit će do kraja ove godine zatvoriti sve poslovnice u Njemačkoj. 

Esprit zatvara sve poslovnice u Njemačkoj: Bez posla ostaje 1300 radnika
Foto: Ilustracija

Ova odluka pogađa oko 1.300 radnika koji će ostati bez posla, dok će se poslovanje Esprita izvan Evrope nastaviti neometano.

Glavno sjedište Esprit Holdinga je u Hong Kongu, ali Njemačka je predstavljala najvažnije tržište za kompaniju, prenosi Njemačka novinska agencija (DPA). 

Iako je pronađen kupac za prava na brend u Evropi, budućnost Esprit proizvoda u Njemačkoj je neizvjesna. Finansijski investitor Alteri, vlasnik modnih lanaca Street One i Cecil, preuzeo je prava na brend. Ipak, nije tačno definisano kada i u kojem obliku će Esprit proizvodi ponovo biti dostupni na njemačkom tržištu.

Sudeći prema svemu ovome, modna industrija prolazi kroz ozbiljne izazove jer Esprit nije jedini.

Neki od brendova koji su nedavno podnijeli zahtjeve za stečaj uključuju Galeria Karstadt Kaufhof, Peek & Cloppenburg, Gerry Weber i njemački ogranak Scotch & Soda. Glavni uzrok ovih problema je pad potrošnje na modu, budući da kupci, prema istraživanjima, sve više štede na odjeći. 

Esprit je, kao i mnoge druge kompanije, pretrpio velike gubitke tokom pandemije, a iako je prodaja nedavno počela rasti, kompanije se suočavaju sa znatno većim troškovima energije, osoblja i najma prostora.

Prije tri decenije, Esprit je bio jedan od najpoznatijih brendova u Njemačkoj. No, s porastom online trgovine i konkurencije iz Azije, popularnost brenda je opala.

Azijske platforme kao što su Shein i Temu dodatno su pojačale pritisak sa svojim povoljnim cijenama, dok je online prodaja modnih proizvoda porasla na više od 40% ukupnog tržišta. Trgovine su zabilježile pad prodaje od 17% od 2019. godine.

Espritova prodaja je u stalnom padu proteklih godina, a kompanija je zabilježila gubitke u šest od posljednjih sedam godina. U 2023. godini gubici su iznosili 2,3 milijarde eura. Broj trgovina širom svijeta se značajno smanjio – od preko 1.100 u 2010. godini, do 147 u 2023.

Brend je nekada bio simbol stila, ali danas je njegova pozicija nejasna i upitna.