Ponedjeljak, 20. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Poduzetnik Samir Vildić vratio se iz Turske, a onda izgradio firmu koja posluje u 15 zemalja svijeta

Preuzmite sliku

U organizaciji WILLDICH Business Centra i u saradnji sa Fondacijom poduzetnika u BiH, 16. maja ove godine u Sarajevu će biti održani B2B susreti sa firmama iz Turske koje dolaze u četverodnevnu posjetu u Bosnu i Hercegovinu.

Sve se događa u cilju razvoja trgovinskih i ekonomskih odnosa između dvije zemlje. 27 firmi, kojima će naša zemlja biti domaćin, iz različitih su sektora i članice su Udruženja privrednika ASRIAD iz Sakarje, piše Forbes.n1info.ba.

„Mnogo je benefita i potencijala koje jedni drugima možemo da pružimo. Bosna i Hercegovina za Tursku je kapija Evrope i regije, dok je Turska za nas jako dobar izvor sirovina, repromaterijala i određenih proizvoda“, kaže Samir Vildić, poduzetnik i predsjednik Upravnog odbora Fondacije poduzetnika u BiH koji duže od 15 godina radi na razvoju ekonomskih i trgovinskih odnosa između BiH i Turske, povezujući naše firme sa velikim turskim tržištem i obrnuto.

Ne očajavati, već probleme pretvoriti u potencijale

Vildić je imao 14 godina kada je iz BiH 2001. godine otišao u Tursku, gdje je završio srednju školu, fakultet, stekao dva magistarska i doktorat. Navedenim diplomama prošle godine je dodao još jednu, onu sa Cambridge Business Programa. Pored studiranja, boravak u toj zemlji iskoristio je i za rad i stjecanje znanja u poduzetništvu, radeći duže od sedam godina i u privatnom sektoru. Ipak, 2017. godine odlučio se vratiti u BiH.

  • „Redeći i u jednom centru u Turskoj koji je imao za cilj privlačenje stranih investitora u BiH, imao sam priliku da uočim sve poslovne potencijale koje naša zemlja ima. Iskreno, u jednom trenutku bilo mi je krivo što ih nudimo stranim investitorima, i tu se krije jedan od glavnih razloga zašto sam se vratio i otišao u privatni sektor. Obišao sam i mnoge države svijeta, od Azije, Afrike do Evrope, i slobodno mogu istaći da najlakše poslujemo u Bosni i Hercegovini. A to je prvenstveno zbog faktora koji se zove čovjek, jer je u Bosni i Hercegovini čovjek čovjeku dostupan. A kao najvažnije, ne postoji karijera, država, plata, bonitet koji može biti vrijedniji i bolji od opcije da ja, kad god hoću, odem roditeljima u posjetu“, govori Vildić.

    Njegov kor biznis je poslovni konsalting, ali je on i generalni direktor i suvlasnik dvije uspješne firme potuno različitih djelatnosti, od kojih jedna posluje u čak 15 država. Poduzetnički duh Vildić stavlja na visoko mjesto kod obavljanja bilo koje djelatnosti, te poduzetnicima savjetuje da ga njeguju, jer će ga testirati u praksi nebrojeno puta, naročito kada problem bude neophodno pretvoriti u potencijal.

    I sam se našao u takvoj situaciji, iz koje je proizašla njegova druga firma, Doroteja, koja je dobila ime po bosanskoj kraljici Doroteji, supruzi Kralja Tvrtka. Naime, za organizaciju jednog događaja, potrebne su mu bile stolne zastavice, koje nije bilo moguće kupiti nigdje u Bosni i Hercegovini. Umjesto da očajava zbog ovog deficita, naš sagovornik je odlučio sa poslovnim partnerima i saradnicima, napraviti vlastiti brend, koji danas ne samo da proizvodi i distribuira zastavice, već i zastave i jarbole visoke i do 120 metara.

    „Moja glavna poruka svima, posebno mladim ljudima, jeste da ne pronalaze probleme u problemima, nego da budu svjesni da u svakom problemu i nedostatku nečega na tržištu postoji ogromni potencijal“, savjetuje Vildić.

    Podrška mladima u njihovim poslovnim počecima je neophodna, kaže on i nije nužno, dodaje, da uvijek bude materijalna.

    U BiH sam upoznao mnogo uspješnih i bogatih privrednika, koji nisu poduzetni

    „Često moralne podrške mogu biti značajnije. Ovo govorim bez da umanjujem vrijednost materijalne podrške. Najveća podrška mladim ljudima biće promjena ambijenta u državi i društvu. Dobre vijesti ljudima daju nadu, i mi moramo mnogo više pričati i govoriti o dobrim i pozitivnim stvarima, koje će motivirati i inspirisati mlade ljude. Od motiviranog i inspirisanog mladog čovjeka možemo očekivati i najveće svjetske uspjehe“, kaže Vildić, koji je nedavno plasirao i zanimljivu statistiku, o malim bh. sredinama u kojima živi i djeluje značajan broj milionera, a koja je upravo jedno od pozitivnih lica bh. ekonomije.

    “Drago mi je da je ova statistika naišla na veliki interes, ne samo u BiH, nego i državama u regiji. Za primjer sam naveo Kakanj i Živinice, a desetine drugih gradova može ući u ovu statistiku. Tešanj, Široki Brijeg, Tuzla, Gračanica, Sarajevo, Bijeljina, Bihać, pa do Gradačca koji ima duplo veći izvoz nego Tuzla. Mnogo je manjih sredina u BiH koje su razvijene ili su u brzom procesu ekonomskog razvoja“, kaže Vildić i dodaje da je ovim činjenicama želio skrenuti pažnju javnosti na prisustvo velikog kapitala na našem tržištu, posebno mladim ljudima koji tragaju za kapitalom za njihove poslovne ideje.

    Cjelokupan intervju sa Samirom Vildićem pročitajte OVDJE.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: ,