Četvrtak, 23. Maj 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

MIOS – ”svijetla tačka” u obrazovanju na području Tuzlanskog kantona a i šire (FOTO)

Međunarodno udruženje „Interaktivne otvorene škole“ (MIOS) danas je organizovalo doručak za medije s ciljem da predstavi svoj dugogodišnji uspješan rad te planove Udruženja za naredni period.

”Nepoznati smo medijima, tj. nismo zastupljeni u onom procentu u kojem bi trebalo. Ovo je bila prilika da prezentiramo naš rad. Tu je i naša praksa od 10 godina i ima se šta pozitivno predočiti. Želimo pokazati u kojoj sferi radimo te kako doprinosimo obrazovanju i generalno našem društvu te da novinari prepoznaju sa svoje strane da li je to dobro isticati, promovirati te pisati o tome da postoji pozitivna praksa unutar škola i da nije sve baš tako negativno kako se inače stiče dojam u javnosti” – istakla je Edina Malkić, direktorica MIOS-a  danas u razgovoru s medijima te dodala:

”Želja nam je da u medijskom smilsu budemo malo vidljiviji i prepoznatljiviji. Trenutno djelujemo na području TK-a a budućnosti ćemo raditi na prostoru širom BiH. Već imamo regionalnu mrežu i sporadični su to momenti našeg javnog predstavljanja, sad ćemo raditi i na tom segmentu umalo više.”

Naime, od 2004. godine MIOS neizostavno je ime među mnogim školama u tuzlanskoj regiji, Osijeku i Novom Sadu. Te godine pokrenut je projekt „Razvoj interaktivnih otvorenih škola“ u kojem je učestvovalo 12 škola iz TK, Osijeka i Novog Sada, koji je rezultirao osnivanjem MIOS –a.

  • mios002-20160819
  • Edina Malkić, direktorica MIOS-a i Anes Makul, savjetnik za odnose s javnošću

    Godinama, zajedno sa školama, MIOS uspješno radi na razvoju otvorenih škola naglašavajući stalno da su učenici ključni akteri procesa transformacije škole u otvorenu školu u zajednici.

    ”Kada govorimo o našim korisnicima, naime, radili smo sa mnogo škola u Tuzlanskom kantonu, te u gradovima Tuzla, Osijek, Novi Sad, školama iz Republike Srpske, Brčko Distrikta… Ostavili smo trag u smislu da su ljudi obučeni, da imaju pozitivnu emociju i sjećanje na naše projekte i aktivnosti koje smo sproveli. Djeca su u nastavnom procesu doživjela nastavu na potpuno drugačiji način. Obrazovnom sistemu smo dali i koncept samoevaluacije škole gdje je sav rad stavljen na školu, odnosno škola iz toga uči sama, bez kontrole i nadziranja. Dali smo alat koji može pomoći školi da sama uvidi svoje dobre i slabe strane. Ponudili smo ljudima pozitivnu alternativu jer projekti u kojima učestvuju škole kroz naš rad povezuju djecu, daju im drugačiji pogled na budućnost, jača njihove kompentencije, djeca ostvaruju nove kontakte u široj ili užoj lokalnoj zajednici, kao i regionalnom i internacionalnom nivou. I našim korisnica to mnogo znači što su nam i pokazali na razne načine. Nastavnici zaista rade. Motivisani su. Ima izazova naravno, nije sve tako jednostavno. Potrebno je da prođe određeno vrijeme da ljudi uvide bitnost i važnost našeg djelovanja, ali kada vide pozitivne reakcije učenika onda je to ‘druga priča’ i nastavnici dobiju motiv za bolji rad”- navodi Malkić.

    Mnogi prosvjetni radnici prošli su kroz stručna usvaršavanja MIOS –a gdje su se upoznali s novim nastavnim metodama, inovacijama u povezivanju nastavnog procesa sa zajednicom kao resursom za učenje, a koje su primjenjivali u svom radu, što i jeste jedan od prioriteta u radu MIOS–a. Udruženje radi kao mreža i želi podržati razvoj otvorenih škola koristeći metode interaktivnog učenja, pružiti profesionalne treninge o novim metodama podučavanja i učenja, promovisati demokratski razvoj i implementiranje standarda otvorenih škola u zajednici kao alata za razvoj škola.

  • Lejla Mehanović, koordinator projekta
  • Lejla Mehanović, koordinator projekta

    ”U posljednih godinu i pol, mi radimo sa oko 30 škola, 10 osnovnih i 20 srednjih, i to samo kroz jedan naš segment aktivnosti i to obuhvata negdje oko 500 nastavnika, direktora, predstavnika razvojnog tima koji su nam kontinuirano na tim edukacijama koje opet imaju dva, tri ili četiri modula. Tu nastavno osoblje uči nove metode rada, uče kako raditi sa djecom s posebnim potrebama, teškoćama u razvoju, koji su integrisani u redovni sistem, plus menadžent i razvojni timovi škola koji se podučavaju kako kreirati otvorenu školu, kako uspostaviti taj jedan sistem u školi koji će ispravno voditi školu ka razvoju i otvorenosti u zajednici. Nastavnici i menadžent, kada prođu kroz te edukacije, nakon svakog modula, imaju određeni zadatak u praksi, dakle trebaju da praktično primjene to što naučili na seminaru. To je za nastavnike primjena tih metoda koje su naučili, projektna nastava, servisno učenje, interaktivne metode… Poslije prvog ciklusa edukacija oni su uglavnom svi spremni primjeniti novo znanje u praksi. I tu se vidi promjena. Nakon što probaju u praksi sve to što su naučili, ukoliko su bili skeptični, mijenjaju svoj stav na pozitivno. Jer zaista sve što oni uče na seminarima to ima mnogo pozitivnog efekta na djecu u školi što i sami učenici priznaju. U zadnjih godinu i pol u sve te edukacije je bilo uključeno preko 2000 djece” – kaže Lejla Mehanović, koordinator projekta u MIOS-u.

    Iz Udruženja kažu da su ponosni što je model otvorene škole jedna zaokružena cjelina koja je dovoljno fleksibilna da može biti podrška školi u svim njenim problemima i izazovima ili u jakim stranama. MIOS ima programe, jasan opis procesa kako se radi sa školom, uvode nove aktivnosti, nove načine podrške.

  • Maja Okanović, koordinator projekta
  • Maja Okanović, koordinator projekta

    ”Mi se zaista bavimo jednim teškim pitanjem. U obrazovanju se često govori o stvarima koje su negativne. Svi nastavnici koji nam dođu na edukacije krenu sa tim problemima sa kojima se sureću u svakodnevnom radu, ali ono što mi uspijemo jeste to, da im u tom momentu prenesemo emociju i da ih motivišemo i pokažemo da nije baš sve tako loše. Naša svrha je da ih također podsjetimo zašto su oni odabrali baš taj posao te da ih podsjetimo i koliko su oni odgovorni za svako dijete koje uče u školi a mi to radimo kroz naše programe” – istakla je  Maja Okanović, koordinator projekta u MIOS-u te dodala:

    ”Nama je jako teško pratiti rezultate našeg rada. Činjenica jeste da se jako puno radi. Mi imamo neke mehanizme kako pratimo broj uključenosti i djece i nastavnika te koliko se naše metode dalje primjenjuju. Međutim, vrlo često nam dolaze nastavnici koji su u jednoj godini recimo uključeni u naše neke programe a već sljedeće godine ili čak to polugodište su u nekoj drugoj školi i ne mogu da primjene to što su naučili jer nemaju priliku niti vremena za to. Mi se s tim problemom susrećemo već godinama a to dosta otežava naš rad”.

    Svoj rad Međunarodno udruženje „Interaktivne škole“ temelji na uzajamnom razumijevanju i dijalogu među različitim regionima, državama i kulturama, gdje MIOS različitosti shvata kao priliku za stvaranje napretka. Vrijednosti na kojima se temelji, Udruženje promoviše zajedno sa globalnom porodicom organizacija koje grade otvorene škole  u zajednici u raznim dijelovima svijeta – od jugostične i centralne Evrope, preko Rusije, centralne Azije, južnog dijela Afrike, te s partnerima iz Ukrajine, Kanade, Velike Britanije, Moldavije, Rusije, Armenije, Češke, Kazahstana, Bugarske, Mongolije i Poljske s kojima sarađuje na pitanjima razvoja škola u zajednici.

  • Amra Mekanović, rukovodilac finansijskih i računovodstvenih poslova
  • Amra Mekanović, rukovodilac finansijskih i računovodstvenih poslova

    ”Sav ovaj naš trud i rad su donatori prepoznali. Svake godine nam se uvećavaju prihodi po osnovu donacije, otprilike u prosjeku za 40%. Radimo reviziju našeg Udruženja. Svaki puta smo imali pozitivan revizorski izvještaj. Radimo transparentno. Oko 10-15% ukupnih prihoda koje dobijemo iz donacija ide na naše troškove. Zaista, sve ono ostalo finansiramo u škole, u nastavnike, u razvoj svih tih naših metoda kojima se bavimo” – kazala je Amra Mekanović, rukovodilac finansijskih i računovodstvenih poslova u MIOS-u. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje