Ponedjeljak, 15. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Stručnjaci savjetuju: Ovaj genijalni trend s TikToka svi trebaju praktikovati

Preuzmite sliku

Trend Silent Walking (Tihi hod) potiče ljude da hodaju bez uređaja i bez ometanja, a odličan je način za sagorijevanje kalorija i ublažavanje stresa.

Umjesto da stavite slušalice, uključite podcast ili povedete partnera, trend hodanja u tišini je tjelesna vježba bez ikakvih uređaja ili društva da popuni prazninu.

Benefiti hodanja su dobro poznati, a hodanje u tišini nudi još jedan stepen više kada je riječ o mentalnom i emocionalnom zdravlju.

Trend je postao popularan otkako je kreatorica TikToka Mady Maio rekla korisnicima društvenih mreža da joj je njezin nutricionist savjetovao da “umjesto ludih kardio vježbi” hoda 30 minuta dnevno. Kako bi imala dodatne koristi, njen je dečko predložio da hoda bez ometanja.

@dailywireTruly innovative

♬ original sound – Daily Wire

Od tada je Silent Walking postao popularan pokret koji je ubrzo prigrlila vojska ljudi širom svijeta, a svi kako bi im vrijeme nasamo pružilo da ostanu sa svojim mislima i omogućilo im da se osjećaju smirenije te jasnije razmišljaju.

Naravno, hodanje bez ometanja nije ništa novo, ali u današnjem užurbanom svijetu, biti prisutan i bez dodatnih podražaja, postaje sve više i više rijetkost za mnoge ljude. Stručnjaci se jednoglasno slažu da to i te kako može pomoći u jačanju fizičkog, mentalnog i emocionalnog zdravlja.

  • Zdravstvene prednosti tihog hodanja

    Terapeutkinja Tracy Richardson vjeruje da je popularnost tihog hodanja izravan rezultat našeg sve užurbanijeg načina života. To je način da pronađemo prijeko potrebnu tišinu.

    Tiho hodanje postalo je popularnije u zadnje vrijeme zbog potrebe za bijegom od 24/7, uvijek uključene, kulture užurbanosti u koju smo evoluirali kao društvo. Toliko je “buke” koja nas svakodnevno okružuje i vjerujem da je to povratni udarac, ponovno uspostavljanje onih svjesnih veza sa sobom i učenje usporavanja, objašnjava ona.

  • Jedna od najvećih prednosti hodanja u tišini je njegova sposobnost ublažavanja stresa i tjeskobe.

    Moderni način života često vas dovodi u način borbe ili bijega i uključuje simpatički dio vašeg autonomnog nervnog sistema. Ova reakcija trebala bi biti rezervisana za akutne situacije u kojima morate pobjeći ili ustati i boriti se – nije dizajnirana za hronične situacije, a kada se neprestano stimulira, opterećuje tijelo i um, objašnjava Richardson.

    Richardson opisuje tiho hodanje kao priliku da se odmaknete od stresa, vratite u svoje tijelo i primijetite kako se osjećate.

    Tihi hod dovodi vas u sadašnji trenutak tako da ste svjesni sebe i svoje okoline. To je razlika između svjesnosti i ispunjenosti uma.

  • Kako se tiho hodanje razlikuje od hodanja sa distrakcijama

    Toliko smo brzo evoluirali tehnološki i kao društvo da je našim mozgovima sve teže obraditi gomilu informacija kojima smo svakodnevno izloženi. Prednosti hodanja dok slušate muziku ili podcast ili čak hodanje s prijateljem mogu biti ogromne za neke ljude, ali u stvarnosti biste mogli početi razgovarati sa svojim prijateljem o životnim smetnjama.

    Muzika, pak, može izazvati snažne emocije i sjećanja, a podcasti mogu odvratiti um, sprječavajući vas da se fokusirate i jasno razmišljate, ističe hipnoterapeutkinja i psihoterapeutkinja Holly Hannigan.

    Duboki razgovori i zanimljivi podcasti mogu biti stimulativni na svoj način, ali ako hodate jer vam je potreban mentalni odmor, uklanjanje smetnji dok pokrećete tijelo može biti sjajan način da se (doslovno) odmaknete od preopterećenja.

  • Kad se povučemo od ekrana, često primijetimo da primjećujemo više nego ikad prije. Stvari gledamo iz daljine, dopuštajući očima da se u potpunosti prilagode svjetlu, udaljenosti i dubini našeg okruženja, objašnjava Hannigan.

    U tom smislu, tihe šetnje su imerzivnije i omogućavaju nam da cijenimo prirodu koja nas okružuje. Istraživanja pokazuju da to može biti posebno korisno za naše mentalno i fizičko zdravlje.

    Istraživanje objavljeno 2022., na primjer, otkrilo je da jednosatna šetnja prirodom smanjuje moždanu aktivnost povezanu sa stresom. Također je utvrđeno da vrijeme provedeno u prirodi vraća usredotočenu pažnju i dovodi do smanjenja nivoa krvnog pritiska.

  • Kako izvući maksimum iz tihe šetnje?

    Ključ za uživanje u pozotovnim efektima tihog hodanja je učiniti ga svjesnijim iskustvom. Ako ste navikli zgrabiti slušalice prije nego što izađete kroz vrata, svjesno ih pokušajte ostaviti za sobom.

    Kada ste vani u šetnji, pokušajte osjetiti tlo pod nogama. Odvojite trenutak da zastanete i pogledate u nebo, dubinu boje, oblik bilo kojeg oblaka. Ako vidite prekrasno cvijeće ili lišće, odvojite trenutak i dotaknite ga.

    Sve te male stvari važan su dio svjesnosti, primjećivanja detalja oko vas u trenutku i držanja uma fokusiranog na ovdje i sada, umjesto da odlutate u misli o poslu, porodici ili budućim brigama, objašnjava Hannigan. (Ordinacija.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , ,