Subota, 13. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Razlozi zašto su žene ponekad gladne ”kao vukovi” i dlakave

Preuzmite sliku

Kad vas uhvati neopisiva želja za slatkim, okrivite hormon grelin. Odgovoran je za napadaje gladi jer stimulira centar za apetit u mozgu. Njegova količina raste prije, a smanjuje se nakon jela. Ako odmah nakon ručka osjećate potrebu za novom porcijom, grelin je u punoj moći i potrebno ga je obuzdati. To se postiže uz pomoć pravilnog sna, vježbe i zdrave prehrane, piše Zdravlje.ba.

No stres je glavni okidač za brojne bolesti, a utječe i na nadbubrežnu žlijezdu, koja tada luči previše kortizola i adrenalina – hormone stresa.

– Oni utječu na smanjivanje količine progesterona koji je ključan u postizanju trudnoće, a donosi i mnoge bolesti – tvrdi doktorica Ksenija Krajina Pokupec. Pojašnjava i da se uz manje lučenje hormona hipofize, poput estrogena i progesterona, javlja izostanak ovulacija, a smanjuje se i lučenje hormona štitnjače.

– Niža količina progesterona povećat će muški spolni hormon testosteron, pa djevojke imaju problem s pojačanom dlakavošću, aknama i izostankom menstruacije – otkriva Pokupec i  dodaje da je probleme moguće riješiti uz malu pomoć prirode.

– Pripremite čaj i dvije vrste tinktura za regulaciju rada žlijezda, za uravnoteženje količine hormona i protiv stresa. Pomažu stolisnik, kamilica, konopljika, imela, matičnjak, kopriva, peršun, borovica, sladić i crvena djetelina, maslačak ili vodopija – kaže. Ženama koje pate od nepravilnog rada hormona savjetuje da iz prehrane izbace mlijeko i meso, tjesteninu, brze ugljikohidrate, alkohol i šećer.

– Preporučuje se hrana s više voća, povrća s topivim biljnim vlaknima koji će nam pomoći izlučiti višak estrogena iz organizma i spriječiti njegovu resorpciju – kaže doktorica. Posebno preporučuje narandžasto povrće jer vitamin A pomaže u proizvodnji ženskih hormona.

– Glavičasto povrće, brokula, luk zbog sumpornih spojeva i kemferola koji će regulisati rad štitnjače, ali i kalcij, magnezij, cink, željezo ili kupinovo vino. Pomažu i zob, bademi, komorač ili anis, ružmarin, masna riba, jaja, orasi i lješnjaci – savjetuje Pokupec. No ako osjećate neprestanu glad, riječ je hormonu kortizolu. Zbog stresa i užurbanog načina života njegova količina se lako povisuje, pa se javljaju pojačani apetit i želja za slatkim, otkriva nutricionistica Sandra Krstev Barać.

– Javljaju se nemir, napetost, nesanica, anksioznost, pa čak i depresija. Slabi funkcija imuniteta, a moguć je i razvoj povišenog krvnog pritiska te bolesti srca i krvnih žila – kaže Barać i dodaje kako je bitno promijeniti životni stil ako želimo balansirati kortizol.

– Meditacija, joga, šetnja prirodom i duboko disanje samo su neki od prijedloga koji mogu pozitivno utjecati na količinu kortizola i općenito zdravlje – kaže.

Simptomi neravnoteže  – Akne i upaljena koža na donjem dijelu lica mogući su ako se u tijelu povećala količina testosterona te bi u tom slučaju trebalo obaviti pregled. I pretjerano znojenje može upozoravati na nižu količinu estrogena i neredovitu ovulaciju. I kod poremećaja menstrualnog ciklusa i neredovite menstruacije uzrok mogu biti stres, problemi sa štitnjačom, niski estrogen ili sindrom policističnih jajnika.
Inzulin – Inzulin je hormon koji luči gušterača i služi za regulaciju šećera u krvi. Prijenosnik je energije u krvi i mišiće. Zbog manjka ili viška inzulina tijelo teže regulira glukozu u krvi, a to se vidi kroz žeđ i česte odlaske na zahod.
Kortizol – Kortizol je glavni krivac za debljinu i žudnju za hranom bogatom ugljikohidratima. Luči ga nadbubrežna žlijezda, a visoka količina dovodi do pojačanog apetita, anksioznosti i nesanice. Nedostatak kortizola vidljiv je kroz gubitak kose i osteoporozu.
Paratiroid – Paratiroid reguliše krvni pritisak, rad organa i količinu kalcija u kostima. Ako tijelo proizvodi previše paratiroida dolazi do dehidracije, bubrežnih kamenaca i osteoporoze. Prekomjerno lučenje dovest će do grčeva u stopalima ili rukama, kao i nepravilnog ritma srca.
Melatonin – Ako se tokom dana osjećate pospano, a navečer odmorno i poletno, metalonin ne radi kako treba. Zadužen je za naš unutarnji sat i bioritam, a možete ga vratiti u formu uz pravilnu prehranu i kvalitetan san.
Progesteron – Progesteron dominira tokom drugog dijela menstrualnog ciklusa, kad stimulira rast endometrija za prihvat jajašaca. Ima važnu ulogu u središnjem živčanom sistema i djeluje opuštajuće, što objašnjava promjenjivo raspoloženje i razdražljivost tokom menstruacije.
Tiroid – Tiroid je odgovoran za apetit, energiju i jačinu menstruacije. Višak tiroida rezultirat će nervozom, valovima vrućine ili jakim lupanjem srca, dok njegov manjak usporava organizam.

Lanene sjemenke za ravnotežu spolnih hormona

Mljevene sjemenke lana su odličan izvor fitoestrogena lignana, koji dokazano štiti žene od karcinoma dojke i jajnika, a ujedno ima pozitivan učinak na ovulaciju te produžuje trajanje druge polovice ciklusa.

Kokosovo ulje reguliše hormon progesteron

Tjelesne masti utječu na otpuštanje hormona zaslužnih za regulaciju menstrualnog ciklusa, a samim time i ovulacije. Za normalnu ovulaciju potrebno je 18 posto kvalitetnih masnoća kojima je bogato kokosovo ulje.

Nutrijenti iz jaja uvode red u aktivnost hormona

Jaja su dobar izvor korisnih nutrijenata: Kolina, luteina, željeza, vitamina B2, vitamina B6, folne kiseline, biotina, vitamina B12, vitamina D i vitamina E koji pridonose zdravom reprodukcijskom sistemu. Posebno je važan vitamin B6 koji ima ulogu u regulaciji aktivnosti hormona. Jedno jaje osigurat će i šest grama proteina.

Maca prah uravnotežava hormone u menopauzi

Maca prah ili “ginseng s Anda” može potaknuti produkciju estrogena i ublažiti tegobe vezane uz menopauzu – osobito valunge i noćno znojenje. Preporučena doza je od 1500 do 3000 mg kroz tri doze na dan.

Ograničite unos kofeina, čaja i alkohola

Previše kafe podiže količinu kortizola i usporava rad štitne žlijezde. To ne znači da se u potpunosti trebate odreći kafe. Ispijanje svedite na minimum i držite se crne kafe bez šećera. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,