Građani Bosne i Hercegovine posljednjih godina sve češće iznose svoja mišljenja o kvaliteti zdravstvenih usluga koje su im dostupne.

Zdravstvena usluga u TK: Šta građani najviše zamjeraju zdravstvenom sektoru?
Foto: Ilustracija Tuzlanski.ba | Građani o zdravstvenom sektoru

Iako postoje različite perspektive, čini se da je opći konsenzus da su usluge u javnim zdravstvenim ustanovama često pristupačne, ali suočene s problemima poput dugih čekanja, nedostatka specijalista i zastarjele opreme.

Upravo zbog tih problema, mnogi građani biraju privatne zdravstvene ustanove, iako to podrazumijeva veće troškove. Ovaj trend je posebno izražen među onima koji to mogu priuštiti, budući da privatne klinike nude bržu i personaliziranu uslugu, što za mnoge pacijente predstavlja ključnu prednost.

Međutim, ne treba zanemariti ni one koji se i dalje oslanjaju isključivo na javni zdravstveni sistem, jer kako kažu, teško je izdvojiti novac za privatne ustanove, a ako već imaju zdravstveno osiguranje, onda ga žele iskoristiti.

Tuzlanski.ba je proteklih dana razgovarao sa građanima o ovoj temi, a u videu pogledajte koje odgovore smo zabilježili. 

Kako se može čuti, razlike u izboru između privatnih i javnih zdravstvenih ustanova često su uslovljene socio-ekonomskim statusom građana. Oni s višim primanjima češće biraju privatne usluge, dok se oni s nižim primanjima oslanjaju na javne ustanove, koje su često preopterećene.

Sve ove činjenice otvaraju važno pitanje - kako unaprijediti kvalitet zdravstvenih usluga kako bi svi građani imali jednak pristup potrebnoj zdravstvenoj skrbi, bez obzira na svoje ekonomsko stanje.

''Nisam zadovoljan nikako, vidite li da ljudi umiru zbog toga što nema u UKC-u onoga što treba'', ''Uvijek se čeka puno, redovi, gužva, nema discipline neke'', ''Ja sam zadovoljna'', ''Pa onako, manje više, nisam baš zadovoljna, ali dobro je'', ''Nažalost došlo je da moraš ići privatniku, plaćamo i ovo, skida se od plate za osiguranje, a opet moraš dati privatno, da bi došao dobrom ljekaru, jer su svi dobri ljekari otišli raditi privatno'',''Novaca nemam za privatne, biram javne'', ''Ne mogu ovamo da dođem na red, onda idem privatno nekad'', samo su neki od odgovora naših sagovornika. 

/ Anketa

Da li ste vi zadovoljni zdravstvenim uslugama u Tuzlanskom kantonu?
Rezultati

Važno je napomenuti da su provedene ankete pokazale kako građani smatraju da je potrebno unaprijediti organizaciju i transparentnost unutar zdravstvenih ustanova, te poboljšati odnos osoblja prema pacijentima.

Ova tema postaje sve relevantnija, posebno u kontekstu post-pandemijskog perioda, gdje su zdravstvene usluge došle u fokus kao jedan od ključnih društvenih prioriteta.