Građani Mostara poručuju: Pekari nas kradu na gramaži hljeba! (VIDEO)
Foto: Tuzlanski.ba

Većina pekara zakida na težini hljeba, mišljenja su građani grada na Neretvi koji su ogorčeni klasičnom prevarom pekara jer uglavnom prodaju štruce lakše od deklarirane težine.

pekaraNa redakcijski mail radija Studio88 stiglo je pismo slušatelja koji je ukazao na problem prevare od strane pekara koji građane zakidaju po težini hljeba.

Kupim hljeb u pekari preko puta kina Zvijezde u Mostaru 80 feninga, izvagam 260 grama. Danas kupim 3 hljeba koji bi trebali biti teški svaki po 350 grama. Znači dnevno mi pekar zavrne 3 x 90 grama, taman jedan hljeb po njihovoj gramaži ili ti ga 80 feninga. Eto ispadne mjesečno nas pekara zavrne 24 KM po familiji. Nadam se da ćete poduzeti nešto po ovom pitanju, računajte vi koliko ima familija u Mostaru i pomnožite sa 24 KM. Hvala"

Tragom informacije kontaktirana je i inspekcija grada Mostara. Nakon provedene inspekcijske kontrole, šef gradske inspekcije Hilmo Đidelija za Studio88 je rekao:

Uradili smo inspekcijsku kontrolu u spomenutoj pekari sistemom uzorkovanja više artikala i kontrolom je utvrđeno da nema odstupanja od deklarirane težine, čak su pojedini artikli teži od deklarirane težine 5 do 10%. Što se tiče informacije da se radi o hljebu od 350 g i 80 feninga moram kazati da po cjenovniku i normativu pekare stoji da je riječ o kruhu od 300 g, a ne od 350 g., i on košta 80 feninga. Dakle, ova pekara i nema hljeb od 350 g. Pozivam građane da, ukoliko posumnjaju u gramažu kruha, traže od pekara da im na licu mjesta izvagaju kruh, ili da obavezno traže račun i da taj artikl donesu inspekciji kako bi inspekcija mogla reagirati, jer nama treba dokaz".

Đidelija ističe da je inspekcija radila kontrolu i u ostalih nekoliko pekara po gradu i do sada nisu utvrdili nepravilnosti smanjenja gramaže kruha i ostalih peciva.

Odstupanja mogu biti u dozvoljenim granicama, npr., hljeb od 300 g smije prilikom vaganja imati 295g ali ne može 260 nikako", ističe Đidelija.

Predsjednik Udruženja za zaštitu potrošača Futura iz Mostara Marin Bago kaže kako je potrošač odmah trebao upozoriti trgovca na propust i dati do znanja da ima potrošačka prava.

Poražavajuća je činjenica da je ovakvo ponašanje trgovaca moguće isključivo zahvaljujući pasivnom ponašanju samih potrošača. Vaš slušatelj je napravio dobar potez iznoseći ovaj slučaj u javnost, ali u svakom slučaju je trebao odmah upozoriti trgovca na prospust koji je uočio. Svaki ozbiljan trgovac zna da se radi o ozbiljnom prekršaju i da su kazne u tom slučaju dosta visoke. Ukoliko trgovac ne uvaži prigovor, potrošač bi trebao kontaktirati nadležnu inspekciju i zatražiti inspekcijski nadzor pomenute trgovine ili se obratiti nekom od nevladinih udruženja koja se bave potrošačkom problematikom. Naravno, uvijek treba zatražiti fisklani račun za kupljeni proizvod, jer to je ne samo potrošačko pravo nego i obveza", ističe Bago.

Iz institucije ombudsmena za zaštitu potrošača BiH ističu da imaju primjedbi potrošača na rad pekara.

Imamo dosta primjedbi potrošača upravo na gramažu hljeba i u pekarama i u trgovinama. Po zakonu težina proizvoda mora odgovarati deklaraciji proizvoda. Ukoliko potrošač posumnja da se radi o smanjenoj gramaži svakako treba intervenirati i zatražiti provjeru jer se zaista dešava da je manja gramaža a to naravno značajno utječe na budžet građana", kazala je za Studio88 pomoćnik OZZP BiH Mediha Bakalović.

Nakon što su dobili dojavu jednog slušatelja da pekari zakidaju na gramaži hljeba, novinari Studia88 izašli su na ulice grada Mostara i upitali sugrađane jesu li primjetili smanjenu gramažu hljeba, što misle o ovakvoj prevari potrošača i vjeruju li u rad inspekcije?

Mahom su građani odgovarali da su odavno primjetili kako je hljeb „lakši" nego što bi trebao biti ali smatraju da se radi o 'sitnoj' prevari da bi reagirali a i nemaju običaj vagati hljeb. Također, ne vjeruju u rad inspekcije jer je, kako kažu, potkupljiva. Bilo bi, kažu sugrađani, zanimljivo obaviti kontrolu pekara nakon kontrole inspekcije.