Utorak, 16. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Influenseri na udaru zakona: Uskoro bi ih mogla vezati ista pravila kao i medije

Preuzmite sliku

Italijanski influenseri i ostali kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju sadržaje na internetu.

Aktivnosti influensera bit će pod nadzorom Italijanske agencije za komunikacije (AGCOM), javlja BBC. Pravila će se u početku primjenjivati na influensere s više od milion pratilaca.

Divlji zapad

“Divlji zapad influensera je gotov. Počinjemo s velikim, ali i drugi će se morati da se prilagode”, rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorela.

O kakvim pravilima je riječ?

Istaknuti influenseri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno da označe saradnju brendova ili da otkriju svoje komercijalne interese.

Predložene smjernice također imaju za cilj da zaštite djecu novom grupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i vlastite komercijalne interese.

  • Kazne bi mogle iznositi do 250.000 eura (oko 489.000 KM) za nepoštovanje propisa.

    AGCOM je u saopćenju naveo da će se njegove mjere odnositi na “komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti”.

    U slučaju plasmana proizvoda, “influenseri su dužni staviti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja”, stoji u saopćenju.

    Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena italijanska influenserka Chiara Ferragni.

    Optužena za prevaru

    U decembru je Ferragni, koja ima gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion eura, jer je tvrdila da će prodaja “dizajnerskog” ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dječije bolnice u Torinu.

  • U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja proizvoda.

    U izjavi svojim pratiocima je rekla da je napravila “grešku u dobroj vjeri povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom”.

    Prošle sedmice je italijanska policija objavila da će protiv Ferragni biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.

  • Prošle su godine i u drugim evropskim zemljama uvedena strožija pravila za influensere.

    U junu je Francuska donijela zakon prema kojem se influenseri mogu suočiti s kaznom zatvora, ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju.

    U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera. (Index.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje