Ponedjeljak, 29. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Doslovno nestvarna ljepotica: Ovo je najzgodnija španjolska manekenka

Preuzmite sliku

Uspon umjetne inteligencije očituje se u raznim sferama života: od zabave, preko zdravstva i nauke, pa sve do fizičkog izgleda. Čini se da su društvene mreže najviše pogođene ovim postignućima umjetne inteligencije. Danas je postalo teško razlikovati šta je stvarno, a što proizvod AI-ja. Ovo je samo jedan primjer.

S ružičastom kosom, mačkastim očima i istaknutim dekolteom, Aitana Lopez (25) tip je modela koji može prodati sve. Njen Instagram progil, koji ima gotovo 200.000 pratitelja, prikazuje je u odjeći modnih brendova, poput Victoria's Secreta, Brandy Melvillea i Guessa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

Za svoj posao modela navodno zarađuje do 10.000 eura (oko 19.000 KM) mjesečno, piše The Telegraph. Na Fanvueu, kreatorskoj platformi, obožavatelji mogu platiti privatni sadržaj i razmjenjivati poruke s njom.

“Spremna za vikend u kožnoj odjeći božice”, najavljuje u jednom nedavnom opisu.

Ne žali se, nikad nije bolesna, radi 24/7

“Šta mislite, koja riječ najbolje definiše moju osobnost ili stil?” upitala je pratitelje. Najbolja stvar kod López, sa stajališta njezinih šefova to je što ona ne postoji. Iako mjesečno zarađuje 10.000 eura, López uopće ne mora biti plaćena, prenosi Tuzlanski.ba.

Njezini tvorci, španjolska tvrtka The Clueless, zamislili su je kao rješenje za neučinkovitost suočavanja s ljudskim modelima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

“Počeli smo analizirati kako radimo i shvatili da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili otkazani zbog problema izvan naše kontrole”, rekao je Rubén Cruz, osnivač agencije, u intervjuu za Euronews.

Logika je jasna: zašto se baviti temperamentnom stvarnošću kada se možete osloniti na savršenu sliku?

“Učinili smo to kako bismo mogli bolje živjeti i kako ne bismo ovisili o drugim ljudima, koji imaju ego, koji imaju manije ili koji jednostavno žele zaraditi puno novca pozirajući”, objašnjava Cruz.

López je samo jedan od hiljada AI influencera i modela, koji brzo postaju veliki biznis

Međutim, kritike stižu sa svih strana. Komentari ljudi na društvenim mrežama govore kako bi ovaj potez mogao imati negativan uticaj ne samo na budućnost ove vrste posla, već i na percepciju savršenstva i izgleda kod mlađih generacija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

Will Monange, suosnivač Fanvuea, kaže da kreatori od krvi i mesa ne bi trebali biti previše uznemireni porastom ovih konkurenata umjetne inteligencije.

“To je poput šireg straha s umjetnom inteligencijom”, kaže on.

“Ima puno pesimizma, ali u osnovi je to alat za kreatore. Govorimo o kreativnoj osobi koja stvara publiku. Trenutno oni moraju biti lice te kreacije. Ono što ovo radi jest, otključavanje mogućnosti ljudi koji mogu otključati publiku, ali ne žele nužno biti lice te kreacije. Oni mogu koristiti ovaj alat za stvaranje publike i povezivanje s obožavateljima. Otvara vrata kreativnim ljudima. Ne vidim da će to ikoga zamijeniti.”

Shahnaz Ahmed, direktor kreative i inovacija u The Social Element, agenciji za društvene medije, kaže da AI influenceri predstavljaju prekretnicu u marketingu i oglašavanju.

“Budući da su digitalno programirani, kreatori umjetne inteligencije mogu biti najpristupačnija verzija uticaja koju smo do sada vidjeli”, kaže Ahmed.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

“Mogu govoriti bilo kojim jezikom koji želimo, brzo stvarati sadržaj, ostati postojani i biti potpuno prilagodljivi. Istraživanja su također pokazala da se ljudima lakše otvoriti više virtualnoj nego stvarnoj osobi: zamislite ‘ispovjedaonicu’, siguran prostor u kojem možete biti iskreni bez predrasuda i osuda. AI ima mogućnost podržati naše potrebe za mentalnim zdravljem na načine na koji ljudi ne mogu.”

Nisu svi uvjereni da smo na pravom putu

Cammy Crolic je izvanredna profesorica marketinga na Univezitetu na Oxfordu, koja istražuje AI modele i influencere.

“Iz perspektive brenda, puno je sigurnosti u radu s virtualnim influencerima, jer oni nemaju problema s reputacijom”, kaže ona.

“Postoji puno više kontrole nad onim što poruka kaže i kako se predstavljaju.” Drugim riječima, Aitana López neće biti fotografisana kako ispada iz noćnog kluba, niti postoji opasnost da će reći nešto kontraverzno u intervjuu.

“No, iz perspektive potrošača, čini se da se istraživanje okuplja oko ideje da se hiper-realistični influenceri bolje povezuju s potrošačima od onih koji više crtaju, ali postoji i druga strana novčića, a to je da su ljudi svjesni da to stvarnim ljudima oduzima posao,” ističe profesorica Crolic.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

Njeno istraživanje nije dovršeno, ali zasad sugeriše da besprijekorne AI ljepotice poput López jačaju beskorisne ideale mladima.

“Uvjetno, ono što smo otkrili jest, da naglašava osjećaj objektivnosti, što negativno utiče na njihovo samopouzdanje. Mediji objektiviziraju žene, one sada stvaraju savršena tijela. Društvo mora željeti da su žene lijepe stvari za gledanje, za razliku od stvarnih, nijansiranih žena s podrijetlom i historijom, te manama koje ih čine zanimljivima. (Uspon AI influencera) naglašava da je sve u fizikalnosti.” objašnjava profesorica Crolic.

“U konačnici, svaka interakcija temeljena na društvenim mrežama je parasocijalni odnos. Obožavatelj se osjeća povezanim, ali nije upoznao tu osobu,” kaže Monange.

“Mislim da će različite generacije imati različite poglede. Kako ljudi odrastaju s tim kao normom, bit će potpuno normalno da je neko digitalni kreator. Mislim da će (AI influenceri) biti značajan dio gospodarstva vrijednog više milijardi dolara,” nastavlja Monange.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Aitana Lopez (@fit_aitana)

“Influenceri s umjetnom inteligencijom ne mogu replicirati ljudska iskustva”, kaže Jago Sherman, voditelj strategije u agenciji Goat.

“Oni ne mogu biti roditelji, ne mogu osjećati emocije, ne mogu imati stvarne odnose i ne mogu govoriti o iskustvima poput korištenja proizvoda za njegu kože ili ljubavi prema određenoj hrani. Oni su više poput jumbo plakata ili digitalnog oglasa, a razlog zašto je uticajni marketing toliko moćan jest to, što potrošači žele kupovati proizvode od stvarnih ljudi s kojima se mogu poistovjetiti,” zaključuje Sherman.

Ipak, nedvojbeno je da koliko god slike Aitane López bile realistične, one su bajke u usporedbi s onim što će biti moguće u budućnosti. Uskoro će postojati videozapisi koji se neće moći razlikovati od stvarnosti. Moda je oduvijek bila oko aspirativnih slika, čak i iluzija: sada su i modeli izmišljeni.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje