Petak, 19. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Priča Emire Alkaz ruši stereotipe: “Kao mala maštala sam da postanem automehaničarka, san se ostvario”

Preuzmite sliku

Još uvijek postoje stereotipovi i podjela na ”muška” i ”ženska” zanimanja. Potvrda za to je podatak da u Zeničko-dobojskom Kantonu, srednje stručne škole upisuje 71,89% učenika a 28,11% učenica. Ipak, odabir zanimanja učenika i učenica sve više ruše predrasude i stereotipe u društvu. Pozitivan primjer je i priča iz Mješovite srednje škole Tešanj, prenosi Akta.ba.

Popravljanje i održavanje motora i motornih vozila – opis posla koji ukazuje na to da je posao težak, komplikovan i posao u kojem ste uglavnom uprljani do laktova od ulja, maziva i masti ili benzina. Opis koji po svemu sudeći može da ukazuje da je to “muški” posao. A tako ga se i percipira. Mada, ne baš svugdje. Dokaz za to je Emira Alkaz koja je jedina učenica u razredu automehaničara.

“Kad sam bila mala maštala sam da postanem automehaničarka i moj san se ostvario”, kaže ova djevojka koja je posao zavoljela još od malih nogu, kada je uz tatu popravljala manje kvarove na porodičnom automobilu.

  • “Kada je došlo vrijeme da upišem srednju školu, donijela sam odluku i niko me u tome nije sprječavao. U početku su me dječaci odbacivali, jer sam bila jedina djevojčica, ali kasnije su me prihvatili, jer su vidjeli da ja zaista volim to da radim i što je još važnije – da znam to radim. Mislim da su žene pametnije i da lakše otkriju kvar jer brže razmišljaju, ali ja im to nikada ne bih priznala. U školi smo svi jednaki”, poručila je.

    Emira kaže da se u njenoj porodici niko ne bavi sličnim poslom, ali da joj to nije bilo pretjerano bitno. Omiljeni dio nastave joj je praktična nastava jer kako kaže – ne bježi od posla, naprotiv – voli kada dobije teži zadatak – jer je to ujedno i veći izazov i prilika da se nešto novo nauči.

    Osim što želi da popravlja auta, Emira bi voljela i da ih vozi.

    “Voljela bih da nastavim školovanje, da se još više usavršim u ovom zanatu, ali i da vozim. Tako bih u potpunosti radila ono što volim – vozila i popravljala auta i kamione”, govori ona.

    I dok se automehaničari često dijele na one koji više vole mehaniku koja je fizički zahtjevnija i one koji više vole elektroniku koja podrazumijeva tehnološke inovacije, Emira kaže da, uprkos tome što je djevojka od jedva metar i šezdeset – više voli mehaniku.

    “Ja sam sama donijela odluku, upisala sam ono što me zanima, ono što volim i u čemu sebe vidim. A mislim da se i mnogo mojih drugova iz razreda vodilo istim motivima. Neki od njih možda nisu bili odlični đaci, ali sigurno jesu vrhunski automehaničari”, rekla je.

  • Članak je nastao je u okviru projekta “Stručno obrazovanje u Bosni i Hercegovini” kojeg provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u ime Vlada Švicarske i SR Njemačke. Projekat podržava partnerske škole u uspostavljanju i realizaciji dualno organizovanog stručnog obrazovanja u skladu sa potrebama tržišta rada

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje