Utorak, 19. Mart 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Novo obećanje UIO: Carinjenje pošiljki bez špeditera od sljedeće sedmice

Iako je sredinom februara u rad trebao biti pušten novi modul informatičke carinske aplikacije ASYCUDA WORLD, koji treba omogućiti poštanskim operaterima da pokreću carinski postupak za pakete koje građani iz BiH naručuju putem interneta od pravnih lica iz inostranstva, to se još nije desilo te su se brojni građani BiH, koji su na ovaj način naručivali robu, našli u problemima, izvijestilo je Oslobođenje.

– Izrada novog modula carinske aplikacije ASYCUDA je završena, također su završene i izmjene i dopune zakonskih propisa koji regulišu ovu oblast, one su u međuvremenu usklađene sa zakonodavstvom EU. Do kraja ove sedmice se završava i testna faza nove aplikacije i nadamo se da će početkom sljedeće radne sedmice ona biti i službeno puštena u rad. Tada neće biti potrebe da se angažuje špediter, već će, kao i do sada, nadležni poštanski ured podnositi usmenu prijavu za carinjenje, a obračun uvoznih dažbina vršit će se prema carinskoj tarifi BiH, a ne po jedinstvenoj carinskoj stopi kao do sada, kazali su nam iz Uprave.

Kako kažu, novi sistem će omogućiti efikasniju kontrolu i provjere, tako da će svi oni koji se nezakonito bave privrednom djelatnošću oglašavanja razne robe putem interneta i njene prodaje biti temeljito kontrolisani, a svi građani koji za svoje lične potrebe naručuju robu putem interneta neće biti u potrebi za angažovanjem špeditera.

Žalili su se građani i na činjenicu da je moguće da pošiljka, kada dođe do njih, bude oštećena, a da je prošao rok za žalbu prodavaču, čime bi i oni bili oštećeni, te nisu znali ko će odgovarati u takvim situacijama.

– Ovo pitanje nije u našoj nadležnosti. Svi koji su robu naručili imali su mogućnost da je preuzmu angažovanjem špeditera, a ukoliko to nisu uradili i ako je roba oštećena, mi nemamo ništa s tim, kazali su još iz UIO.

Podsjetimo, građani BiH početkom ove godine su umjesto naručene robe, na adresu dobijali obavijest da moraju angažovati špeditera kako bi im roba bila dostavljena na adresu, što do sada nije bio slučaj kada je u pitanju pošiljka vrijednosti do 50 KM. Iz UIO su obećali da će taj problem biti riješen od naredne sedmice, a nama ostaje da vidimo da li će i biti tako.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,