Kenan ef. Musić: Sadaka je potvrda da vjerničko srce nije pohlepno, sadaka je radost posta
Foto: Tuzlanski.ba

Mjesec ramazan je uzdignut objavom Kur'ana, stoga, hafiz Kenan Musić smatra da svaka osoba koja ozbiljno razumije Božijeg poslanika Muhammeda s.a.w. kao osobu koja prenosi Kur'an i koja nas uči kako da živimo život dostojan vjernika i vjernice, sa posebnom radošću dočekuje ramazan. To je mjesec mnogih Allahovih rahmeta, milosti koje se izlivaju na svakog ko otvori svoje srce.

- Možemo kazati da je mjesec ramazan poklon svim ljudima, da preispitaju svoj odnos prema dragom Bogu, da poredaju prioritet u životu, šta je u fokusu njihovog interesovanja i da se napoje i nahrane hranom i napitkom koje ne mogu dobiti osim u vjeri - kazao je docent na Fakultetu islamskih nauka Univerziteta u Sarajevu i rukovodilac Katedre za hadis, poslaničku tradiciju hafiz Kenan ef. Musić u intervjuu za Fenu.

Jedino veza sa Stvoriteljem svih svjetova, ističe on, može u cjelosti ispuniti čovjeka. Ako nisi spoznao Stvoritelja, onda nisi spoznao ni smisao života. Stoga je ramazan mjesec smisla, milosti, mjesec Kur'ana, poslanstva Muhammeda s.a.w. i mjesec u kojem vjernici pristupaju fenomenu vremena.

- Suština posta je u razvijanju svijesti u Božijem pogledu. Mi kada postimo, sustežemo se od jela i pića. Problem savremenog čovjeka danas, ali i općenito kroz povijest je bila materijalizacija. Ramazan je prilika za veliko 'ne' materijalnim dobrima, da bi u suštini odgojili duhovna dobra. Da bi odgojili svoj karakter. Tih 30 lijepih dana posta je prilika da se kroz intenzivni trening, suočimo sa činjenicom da materijalno prolazi, a dohovna ljepota je neprolazna – ističe Musić.

To potvrđuje i Kur'anski ajet “ono što je kod vas prolazno je, a ono što je kod Allaha vječno je” (Sura En-Nahl Pčele 96)

Danas se, pojašnjava on, puno govori o detoksikaciji organizma, a post je prilika da otrove koji se akumuliraju u ljudskoj dušu, u tijelu, izbacimo postom, namazima, zikrom, sadakom, lijepom riječju, lijepim djelima. Post štiti čovjeka od pohlepe, obijesti, prejedanja, vraća ravnotežu, dematerijalizuje i uspješno detoksira tijelo i dušu.

- Čovjek koji posti se ne prejeda kada iftari, jer je svjestan da sofra koja je pred njim puna nije pred svima takva, danas 2/3 čovječanstva ima problema zbog nedostatka vode i hrane, odnosno, gladni su i žedni. Post je tajni ibadet, vidljiv Allahu, a u lijepom ponašanju prema ljudima, vidljiv je i insanu – ističe Musić.

Posljednja Božija objava, Kur'an, naglašava Musić, počinje riječima, čitaj, uči, razmišljaj. To je mjesec znanja “da postite bolje vam je, kada biste znali”, mjesec u kojem mi dublje ulazimo u spoznaje našega Gospodara, njegovih darova nama, njegove miloste ukazom objave Kur'ana, njegove milosti kroz post, kroz odgojni put kroz koji vjernik ili vjernica može uzeti, praktikovati.

- Ko posti mjesec ramazan pokazuje suštinsko znanje o Allahu, pokazuje da zna šta to Gospodar njegov od njega traži i zna na koji način da se okrene Gospodaru sa najboljim djelom, a to je post. Post je i skriveni ibadet, a ta je suština sklonjena od ljudi, to je veza sa Uzvišenim Gospodarom - navodi on.

Mjesec ramazan ima i svoju socijalnu, humanu stranu, a to je darežljivost. To se prakticira kroz sadekatu-l-fitru i zekatom. Hafiz Musić kaže da to dodatno čisti postača od eventualnog griješenja i neprimjerena govora.

- Islam jeste predanost Gospodaru, a On nas ne treba, nego mi trebamo Njega, zato mi u svim propisima vjere vidimo da nas dragi Bog upućuje jedne na druge, da budemo milostivi jedni prema drugima, da budemo obzirni i dajemo sadaku, obradujemo one koji su slabijeg materijalnog stanja – poručuje Musić.

Tako, dodao je, kada govorimo o ovim principima islama, govorimo zapravo o suštini, odnosima koji pokazuju na koji način sam razumio novac i zaradu koju čovjek dobija.

- Sadaka je potvrda onoga što je u srcu, a to je da vjerničko srce nije pohlepno, da nema želje za gomilanjem materijalnih dobara, već da je darežljivo, izdvaja i daje sadaku kako bi osjetio radost posta, a nakon toga i radost Bajrama – zaključio je docent na Fakultetu islamskih nauka UNSA hafiz Kenan ef. Musić u intervjuu za Fenu.