Subota, 27. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Medicinska škola Tuzla: Mjesto gdje se oblikuju heroji u zdravstvu, iznjedreno ih na hiljade do sada

Preuzmite sliku

Nije novina da su tuzlanski ljekari profesionalci koji svojim znanjem stoje rame uz rame sa svjetskim specijalistima. Iza njih je mnogo truda, rada, posvećenosti, a mnogi od njih s ponosom ističu Srednju Medicinsku školu u Tuzli kao prvi korak na svom putu ka uspjehu.

Ova škola je iznjedrila generacije i generacije učenika. Zagarantovala je uspjeh odmah po završetku školovanja, ali je istovremeno mnogima bila čvrst temelj za dalje obrazovanje.

S trenutnih 1210 učenika i 110 zaposlenika, Srednja Medicinska Škola Tuzla je epicentar znanja, posvećenosti i stručnosti. Kroz spoj bogatog kurikuluma i praktičnih iskustava, škola pruža obrazovanje koje nadmašuje granice učionica, stvarajući tako buduće ljekare i medicinske stručnjake koji održavaju visoke standarde struke.

“Srednja medicinska škola Tuzla ima za cilj  osposobiti učenike za samostalan rad i rad u stručnom timu, odnosno zdravstvenim ustanovama ,  pripremanje i provođenje opšte njege, skladno  prihvaćenim standardima, zakonskim obvezama i profesionalnoj etici, a uz razvijanje profesionalne svjesnosti i humanog odnosa prema bolesniku. ‘’, za Tuzlanski.ba kaže Abid Begović, direktor škole.

  • Kroz niz programa i resursa, Medicinska škola u Tuzli gradi most između teorije i prakse, pripremajući mlade ljude za izazove moderne medicinske industrije. Učenici imaju priliku stjecati vrijedne vještine kroz praktične radionice, laboratorijske vježbe i kliničke rotacije koje su integrirane u program obrazovanja.  Ovaj pristup omogućava učenicima da primijene teorijsko znanje u stvarnim situacijama, čime se osigurava priprema za zahtjeve dinamičnog medicinskog okruženja.

    “Zahvaljujući tehnološkom razvoju učenici  naše škole  ne moraju  zamišljati situacije ili učiti putem vizuelnih ili audiovizuelnih nastavnih sredstava. Danas naši  učenici aktivno sudjeluju u učenju putem demonstracija i uvježbavanja što smatram najvrednijim  metodama poučavanja.”, kaže direktor dodavši da je učenicima obezbijeđena i praksa u Domu zdravlja Tuzla, kao i u Univerzitetsko – kliničkom centru.

    Školske kabinete opremili  su modelima koji simuliraju bolesnika ili njegove pojedine dijelove tijela što omogućuje pažljivu demonstraciju i uvježbavanje vještina. Postoje modeli i pribor za gotovo sve medicinsko-tehničke postupke i sestrinske intervencije: mjerenje arterijskog krvnog pritiska , model za postavljanje intravenske kanile, uvođenje i hranjenje putem nazogastrične sonde, uvođenje urinarnog katetera, modeli za parenteralnu primjenu lijekova, klizmu, i mnoge druge procedure što učenike priprema za tržište rada.

    “Intervencije se mogu ponavljati sve dok ih učenik ne savlada, što ide u prilog nastavi usmjerenoj na učenika, u vidu individualnog praćenje napretka.Učenik uči tempom koji njemu najviše odgovara.”, objašnjava direktor.

    Medicina nije samo struka, to je put razvoja cjelokupne ličnosti

    Srednja Medicinska Škola Tuzla se ističe po visokoj kvaliteti, dobroj organizaciji te predanosti uprave i nastavnog osoblja. Njihovo vješto djelovanje i iskren trud vidljivi su kroz stalnu inicijativu za postizanjem izvrsnih rezultata i stvaranje optimalnih uslova za rad, kako za nastavnike, tako i za učenike. Timska saradnja na svim nivoima škole odražava se u dobrim radnim odnosima, efikasnoj komunikaciji te saradnji s roditeljima i učenicima. Iako školu pohađa velik broj učenika, predanost svih učesnika u odgojno-obrazovnom procesu omogućava prilagodbu i zadovoljenje raznolikih individualnih potreba učenika, čime se svakom od njih pruža prilika za uspješno uključivanje u školsku zajednicu.

  • “Individualna podrška učenicima se uglavnom ogleda kroz pažljivo planiranje i realizaciju  programa za dopunsku podršku učenicima koji iz određenih razloga ne uspijevaju da sa uspjehom savladavaju sve nastavne sadržaje planirane u rednovnoj nastavi, zatim programe dodatnog rada sa učenicima koji su izuzetno uspješni iz određenih predmetnih područja, omogućavanje širokog spektra slobodnih aktivnosti za afirmisanje i razvoj različitih interesovanja kod učenika, rad na razvijanju individualiziranih strategija učenja za učenike kod kojih se za takvo nešto pojavi potreba.”, za Tuzlanski.ba kaže Mirza Jahić, pedagog u Medicinskoj školi u Tuzli.

    Vezano | Hemijska škola Tuzla: Tamo gdje se znanje spaja s inovacijama siguran su put za napredak  

    Osnovu za razvoj komunikacijskih vještina, kao i  vještina timskog rada i saradnje predstavljaj savjetodavni rad sa učenicima, savladavanje sadržaja iz nastavnog predmeta Medicinska psihologija sa pedagogijom, realizacija sadržaja u okviru odgojnog rada sa odjeljenskom zajednicom, te niz drugih aktivnosti koje se realiziraju u okviru nastavnih i vannastavnih aktivnosti učenika.

    “Stoga se konstantno radi na razvijanju inkluzivne i socijalno osjetljive školske kulture koja svoj značaj crpi iz uzornog ponašanja svakog člana našeg kolektiva. Biti učenik ili zaposlenik naše škole podrazumijeva i posjedovati uzorne osobine ličnosti koje se naročito prepoznaju u komunikaciji i radu s drugim osobama.”, objašnjava pedagog.

  • Biti zdravstveni radnik, kaže Jahić,  podrazumijeva razvoj cjelokupne ličnosti, a naročito emocionalnih osobina ličnosti koje mu omogućavaju da je u stanju adekvatno odgovoriti na brojna iskušenja koja se javljaju kroz rad sa pacijentima.

    “Pojave poput asocijalnosti, agresije, emocionalne nestabilnosti, anksioznosti, nesigurnosti, autoagresivnosti i slično postaju sastavni dio života mladih osoba općenito. Stoga škole, primarno trebaju znati prepoznati određene neadekvatne razvojne karaktristika, zatim, razviti kvalitetno partnerstvo i obezbijediti razmjenu informacija sa roditeljima, ali i raditi na uspostavljanju saradnje i zajedničkog djelovanja sa centrima za mentalno zdravlje, nevladinim organizacijama i drugim specijaliziranim ustanovama.”, zaključuje.

    Medicinska škola Tuzla kroz oči njenog učenika

    A o školi ipak najiskrenije mišljenje mogu dati učenici. Tako Eldar Hamzić kaže da, iako osnovu svoje ličnosti vuče još iz djetinjstva, neke važne karakterne crte usvojio je upravo kroz iskustva u ovoj školi. Posebno je naučio biti strpljiv.

    “Naučio sam kako treba komunicirati sa ljudima i  izgradio “empatijski odnos”. Što se tiče profesionalnog razvoja, to je posebna priča. Da biste bolje razumjeli, samo ću naglasiti da mi praksu, između ostalog, drži razredna profesorica. Pomiješajte to, dobru atmosferu i onu pozitivnu ludost mene i moga okruženja i dobit ćete svake sedmice jedan dodatan čas prakse. Znam da kad biste me probudili u pola noći, sjećao bih se svih onih silnih predavanja koja smo radili na časovima zdravstvene njege, a upravo to nam i treba kako bismo sutra bili dobri zdravstveni radnici”, veselo objašnjava Eldar.

  • Posebno je zahvalan za mogućnost pohađanja raznih edukacija van školskih klupa koje pomažu učenicima da nadograde svoje znanje.

    “Nije Medicinska samo zgrada, ni riječ na papiru, već mi koji je podižemo i činimo da bude šta jeste. Kad bih krenuo nabrajati šta je ostvareno samo u ove tri godine koliko sam učenik, mislim da bi mi trebao još jedan papir. Ovo je samo mali dio onoga što se zove Medicinska škola. Stoga, ukoliko niste, dođite nam jer naša vrata su otvorena za sve ljude velikog srca.”, kaže učenik Eldar Hamzić.

    Pohvale od samih učenika najdragocjeniji su pokazatelj uspješnosti jedne obrazovne institucije.  Ujedno su i vjetar u leđa ovoj školi da  ostane  predana svojoj misiji, usmjerena ka kontinuiranom unapređenju i težnji da svaki učenik  ostvari svoj puni potencijal. (Foto: Blicko Junior | Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,