Utorak, 22. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Nepismenost koči e-tržište u BiH

elektronsko-placanje
Preuzmite sliku

Popularno

Iako se prema zvaničnim podacima Centralne banke BiH uslugama elektronskog bankarstva koristi sve više građana i firmi, veliku barijeru nastavku ekspanzije ove vrste poslovanja predstavlja nizak stepen informatičke pismenosti u BiH.

\"elektronsko-placanje\"Naime, prema podacima Centralne banke, u BiH broj građana koji je u 2011. godini koristio usluge e-bankarstva iznosio je 70.474 i porastao je za 21.129 korisnika u odnosu na prethodnu godinu, dok je uslugama internet bankarstva u prošloj godini bilo obuhvaćeno 23.865 korporacija, organizacija i preduzeća, što je u odnosu na 2010. godinu rast za 4.608.

Porast je uočljiviji ako se ima u vidu kako je fizičkih osoba korisnika ovih usluga u 2008. godini bilo tek oko 18.000, navode u CB BiH.

Zlatan Mulabegović, direktor Asocijacije za informacione tehnologije BiH, konstatovao je da je nivo korištenja usluga e-bankarstva u BiH na veoma niskom nivou, što je posljedica informatičke nepismenosti.

\”Internet bankarstvo je usluga kojom se mogu koristiti isključivo ljudi koji su informatički pismeni, a prema trenutnim pokazateljima, u ovoj oblasti BiH je veoma daleko iza regiona i još dalje od zapadne Evrope\”, konstatovao je Mulabegović.

On je konstatovao da se u BiH za IT po glavi stanovnika izdvaja oko 24 dolara, što je daleko ispod zemalja regiona, koje izdvajaju između 50 i 60 dolara u prosjeku.

\”Još jedan od indikatora gdje se u informatičkom svijetu nalazimo je i taj da je u BiH do sada izdato svega 8.000 ECDL certifikata, svjedočanstava za posjedovanje evropskog standarda o informatičkoj pismenosti, dok ih je u Srbiji i Sloveniji dodijeljeno preko 60.000, a u Hrvatskoj više od 40.000\”, rekao je Mulabegović.

On je dodao da BiH mora više ulagati u informatizaciju kako bi se povećao broj informatički pismenih ljudi, koji će kasnije uopšte znati i moći da koriste internet bankarske usluge.

U BiH su prošle godine usluge elektronskog bankarstva pružale sve banke, a bankari kažu da e-bankarstvo, uprkos niskom stepenu informatičke pismenosti u BiH, postaje sve popularnije.

Ivan Vlaho, direktor banjalučke UniCredit banke, rekao je da u ovoj banci bilježe uzlazni trend rasta korištenja usluga e-bankarstva, kako među pravnim, tako i kod fizičkih lica.

\”Sve veći broj građana i kompanija će uskoro uvidjeti da im je daleko jednostavnije da bilo gdje, iz svog doma ili sa mjesta na kojem imaju pristup internetu, po mnogo nižoj cijeni mogu napraviti bankarske transakcije na veoma jednostavan način\”, objasnio je Vlaho.

Bankari kao neke od osnovnih prednosti korištenja e-bankarstva navode: niže cijene transakcija u odnosu na šaltersko poslovanje, siguran i bezbjedan platni promet, uštedu vremena, obavljanja transakcija sa radnog mjesta, te mogućnost stalnog uvida u stanje i promet na računu.

Izvor: eKapija / Tuzlanski.ba

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: