Petak, 23. Februara 2024.
Tuzlanski.ba logo

Za bolje zdravlje u periodu menopauze umjesto dijete, jedite ovu hranu

Preuzmite sliku

I dok je općepoznato to da žene koje prolaze kroz menopauzu pate zbog valunga, poteškoća sa spavanjem, a nerijetko i gomilanja kilograma, manje se govori o nekim drugim simptomima koji često prođu ispod radara. 

Promjene hormona u periodu menopauze dovode i do brojnih promjena u tijelu s kojima se često nije lako nositi. Od debljanja, preko ispadanja kose do bolova u mišićima. Mnoge žene imaju promjenjivo raspoloženje, te osjećaju tjeskobu prilikom poteškoća s kojima se istovremeno susreću.

Ono što često prođe neprimijećeno, a i te kako je povezano upravo s ovim periodom, jest i suha koža, gubitak kose, povećana potreba za mokrenjem, te slabljenje kostiju, koje povećava rizik od osteoporoze.

No, ono što nerijetko izaziva najveće nezadovoljstvo jest debljanje, a ono nije nužno povezano s promjenama u prehrani. Velik broj žena odlučuje se za restriktivne dijete, međutim one lako mogu pogoršati stanje, posebno kada je riječ o mentalnom zdravlju, te zdravlju kostiju.

Stručnjaci su složni da bi u periodu menopauze bilo poželjno izbjegavati tradicionalne dijete, te se okrenuti izbalansiranoj prehrani orijentiranoj na nutrijente koji će sistemski jačati kosti i prevenirati bolesti poput osteoporoze ili osteopenije, smanjenja gustoće kostiju.

Jedan od razloga za ovaj potez je, između ostalog, činjenica da će tokom menopauze smanjen unos kalorija imati znatno manji učinak, a uslijed stalnog osjećaja gladi povećat će razdražljivost i osjećaj umora.

Šta jesti u menopauzi?

Naglasak u ovakvom stilu prehrane je na povećanom unosu kalcija i vitamina D. Iako će mnogima prvi izbor biti multivitaminski dodaci, činjenica je da ih je bitno unositi (i) putem prehrane.

Namirnice, koje se preporučuje redovno konzumirati su: lisnato zeleno povrće (špinat, blitva, salate…), grahorice i mahunarke, sjemenke (chia) i orašasti plodovi poput badema, a kao dobar izvor vitamina E služe avokado, kikiriki i mango.

Isto tako, kako biste svojoj koži vratili blistavost te potaknuli rast kose, važno je povećati unos omega-3 masnih kiselina, a pronaći ćete ih u namirnicama kao što su:

losos

kamenice

orasi

pasterizirana jaja

špinat

prokulice.

Ono što je ključno je stavljanje naglaska na zdravlje tijela, umjesto na kilažu. Stoga je iznimno bitno orijentirati se na raznolikost u prehrani te u sedmični raspored uključiti redovnu tjelovježbu, jer ona ne samo da će olakšati borbu s viškom kilograma, već će imati i pozitivano djelovanje na dobro mentalno stanje. (Tportal.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje