Istražioci Odjeljenja za borbu protiv sajberkriminala Bavarske prikupili su dokaze protiv međunarodne bande cyberkriminalaca na osnovu kojih je podignuta i optužnica, a suđenje počinje naredne sedmice.
Naime, vođa ove kriminalne grupe bio 45-godišnjak koji je vodio operacije preko nekoliko internetskih platformi i call centara, od kojih je jedan bio stacioniran i u Sarajevu.
Ova grupa je ciljala uglavnom privatne investitore iz Evrope koristeći on-line platforme za trgovinu, a samo jedan od pripadnika ove kriminalne organizacije, državljanin Izraela (38) uspio je da od 350 investitora izvuče 8,5 miliona eura. On je u jednom momentu bio i menadžer call centra u Sarajevu.
Istražioci, na osnovu dokaza koje su prikupili, procjenjuju da je ukupna šteta nanesena investitorima širom svijeta preko 100 miliona eura.
Vođa ove kriminalne grupe uhapšen je na Filipinima, dok su sa njim optuženi pomenuti Izraelac (38) te Bugarin (32).
Oni su pored Sarajeva, imali call centre u Bugarskoj, Srbiji, Gruziji i još nekoliko zemalja. U samom centru čitave prevare su call centri koji se popularno nazivaju "boiler rooms". Riječ je o mjestima gdje zaposleni rade pod nevjerovatnim pritiskom, a obično kada se tek zaposle, nemaju predstavu o kakvim call centrima se radi. U ovakvim vrstama kriminalnih radnji, cyberkriminalci "navuku" građane da prvo kliknu na primamljive on-line reklame, kojima poznata ličnost nerijetko daju kredibilitet.
Pritisak službenika call centra je nevjerovatan, oni moraju telefonom ili mailom da uvjere potencijalne investitore da prvo ulože inicijalnu, skromnu sumu, od recimo 250 dolara, ali se kasnije te cifre povećavaju. I dok ti investitori misle da zarađuju dan za danom, kada žele da unovče, shvate da novca jednostavno nema.
Klijent misli da zarađuje pravi profit. Sve to djeluje prilično vjerodostojno i legitimno. Posljednje dvije godine ovoj grupi se u potpunosti posvetio njemački viši tužilac Nino Goldbek.
Goldbek je posljednje dvije godine proveo putujući regionom, gdje je bio prisutan upadima u call centre u Albaniji, Bugarskoj, Srbiji, samoproglašenom Kosovu, gdje je ujedno bio i jedan od najvećih callcentara, gdje je radilo čak 400 ljudi.
Posao ljudi u call centrima je da kontaktiraju one koji se uloguju na neke od brojnih web stranica, sa imenima poput "Zoomtrader" ili "Option888", te zamole od tih potencijalnih klijenata da ulože relativno malu sumu novca, obećavajući im brz i jednostavan profit.
Kada klijent "zagrize", onda ih predaju u nadležnost iskusnijih agenata, koji se predstavljaju kao "investicioni savjetnici" i koji su uvježbani da koriste psihološke manipulativne tehnike.
Klijenti su zavedeni da vjeruju da je njihov novac uložen u kriptovalute, dionice, obveznice. Profiti i gubici se generišu na web sajtu po potrebi, bez obzira na "stvarna" tržišta.
Neki od trikova su toliko uvjerljivi da neki investitori tj. klijenti i ne shvataju da su izgubili novac i da su prevareni, već prosto vjeruju da nisu imali sreće pri trgovanju na tržištu. (Nezavisne novine)