Petak, 10. Aprila 2020.
Tuzlanski.ba logo

Koronavirus u BiH

ZARAŽENI

858

OPORAVLJENI

101

UMRLI

35
Preuzmite sliku

Nutricionisti savjetuju: Koliku pauzu treba da pravite između treninga i obroka?

Sigurno ste mnogo puta čuli rečenicu da nije dobro vježbati odmah nakon jela.

Koliko treba pričekati poslije obroka prije nego što se krenete baviti nekim tjelesnim aktivnostima? Evo šta kažu nutricionisti.

Ne treba trenirati odmah nakon obroka

,,Kako bi efekat na treningu bio maksimalan, nužno je prethodno jesti”, govori nutricionistkinkja Melisa Rifkin. ,,Međutim, sve zvisi od vrste obroka kao i obimu treninga ili posla koji ćete obavljati.”

Postoji nekoliko uobičajenih pravila kojih se treba pridržavati. Što je obrok veći ili “teži”, to će više vremena morati proći prije tjelesne aktivnosti. Teški obroci prije treninga mogu stvoriti nelagodu, nadutost ili grčeve, i neće rezultirati optimalnim učinkom. Preporučuje se da se 30 do 45 minuta prije treninga pojede hrana s niskim sadržajem vlakana. Ovi lako probavljivi ugljenihidrati brzo će se razgraditi i pretvoriti u energiju koju će tijelo koristiti tokom treninga, prenosi cosmopolitan.rs.

Za aktivnosti u kojima je potrebna velika izdržljivost, poput trčanja ili plivanja, biće nužno sakupiti i više energije. Najefektnija je mješavina ugljenih hidrata i proteina dva do tri sata prije treninga.

Kada su u pitanju, na primjer, maratoni, takmičari bi pre trčanja trebali pojesti obroke sa velikom količinom ugljenih hidrata. Neki nutricionisti preporučuju i punjenje organizma ugljenim hidratima dva do tri dana prije samog maratona.

Prilikom tjelesnih aktivnosti koje traju duže, poput maratona, tijelo koristi i troši uskladištene ugljene hidrate i masti kao izvor energije. Kada nema ugljenih hidrata dostupnih u krvotoku, tijelo troši zalihe glikogena iz mišića i jetre. Kada se glikogen potroši, tijelo počinje posustajati.

Najvažnije je da na teške treninge izdržljivosti ne odlazite gladni. Mnogo je bolje pojesti i običnu bananu, nego ne pojesti ništa. Takođe, prije treninga treba izbjegavati hranu s velikim učinkom masti. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,