Koliko voda ograničava domet? Sprovedeno francusko istraživanje električnih vozila pod kišom
Foto: Tuzlanski.ba

Francuski Automobile Propre istraživao je pad dometa tokom ekstremnih kiša. Jasno je da je to ograničavajući faktor.

Kao i kod automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, sloj vode koji se nakuplja ispred gume pruža otpor pri kotrljanju. To znači da je automobilu potrebno više snage za vožnju istom brzinom.

Visoka vlažnost zraka, također, uzrokuje veći aerodinamički otpor. Hladniji zrak ima veću gustinu, dok hladna površina ceste utječe na temperaturu guma.

Što je hladnije, potrošnja se više povećava. Kako bi se dobili što bolji rezultati, ispitivanja su provedena na istoj ruti, na identičnoj vanjskoj temperaturi i bez klima uređaja, kako bi se što bolje izolirala prekomjerna potrošnja zbog kiše. Mjerenja su između ostalih obavljena na modelima Cupra Born, Peugeot e-3008, Renault Scenic e-Tech i Audi e-Tron GT RS.

Istraživanja su provođena na cesti, po pljusku, dakle ne u laboratorijskim uslovima.

Dodatna potrošnja iznosila je 4 kWh na 100 kilometara, smanjujući domet za procijenjenih 16,7 posto. To dovodi do gotovo 60 kilometara manjeg dometa vožnje po punjenju.

Za poređenje: brža vožnja (130 km/h) po suhim uslovima rezultira dodatnom potrošnjom od 1,2 kWh na 100 kilometara. Zbog toga električni automobili prijeđu u prosjeku 15 kilometara manje, javlja Revija HAK.