Utorak, 24. Novembra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Čips, čokolada, hljeb, meso: Šta namirnice za kojima žudite otkrivaju o vašem trenutnom stanju?

Svako od nas ima onu jednu namirnicu kojoj ne može odoljeti. Možda ste slabi na sir ili ne možete završiti obrok bez kockice čokolade.

No ispostavilo se da je žudnja za određenom hranom zapravo način na koji vam tijelo ukazuje na mogući zdravstveni problem, odnosno nedostatak određenih nutrijenata, prenosi index.hr.

Čips

Žudnja za slanom hranom poput čipsa, slanih orašastih plodova ili pereca može biti znak umora nadbubrežnih žlijezda. Ovaj izraz se koristi za ljude koji su pod dugotrajnim stresom zbog čega njihove nadbubrežne žlijezde proizvode kortizol. Kad je vrijednost kortizola niska, tijelo možda ne zadržava dovoljno natrija pa otud žudnja za soli.

Žudnja za soli može biti i znak dehidracije ili neravnoteže elektrolita.

Čokolada

Ako sanjarite o čokoladi, možda vam nedostaje magnezija. On se može pronaći u hrani poput banana, badema, indijskih oraščića, špinata, brokule i čokolade, a pomaže uravnotežiti šećer u krvi, opustiti mišiće i regulirati krvni pritisak.

Sir

Sir je prepun nutrijenata koji vam možda nedostaju, poput šećera, masti, vitamina D, tiramina (aminokiseline koja regulira krvni tlak) ili l-triptofana (koji je odgovoran za raspoloženje i spavanje).

Hljeb i tjestenina

Hljeb, tjestenina i drugi rafinirani ugljikohidrati smatraju se hranom sreće jer mogu povećati nivo dopamina u mozgu i pridonijeti osjećaju zadovoljstva.

Žudnja za ovim namirnicama može značiti i da vaše tijelo žudi za šećerom. Mogući uzroci žudnje su neravnoteža hormona (posebno prije menstrualnog ciklusa), ali i stres ili nedostatak sna.

Meso

Ako pak žudite za sočnim odreskom ili mesom s roštilja, vaše tijelo možda treba više hranjivih sastojaka koji se nalaze u mesu. Ako ste predani vegetarijanstvu, unos proteina, željeza i vitamina B možete povećati konzumacijom jaja, grčkog jogurta, orašastih plodova, leće, graha, graška i zelenog povrća. U slučaju nedostatka željeza ili vitamina B, možda će biti potrebni i dodaci prehrani. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,