Četvrtak, 6. Avgusta 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Trezor u kojem se čuva najtajniji recept na svijetu

U jednoj banci iza debelih betonskih zidova je sačuvana tajna koju brojni ljudi u posljednjih 130 godina žele ukrasti.

Dr. John S. Pemberton je prije 133 godine, tačnije 8. maja 1866. godine stvorio napitak za koji nije ni mogao zamisliti da će promijeniti svijet, i postati najpopularnije piće ikad.

Apoteka Jacob’s Pharmacy u Atlanti je prva koja je prodavala sok u boji karamele, a u početku se prodavala “na čaše”.

Piće je jako brzo privuklo kupce, a već 1984. godine su ga počeli flaširati i distribuirati.

Kad je tek puštena u prodaju, Coca-Cola je sadržavala kokain i kofein. Kokain su dobijali iz lista koke, a kofein iz oraha kole, biljke čiji plod obiluje kofeinom.

Budući da na engleskom ove riječi počinju s C i K, po njima je Coca-Cola i dobila ime. Ipak, slovo K promijenili su u C iz marketinških razloga. Za ime Coca-Cola zaslužan je Frank M. Robinson, partner Johna S. Pembertona, prenosi Express.hr.

Orginalnu kopiju formule su čuvali 86 godina u glavnom sefu banke SunTrust u Atlanti.

U decembru 2011. godine su orginalnu formulu premjestili u novi sef koji je izložen u muzeju Svijet Coca Cole u Atlanti. Ipak, formula je u metalnoj kutiji kako ga niko ne bi mogao vidjeti. To je prvi put nakon 1925. godine da je kutija izašla iz sefa.

Postoje brojne zamke za potencijalne kradljivce. Prva je definitivno trezor.

Iako mnogobrojne osobe svake godine prođu kroz muzej, vrlo mali broj uđe kroz vrata trezora. On je opremljen najmodernijom tehnologijom, i nalazi se u kompleksu od preko 8000 kvadrata.

U muzeju možete probati i razne napitke iz tvornice Coca Cole.

Da li je uklonjeno lišće koke?

Pembertova formula je sadržavala 142 grama kokaina po galonu sirupa, a 1891. je Candler smanjio na desetinu tog iznosa. Procjenjivalo se da jedna čaša Cole sadrži devet miligrama kokaina. Iz sastava je uklonjen 1903. ali ne potpuno.

Nakon 1904. godine kompanija je počela koristiti ostatke iz procesa ekstrakcije kokaina iz lišća koke, tzv. potrošeno lišće.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Coca-Cola Archives (@coke_archives) on

Od tada u Coca-Colu se dodaje ekstrakt lišća koke bez kokaina. On se izvlači iz lišća u pogonu kompanije Stepan u New Jerseyu, koja je ujedno jedina kompanija u SAD-u ovlaštena za taj posao.

Kad su promijenili recept na dan su primali 1500 poziva

Coca-Cola je godinama vodila bitku s novim colama, pićima sličnima njoj. Početkom 80-ih Pepsi se počeo bolje prodavati u supermarketima. A na testiranjima okusa na slijepo (blind test) potrošači su ocjenjivali Pepsi boljim od Cole. To je bio trenutak kad su se iz Coca-Cole odlučili na poboljšanje okusa.

Izbacili su staru Colu i u proljeće 1985. godine ubacili novu, poboljšanu Colu. Nazvali su je New Coke.

Međutim, reakcije nisu bile očekivane. Ljudi su bili ljuti, pisali su pisma, protestvovali, žalili se da su im ukinuli uspomene na djetinjstvo.

Nova Cola je ismijana! Primili su ukupno 400.000 poziva i pisama. Na dan su primali čak po 1.500 poziva. Zaposlili su i psihijatra da sasluša pozive kupaca i direktorima prenosi svoje profesionalno mišlenje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Coca-Cola Archives (@coke_archives) on

Psihijatar je izjavio da su neki ljudi pričali o povlačenju Cole kao o smrti bliskog člana porodice.

S druge strane, ljudi na blind testiranjima su izabrali Novu Colu. Kupci su bili podijeljeni.

Ipak, prodaja Nove Cole je postepeno rasla. Međutim, postojali su i oni koji više nikako nisu htjeli kupovati Colu, ni Novu Colu, ali ni Pepsi.

Direktori su se bojali kako će reagovati međunarodno tržište

Ogroman broj ljudi, pogotovo na jugu SAD-a su zahtijevali povratak stare formule. Bilo je ljudi koji su kupovali velike zalihe iz Evrope, onih koji su pokupovali preostale zalihe u svojim lokalnim trgovinama, ali i onih, koji su poput Gay Mullinsa iz Seattlea osnovali organizaciju “Old Cola Drinkers“.

On je tražio od kompanije da se ponovo pusti u prodaju stara formula ili da se proda nekome drugom.

Samo tri mjeseca poslije lansiranja Nove Cole, 11. jula su vratili staru formulu u prodaju. Dobila je novi naziv “Coca-Cola Classic”.

Ljudi su bili oduševeljeni. Do kraja godine, Cola se bolje prodavala i od Nove Cole i od Pepsija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Coca-Cola Archives (@coke_archives) on

Samo šest mjeseci kasnije, Cola se prodavala dvostruko bolje od Pepsija, a on je više nikad nije prestigao.

Iako su se mnogi pitali da li je ovo kompanija Coca-Cola namjerno uradila kao marketinški trik, iz kompanije su uvijek tvrdili da nisu.

Ovo je jednostavno bila greška koja se ispostavila kao najbolji i najgori poslovni potez ikad. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje