Utorak, 30. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ove dvije stvari vas čine nesretnim na poslu

Preuzmite sliku

Na poslu provedemo trećinu dana. Osmočasovno radno vrijeme u zavsnosti od težine i opisa posla, nekima može vrlo teško da padne.

Oni koji rade u većim korporacijama gdje je i fluktuacija zaposlenih veća, a zahtjevi i zadaci konstantni, znaju koliko energije moraju da izdvoje u toku dana. Takođe, tu se javlja i stres. Postavlja se pitanje kako onda da budemo zadovoljniji i sretniji na poslu gdje provodimo dosta vremena? Odgovor na to pitanje ima Srikumar Rao koji je čitav život posvetio podučavanju direktora vodećih kompanija u Americi, kao i studenata. Otkrio je da veliki dio stresa i frustracije koje ljudi doživljavaju na svom radnom mjestu dolazi iz istog izvora – ometanja.

Bilo da ste student ili izvršni direktor, “suočavanje sa stalnim ometanjima na poslu doprinosi nesreći u vašem životu”, objasnio je on. Nekoliko studija je pokazalo da je sposobnost osobe da se fokusira i bude prisutna povezana sa brojnim zdravstvenim prednostima, uključujući niži nivo stresa, poboljšanu kognitivnu fleksibilnost i veće zadovoljstvo.

“Ljudi me stalno pitaju, koji je savjet broj jedan koji mi možete dati da budem sretniji na poslu ili u životu? I uvijek kažem: ‘Šta god da radiš, uradi to. Samo budi prisutan’”, kazao je Rao.

  • Rao ima doktorat na “Columbia Business School“, predavao je u “London Business School“, “Haas School of Business” na Univerzitetu Kalifornije, u “Columbia Business School” i drugdje. Takođe je uradio pionirsko istraživanje motivacije na radnom mjestu i vodio radionice za zaposlene u Google-u i Microsoft-u.

    Uklanjanje ometanja je istraživački poduhvat za sreću. Nekoliko studija je pokazalo da je sposobnost osobe da se fokusira i bude prisutna povezana sa brojnim zdravstvenim prednostima, uključujući niži nivo stresa, poboljšanu kognitivnu fleksibilnost i veće zadovoljstvo.

    Ako ste nesrectni na poslu, to može da se “prelije” i odrazi i na druge sfere života, da utiče na vaše odnose sa ljudima, vaš san i opšte mentalno zdravlje. Prvi način kako to da spriječite i budete srećniji na poslu jeste da “prekinete vaše mentalno brbljanje”. Šta to znači?

    Kada vas preplave različite misli na poslu, zastanite, duboko udahnite i pokušajte da vratite pažnju na zadatak koji je pred vama. Posmatrajte koje god misli i osjećanja doživljavate, prepoznajte negativne i nametljive misli kao ometanja i ponovo fokusirajte svoju pažnju na aktivnosti koje obavljate u sadašnjem trenutku.

    Drugi ometač produktivnosti i sreće na poslu jesu sukobi.  Možda imate toksičnog šefa ili raspored koji zahtjeva smene od 12 sati. Međutim, fokusiranje na smanjenje ometanja i stresora koji su pod vašom kontrolom takođe vam može pomoći da se osjećate sretnije i smirenije na poslu.

    “Moždane možete da kažete “ne” svom šefu, ali možete da podesite sami sebe vrijeme za odmor i pauze između sastanaka ili da isključite privatni telefon tokom radnog vremena”, naveo je Srikumar Rao.

    Jednom kada uvježbate ove dvije navike, “brzo ćete otkriti da svaki zadatak koji radite postaje mnogo manje neprijatan, a u nekim slučajevima zapravo postaje prijatan”, dodao je ovaj stručnjak za kraj, prenosi Mondo.ba

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,