Srijeda, 21. Februara 2024.
Tuzlanski.ba logo

Osam načina da ojačate svoj brak u penziji

Preuzmite sliku

Penzionisanje je velika promjena u našim životima. Tamo, gdje je posao nekada dominirao najvećim dijelom dana, sada ostaje praznina koju imate priliku ispuniti stvaranjem nove rutine.

To može uključivati ​​provođenje puno više tog, odjednom pretjeranog slobodnog vremena sa supružnikom ili partnerom. Kako to može biti sjajno, isto tako može dovesti i do napetosti i sukoba. (Nije uzalud CNBC nedavno izvijestio da su se “sivi razvodi” nakon 65. godine popeli na povijesne razine.)

No, stručnjaci kažu da možete uživati ​​u skladnim zlatnim godinama uz malo planiranja i svjesnog pružanja pažnje svojoj vezi, piše Best Life.

Ovo je osam načina da ojačate svoj brak u penziji:

1. Planirajte vrijeme koje provodite zajedno i odvojeno

“Jedan od najučinkovitijih načina održavanja i jačanja veze nakon penzionisanja je imati balans u inzistiranju provođenja zdravog zajedničkog vremena, ali i imanja dovoljno prostora za provođenje odvojenih vremena,” kaže Aaron Engel, terapeut u Cardinal Point Counseling u Ohiju, prenosi Tuzlanski.ba.

  • “Ovaj omjer nije isti za svaki par, ali većina parova treba ovu diferencijaciju bez obzira na dob. Provođenje više vremena zajedno u penziji, također, čini ključnim i bitnim u održavanju veze, isto kao i posjedovanje nekih dvojenih hobija i aktivnosti, kao što je esencijalno imati i neke zajedničke interese kako bi stvari bile uzbudljive.”

    2. Razgovarajte o svojoj vezi

    “Penzionisanje znači više vremena provedenog zajedno, što može biti i blagoslov i izazov,” kaže Sophie Cress,  licencirana bračna i porodična terapeutkinja.

  • “Ključno je voditi otvorene i iskrene razgovore o očekivanjima, osjećajima i individualnim potrebama. Razgovarajte o svojoj viziji ovog novog poglavlja vašeg zajedničkog života. Na primjer, postoje li hobiji ili aktivnosti kojima ste se oduvijek željeli baviti? Kako planirate uskladiti pojedinačne interese sa zajedničkim vremenom? Ovi razgovori mogu spriječiti nesporazume i frustracije,” kaže Sophie.

    3. Održavajte naklonost

    “Kako starimo, naša potreba za fizičkim dodirom se ne smanjuje, pa nastavi s tim zagrljajima i držanjima za ruke,” savjetuje Deon Black, certificirani seksualni edukator.

  • Također, upamtite da kolutanje očima ili odbacivajući komentari predstavljaju prepreke u vezi.

    4. Planirajte novu rutinu

    “Nakon penzionisanja, uobičajeno je osjetiti poremećaj u dnevnoj strukturi koju je nekoć pružao posao,” kaže Cress.

  • Da biste to ublažili, može biti korisno uspostaviti novu rutinu zajedno sa svojim partnerom. Ova rutina može pružiti osjećaj svrhe i normalnosti u vašem svakodnevnom životu. Na primjer, možete planirati redovne vježbe, volontirati u lokalnim organizacijama ili zajedno naučiti novu vještinu. Važno je razgovarati i dogovoriti se o aktivnostima u kojima oboje uživate i koje vas ispunjavaju.

    5. Pronađite ideje za nove spojeve

    “Lako je ući u kolotečinu i nastaviti slijediti istu rutinu koju ste uvijek radili,” kaže Laura Silverstein, certificirana terapeutkinja za parove.

  • Ali, najbolji način da život bude zabavan i zanimljiv je isprobavanje novih stvari. Sada je savršeno vrijeme za zajednički kurs kuhanja ili filma, isprobavanje novog restorana ili iznenađenje supružnika doručkom u krevetu bez razloga. Ključ ove strategije je odabrati nešto potpuno novo i drugačije. Čak iako poslije ipasne katastrofa, možete se smijati tome.

    6. Postavljajte pitanja na koja ne znate odgovor

    Do odlaska u penziju, “vas dvoje se vjerovatno poznajete iznutra i izvana. Zato je izazovan dio ove strategije osmisliti otvoreno pitanje koje još niste postavili,” kaže Silverstein.

  • Ovo bi moglo dovesti do fascinantnih razgovora.

    Neke ideje: Koja vam je jedna od najdražih uspomena iz djetinjstva? Kad se osvrnete na vaš brak, na šta ste najviše ponosni u našem zajedničkom životu? Šta je ostalo na vašem popisu spremnika, a još nismo učinili?

    7. Održavajte društvene veze

    “Jedan od rizika za sreću u vezi u penziji je usamljenost i izolacija,” kaže Silverstein.

  • Možete održati svoj brak zdravim održavanjem odnosa s prijateljima, porodicom i zajednicom. Možda je ponekad teško motivirati se za druženje, ali postoji mnogo dokaza da se isplati.

    Možete kupovati uživo umjesto online, planirati ručak ili večeru s prijateljima ili otputovati u posjet porodici.

    8. Fokusiraj se na dobro

    “Penzionisani parovi mogu izbjeći napetost u vezi fokusirajući se na ono što je dobro u vezi, umjesto na ono što nije,” kaže savjetnica za parove Julienne Derichs.

  • Praktikujte izražavanje zahvalnosti svakodnevno, slobodnije i češće. Postoji važno istraživanje o sreći i zahvalnosti koje pokazuje da fokusiranje na stvari koje imamo, a ne na one koje nemamo, čini ljude sretnijima i općenito povećava zahvalnost. Obraćanje pažnje na trenutke tokom dana, kada se osjećamo sretno ili zahvalno povećava naš opći osjećaj sreće ili zahvalnosti, a ne na velike geste.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje