Četvrtak, 22. Oktobra 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Riješite se nadudutosti tokom praznika i jedite sve što poželite

Tokom praznika trpeza je bogatija, a teško je odoliti svim ukusnim jelima koja se nalaze na trpezi. A uz to sve se javljaju probavne tegobe, ali srećom postoje načini kako da uživate bez osjećaja nadutosti.

Uz samo nekoliko trikova osjećat ćete se bolje i dobro izgledati za vrijeme praznika.

Često se pojave tegobe

Iako je sezona praznika vrijeme kada ljudi slave i uživaju u hrani i piću, često zbog količine dođe do probavnih tegoba. Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje s obzirom da prosječna osoba samo na Božić unese oko 6 000 kalorija – što je otprilike trostruko više nego što nam treba da bismo preživjeli. Nutricionistkinja dr. Laure Hyvernat za  Harper’s Bazaar dala je savjete kako što lakše preživjeti praznike.

  • Količina hrane igra veliku ulogu u stvaranju probavnih problema, ali i raznolikost hrane koju jedemo jer naš probavni trakt nije naviknut na sve te namirnice u isto vrijeme.

    O svojoj probavi moramo razmišljati kao o maloj tvornici za recikliranje. Ona pretvara svaki zalogaj (zahvaljujući slini, želučanim kiselinama, probavnim enzimima i bakterijama u crijevima) u male čestice koje se nazivaju hranjivim tvarima tako da naša tijela mogu koristiti za izgradnju vlastitih molekula.

    Izbjegavajte grickalice

    Obično su grickalice i hrana u obliku kanapea najveći neprijatelji na svečanom stolu, jer se poslužuju na samom početku obroka. Ako ste gladni i pod stresom (možda zbog porodice) pojest ćete previše. Obično sadrže skrivene šećere, a zbog toga što su mali ne osjećate koliko ste pojeli.

  • Ne preskačite doručak

    Obavezno jedite pravi doručak taj dan prije prazničnog ručka ili večere jer ćete tako lakše kontrolirati ukusnu hranu.

  • Oprezno s vinom

    Alkohol također sadrži velike količine šećera. Ograničite unos alkohola i uvijek između svake čaše alkohola popijte čašu vode.

  • Jedite polako

    Ako jedete polako i pravilno žvačete hranu značit će da gutate manje zraka i tako nadutost smanjiti na minimum. Također će vaš mozak poslati signale da je vaš želudac pun i pomoći će vam da izbjegnete prejedanje. Božićna okupljanja nisu stvorena za žurbu, zato se opustite, razgovarajte i uživajte u svakom zalogaju. (rtl.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,