Petak, 27. Januara 2023.
Tuzlanski.ba logo

Evo kako jesti da biste živjeli duže: Dopuštena i umjerena konzumacija alkohola

Preuzmite sliku

Rizik od rane smrti možete smanjiti za gotovo 20 %, samo ako jedete više namirnica iz četiri zdrava načina prehrane po izboru, pokazalo je novo istraživanje.

Ljudi koji su pažljivije slijedili bilo koji od obrazaca zdrave prehrane – fokus na konzumiranje više cjelovitih žitarica, voća, povrća, orašastih plodova i mahunarki – imali su manje šanse umrijeti od raka, kardiovaskularnih bolesti te respiratornih i neurodegenerativnih bolesti, prenosi CNN.

Rezultati studije, objavljeni u časopisu JAMA Internal Medicine, pokazuju da “postoji više od jednog načina da se dobro hranimo i izvučemo popratne zdravstvene dobrobiti”, rekao je dr. David Katz, stručnjak za medicinu načina života koji nije bio uključen u istraživanje.

Ljudima često dosadi jedan način prehrane, rekao je koautor studije dr. Frank Hu, “To znači da imamo mnogo fleksibilnosti u smislu stvaranja vlastitih zdravih prehrambenih obrazaca koji se mogu prilagoditi individualnim prehrambenim preferencijama, zdravstvenim uslovima i kulturama.”

“Ako se hranite zdravo, primjerice mediteranskom prehranom, a nakon nekoliko mjeseci želite probati nešto drugačije, možete prijeći na poluvegetarijansku prehranu”, rekao je Hu, profesor nutricionizma i epidemiologije i voditelj odjela za prehranu na Harvardu. “Ili možete slijediti američke prehrambene smjernice i napraviti svoj vlastiti tanjir zdrave hrane.”

Dugoročna studija

Studija je pratila prehrambene navike 75 000 žena koje su sudjelovale u Studiji zdravlja medicinskih sestara i više od 44.000 muškaraca u Studiji praćenja zdravstvenih radnika tokom 36 godina. Niko od muškaraca i žena nije imao kardiovaskularnu bolest na početku studije, a među njima je bilo malo pušača. Svi su ispunjavali upitnike o prehrani svake četiri godine.

“Ovo je jedna od najvećih i najdugotrajnijih studija za ispitivanje preporučenih prehrambenih obrazaca i dugoročnog rizika od prerane smrti i smrti od težih bolesti”, rekao je Hu. Hu i njegov tim ocjenjivali su sudionike o tome koliko su slijedili četiri zdrava stila prehrane koji su usklađeni s trenutnim američkim prehrambenim smjernicama.

“Osobe s najkvalitetnijom prehranom, u odnosu na one s najmanje kvalitetnom, imale su otprilike 20% smanjenjenu smrtnosti od svih uzroka”, rekao je Katz, predsjednik i osnivač neprofitne True Health inicijative.

Studija je također otkrila smanjenje rizika od smrti od određenih kroničnih bolesti ako ljudi poboljšaju svoju prehranu tijekom vremena, rekao je Hu.

Najzdravije vrste prehrane

Jedna je mediteranska prehrana, koja naglašava prehranu voćem, povrćem, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima, mahunarkama, ribom i velikom količinom maslinovog ulja, rekao je Hu. “Ovaj obrazac prehrane naglašava zdrave masnoće, osobito mononezasićene masnoće, uz hranu biljnog podrijetla i umjerenu količinu alkohola”, rekao je.

Sljedeća se zove zdrava biljna prehrana, koja se također fokusira na jedenje više biljnih proizvoda, ali ne prihvaća nijedan životinjski proizvod i alkohol. “Čak obeshrabruje relativno zdrave opcije, poput ribe ili nekih mliječnih proizvoda”, rekao je Hu, dodajući da takav plan prehrane ne podržava ni nezdravu hranu biljnog podrijetla poput proizvoda od krumpira.

Postoji još jedan dobar tip prehrane: “Izričito smo uključili orašaste plodove, sjemenke, cjelovite žitarice i manju konzumaciju crvenog i prerađenog mesa te pića zaslađenih šećerom”, dodao je. “Dopuštena je umjerena konzumacija alkohola.”

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

   
Ključne riječi: , , ,