Subota, 27. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Uticaj TikToka na prodaju hrane: Zbog novog trenda feta sir nestaje s polica u SAD-u

Preuzmite sliku

Dobavljači sira u zadnje vrijeme su oduševljeni fenomenom video recepata poznatim kao pečena tjestenina s feta sirom. 

Zato je Anne Saxelby, osnivačica i suvlasnica dućana sira Saxelby Cheesemongers iz New Yorka, bila nemalo iznenađena kad joj je dobavljač rekao da je recept na popularnoj aplikaciji TikTok potaknuo ogromnu potražnju za fetom da ona skoro da nije ni dobila svoju sedmičnu pošiljku.

Gospođa Saxelby i njezin proizvođač fete – Narragansett Creamery, mala mljekara na Rhode Islandu – isprva su bili zbunjeni fenomenom video recepata poznatim kao pečena feta tjestenina. To je izuzetno lagano jelo s cherry paradajzom, maslinovim uljem, čilijem i bijelim lukom u koje se dodaje komad feta sira. Sve se zajedno peče u pećnici, a potom se doda tjestenina i sir se pomiješa s ostalim sastojcima.

Recept se prvi put pojavio u Finskoj 2018. godine, nakon što je prehrambena blogerica Jenni Hayrinen napravila uunifetapasta, finski recept za tjesteninu s fetom pečenu u pećnici (bila je to pojednostavljena verzija jela nazvanog Prosecco špageti i paradajz u pećnici, koje je napravio Tiiu Piret, još jedan finski bloger hrane).

@cookingwithayehBaked Feta Pasta is def worth all the hype!! Inspired by the lovely @feelgoodfoodie 💗 ##fyp ##foodtiktok ##bakedfeta ##pasta ##foryou ##foryoupage

♬ Taste It – Ikson

Međutim, u Sjedinjenim Državama to zapravo nije postalo hit sve dok početkom januara na TikTok-u nije počeo ubirati obožavatelje. Videozapise s pripremom ovog jela jednako su snimali influenceri kao i tinejdžeri bez puno pratitelja. Sada #fetapasta ima više od 600 miliona pregleda, ne računajući prelijevanje na Instagram, Twitter, Facebook i ostalo.

Do sredine februara – kada je feta bila prvi pojam pretraživanja u aplikaciji za dostavu namirnica Instacart, američke novine Charlotte Observer izvijestile su o privremeno praznim policama s feta sirom u lokalnim trgovinama poput supermarketa Harris Teeter. Potražnja je porasla za 200 posto, rekla je Danna Robinson, glasnogovornica firme koja upravlja s više od 230 trgovina u sedam država.

Trgovine Kroger također su bili zatečeni, rekao je Walshe Birney. On nadgleda odjele sa specijalnim vrstama sira za nacionalni lanac supermarketa, a vlasnik je Murray's Cheesea. Također, porasla je i prodaja feta blokova, koji su kremastiji od mrvica.

– Ovo je najveći i geografski najširi interes i porast prodaje za proizvod koji sam lično ikad vidio – napisao je gospodin Birney u e-poruci.

Iako fete ne nedostaje u firmi Krinos Foods, najvećem uvozniku i proizvođaču grčkih i mediteranskih prehrambenih proizvoda u Americi, prodaja je mjesecima jača nego inače.

Međutim, feta nije jedina hrana kojoj je TikTok-u dao poticaj u stvarnom svijetu. I vjerovatno neće biti ni posljednja, s obzirom na brzo rastući status TikTok recepata poput pečene zobene torte i veganske ‘uradi sam’ piletine. (24sata.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,