Subota, 27. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kralj među vozovima: Oživljeni mit u Orient Expressu (FOTO)

Preuzmite sliku

Historija slavnog voza Orient Express otpočela je 4. oktobra 1883. godine, kada je voz krenuo iz Pariza ka Rumuniji, tačnije gradu Đurđu.

U Đurđu, putnici su prebacivani trajektom preko Dunava do grada Ruse u Bugarskoj. Odatle se put nastavljao drugim vozom koji je išao za Varnu gdje su putnici opet morali da pređu na trajekt koji bi ih prebacio do Istanbula.

Godine 1885. otvorena je slavna trasa preko Beča, Beograda, do Niša. Od Niša do Plovdiva putovalo se kočijom, a od Plovdiva do Istanbula ponovo vozom.

Godine 1889. završena je i dionica Niš-Plovdiv pa je kompletiran saobraćaj vozom na trasi Pariz-Beč-Beograd-Niš-Sofija-Istanbul.

U to doba Orient Express je saobraćao dnevno od Pariza do Budimpešte a tri puta sedmično posljednja stanica mu je bila u Beogradu i Istanbulu. Za Bukurešt, Konstancu i Crno more vozio je jednom sedmično.
Krajnja stanica na istoku je bila Sirkedži (Sirkeci) gari u Istanbulu. Saobraćaj je bio aktivan do 19. maja 1977. Putnici su nastavljali put ka Aziji trajektom od željezničke stanice Hajdarpaša (Haydarpaşa).

Sva tadašnja elita početkom prošlog vijeka vozila se Orient Expressom, pa je iz tog razloga ovaj voz nazvan “Voz kraljeva i kralj među vozovima.”

Parna lokomotiva
Svi pogledi oduševljene mase bili su uprti u ispoliranu parnu lokomotivu iza koje su se nalazila čak dva vagona za spavanje, jedan vagon-restoran i dva vagona za prtljag.

Koliko je slavan bio prestižni voz govore i mnogi filmski i književni klasici. Njegovo postojanje najpribližnije nam je dočarano kroz fikciju i film, pa je tako slavni detektiv Agate Kristi – Herkul Poaro u njemu riješio svoj najmisteriozniji slučaj (Ubistvo u Orijent Ekspresu), junakinja Alfreda Hitchcocka je nestala iz njega, a James Bond – Sean Connery ga je vozio od Istanbula do Londona.

Četrdesete godine 20. vijeka bile su vrhunac slave Orient Expressa. Put prema istoku se sprovodio na tri paralelne trase, Orient Express, Simplon Orient Express i Arlberg Orient Express koji je vozio preko Ciriha, Insbruka do Budimpešte. Od Budimpešte vozili su vagoni za spavanje do Bukurešta i Atine.

U to vrijeme Orient Express dobio je reputaciju komfornog i luksuznog voza. Vozovi su sastavljali vagone za spavanje i ručavanje, koji su bili poznati po vrhunskim delicijama i specijalitetima. Ovim vozom prevozila se buržoazija, poslovni ljudi, diplomate i plemstvo. Tih godina trasa je produžena od Pariza do Kalea, gdje su se ukrcavali Englezi.

Godine 1977., osnivač kompanije Belmond, James B. Sherwood kupio je dva vagona na aukciji u Monte Karlu. Prepoznajući ponovni apetit putnika za sofisticirana putovanja, tražio je zaboravljene željezničke relikvije u privatnim muzejima i željezničkim stanicama.

Stara slava
Vagoni Le Train Bleu i Rome Express zaslužili su plemenito vraćanje u život, ali je njihova restauracija zahtjevala vrhunske zanatlije. Srećom, vagonima je vraćena stara slava i glamur.

Godine 1982. kompanija Belmond je ponovo otvorila Simplon Orient Express koristeći originalne, renovirane vagone iz 1930. i 1940. godine. Saobraćaj se odvijao od Londona preko Pariza do Beča.

Danas saobraća jednom sedmično
Danas ovaj voz saobraća jednom sedmično (od marta do novembra) i koriste ga imućniji putnici, koji za kartu moraju da izdvoje i do 2.050 funti po osobi, uključujući obroke. Takođe su slavno ime preuzeli i u Americi, gdje Američki Orient Express cirkuliše u sjevernom dijelu američkog kontinenta.

Iako danas postoje mnogo brži načini da se prevezete sa jednog odredišta na drugo, vožnja restauriranim luksuznim kabinama Simplon Orient Express iz 30-tih godina prošlog vijeka je nezaboravno iskustvo.

Nakon laganog doručka, vaš stjuard transformisaće vaš krevet u sjedište iz kog možete nastaviti da uživate u čarobnom krajoliku. Luksuzne plišane sofe pružaju savršeno mjesto za praćenje scenografije.

Voz Venice Simplon Orient Express saobraća na linijama od Verone za London, Verone za Pariz ili iz Venecije za London, i u obrnutim pravcima. Cijene se kreću u prosjeku od oko 2.050 funti po osobi za putovanje koje traje 24 sata (na primjer od Verone do Londona) ali u pitanju je luksuzna avantura koja nikoga ne ostavlja ravnodušnim.

Voz nudi i ekskluzivne čartere idealne za proslavu ili impresioniranje klijenata. Privatna čarter vožnja vam omogućava da izaberete odredište, dužinu putovanja i sve aktivnosti u, i van voza. Najznačajniji su privatna upotreba restorana i bara, prilagođeni jelovnici pića, pa čak i organizovanje zabave u vozu. Alternativno, iznajmite voz za jednodnevni izlet ili spektakularnu gala večeru.

Enterijeri vagona su personifikacija stila
Zidovi svih vagona obloženi su najfinijom tikovinom, ukrašeni intarzijama od sedefa i predivnim goblenima dok su komforne fotelje i ležajevi presvučeni izvezenom svilom. Prozore krase najfinije čipke i draperije od raskošnog pliša, dok se na stolovima nalaze kristalne lampe savršene izrade u stilu art-dekoa, sa potpisom renomirane staklarske kuće Lalique.

Mogu se napraviti različiti aranžmani kako bi vaše iskustvo u ovom vozu bilo zauvijek urezano u sjećanje vama i vašim prijateljima i porodici.

Uživajte i odvažite se na putovanje drugačije od svih dosadašnjih. Luksuzno putovanje, koje je veza između prošlosti i sadašnjosti. Oživljeni mit. (Nezavisne novine)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: