Nedjelja, 28. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Umjetnost malih razgovora: Kako se kroz čavrljanje osloboditi socijalne anksioznosti

Preuzmite sliku

Razumjeti značaj i upotrebu malih, neobaveznih razgovora, čavrljanja (small talk) prema stručnjacima ubraja se u umjetnost komunikacije koja vam pomaže u vođenju uspješnijeg života. 

“U svijetu u kojem društvene mreže dominiraju i gdje je broj lajkova bitniji od stvarnih osjećanja, važno je imati, znati prepoznati i dati osobnu potvrdu prisustva u razgovoru kroz kontakt očima, uzajamnom lijepom osjećanju i slično.”, istakao je dr. Paul Hokemeyer, autor knjige “Krhka moć: Zašto imati sve nikad nije dovoljno” (Fragile Power: Why Having It All Is Never Enough), piše Best Life.

Neformalni razgovori su izuzetno važni za podizanje vašeg socijalnog života, bilo da se radi o prijateljstvu ili poslovnim prilikama, npr. tokom razgovora za posao važno je da ostavite utisak da ste socijalno angažovana osoba i da nemate problema uspostavljati dnevnu komunikaciju sa drugim ljudima, prenosi Tuzlanski.ba.

Socijalna anksioznost

Ako posjedujete socijalnu anksioznost u društevnim situacijima, znajte da niste sami.

“Mnogi moji pacijenti bore se s osjećajem neugodnosti u društvenim situacijama. Pate od onoga što je poznato kao socijalna anksioznost, a to je u suštini strah da će biti ocijenjeni kao manje vrijedni ili u negativnom svjetlu”, objašnjava dr. Hokemeyer.

  • Postoji nekoliko bitnih, sitnih, trikova i načina kako da započetne male razgovore, čavrljanje, sa drugim ljudima.

    Mali razgovori, čavrljanje (small talks) pomažu pri prevladavanju socijalne anksioznosti

    Kako bi svojim pacijentima pomogao u prevazilaženju ovog oblika anksioznosti i nemira u socijalnim situacijima, doktor uči svoje pacijente umijeću kratkog razgovora.

    “Uspješno vođenje i poznavanje uspostavljanja malih, kratkih razgovora podrazumijeva, zapravo, postavljanje druge osobe u fokus, tj. postaviti sagovornika u fokus a ne sebe”, kaže dr. Hokemeyer.

    Kratki razgovori uključuju veće ciljeve

    Kratki razgovori temelje se na osjećaju empatije, suosjećanju i altruizmu.

    “To znači da gubite svoju nesigurnost i neugodnost koju osjetite u određenoj društvenoj situaciji i da svu svoju pažnju preusmjerite na sagovornika i ono što vam priča.” dodaje doktor.

  • Kratki razgovor uključuje vrednovanje i uvažavanje sagovornika

    Matt Abrahams, predavač organizacijskog ponašanja na Univerzitetu Stanford, dao je savjet koji poboljšava i pospješuje razgovor u bilo kojoj situaciji:

    Uvažavanje i vrednovanje sagovornika, što podrazumijeva aktivno slušanje i davanje povratne informacije koja osigurava osjećanje razumijevanja sagovonika, tj. onoga što vam je sagovonik upravo ispričao.

    “Možete koristiti parafrazirane riječi sagovornika, postavljati dodatna pitanja kako biste bili sigurni da vaš sagovornik zna da ste ga slušali”, kaže Abrams.

    Npr, ako vaš sagovornik govori o svom nedavnom putovanju, pitajte ga o detaljima putovanja, to je jedan od znakova da uvažavate ono što vam je sagovornik ispričao. Socijalno anksiozna osoba, osoba koja nije dobra u uspostavljanju razgovora bi u ovakvoj situaciji svu pažnju i fokus u razgovoru preusmjerila ka sebi.

    Zrcaljenje druge osobe

    Abrahams dodaje da će neko ko razumije umjetnost čavrljanja zcraliti drugu osobu, na način što će oponašati ponašanje sagovornika, poput zrcaliti izraz lica ili ton glasa sagovornika.

    Neverbalna komunikacija

  • Osobe koje su magistri u čavrljavnju, također, koriste otvoreni neverbalni govor, što, naravno, podrazumijeva u prvom redu govor tijela.

    “Ljudi sa višim stepenom emocionalne inteligencije (EQ) otvoreniji su u svom držanju, više klimaju glavom, daju kratke povratne informacije koje upućuju sagovornika da su ga pomno slušali, npr. često će u toku sagovornikovog govora reći nešto poput “Aha”, “Da”, “Razumijem” i slično.”, ističe Abrahams.

    “Osobe sa visokim EQ-om bolje i lakše razumijevaju šta je sagovrnicima važno”, dodaje Abrahams.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje