Ponedjeljak, 10. Decembar 2018.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Šest načina da se riješite stresa

Svi smo pod stresom, no postoji velika razlika između povremenog, akutnog stresa zbog nekog neočekivanog događaja i hroničnog stresa koji se vremenom gomila u nama.

S ovom drugom vrstom stresa, teško se nosimo iako je neizbježan. Ipak, postoje (i) zdravi načini kako da se njime nosimo, piše Time.

1. Usredotočite se na namjeru

Promijenite stav, fokusirajte se na pozitivne stvari umjesto na ono negativno. Svakom zadatku pristupite s intecijom, kao i svakoj interakciji s drugima. Ne dozvolite da vama upravljaju crne misli. Fokusiranje na namjeru zahtjeva od vas određenu disciplinu i maštovitost. Prije nego što se fokusirate na intenciju, mislite o emociji koju će vam uspješno obavljanje zadatka donijeti i bit će vam puno lakše, prenosi N1.

2. Imajte realna očekivanja 

Brže, jače, više postala su načela po kojima živimo. Takav stav je nažalost u startu osuđen na propast. “Ljudi često misle da će biti pod manjim stresom ako nađu bolji posao ili novog partnera. Svojim klijentima kažem da prestanu tako razmišljati. Umjesto toga, savjetujem im da pronađu zahvalnost i sreću u malim stvarima. Fokusirajte se na ovdje i sada”, savjetuje stručnjakinja za dobar život Elaine Sanders.

3. Pronađite saveznika 

Katkad nam treba neko izvana da nam savjetima i potporom pomogne da se riješimo stresa. Stručnjaci savjetuju da na radnom mjestu pronađete nekoga s kime možete otvoreno govoriti o svakodnevnim problemima. “Oni će najbolje znati kada ste u škripcu, kada vam je produktivnost niska te vam pomoći da se nosite s time”, savjetuje Kathleen Hall, osnivačica Instituta za proučavanje stresa.

4. Zapisujte

Pisanje olovkom u dragu vam bilježnicu može biti terapetusko. “Pišite u bilježnicu ili na računalu, nema veze, glavno je da bilježite kako se osjećate. Zabilježite osobe, mjesta i zadatke koji su vam prouzročili najviše stresa. Pisanje će vam pomoći da se izborite s time”, kaže Hall koja savjetuje da pišete na dnevnoj bazi barem mjesec dana, a potom da analizirate zapisano. O rezultatima možete popričati i s vašim nadređenim koji vam može pomoći da se stvari poprave.

5. Brinite o sebi

Spokoj, tjelovježba, ljubav i zdrava hrana četiri su stvari koje vam uistinu trebaju. Spokoj možete vježbati umirujućom kupkom ili meditacijom, vježbanje će vam podići razinu dopamina u mozgu i pomoći vam da se osjećate bolje. Druženje s voljenima omogućit će vam da shvatite kako pripadate te da izbjegnete štetnu izolaciju, a dobra hrana čuva vaše zdravlje i također je ubojica stresa.  Studije pokazuju da su ljudi koji se zdravije hrane sretniji, a samo desetak minuta hodanja na dan popravit će vam raspoloženje.

6. Promijenite stav prema životu

Stručnjaci se slažu da je najveća zabluda koju ljudi imaju o stresu ta da ga moraju pobijediti. Kada stres proglasimo svojim neprijateljem, zapravo samo kreiramo još više stresa. Počnite reagovati pozitivno – mentalno i emocionalno, jedino to može pomoći da vam život postane manje stresan.  (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,