Iako su tri domaća brenda svrstana u prvih pet, na pivarskom tržištu Bosne i Hercegovine dominiraju brendovi stranih pivara, pokazuje analiza Euromonitora, izvještava Indikator.ba.
-Međunarodni pivari koriste jake portfelje regionalno prepoznatljivih brendova kako bi nadmašili domaće proizvođače piva u Bosni i Hercegovini. Iako su tri domaća brenda svrstana u prvih pet u pivu: Nektar Banjalučke pivare, Sarajevsko Sarajevske pivare i Tuzlansko Pivare Tuzla, to su jedini domaći brendovi u top 10, u kojima još uvijek dominiraju regionalni brendovi, u pravilu u vlasništvu veliki međunarodni pivari, navode nalitičari Euromonitora.
Dok domaći i regionalni brendovi zauzimaju najviše prodaje piva u ekonomskom i srednjecjenovnom razredu, dok u premium segmentu dominiraju međunarodni brendovi.
Tuborg, Heineken i Bavaria vode prodaju premium piva, potvrđujući dominantan udio u prodaji.
Prisutnost privatnih robnih marki na tržištu piva u 2018. godini ostala je beznačajna sa svojim ekonomičnim i nekonvencionalnim pakovanjem – PET boce – koje isključuju većinu potrošača.
Potražnja za pivom u BiH bila je uglavnom pod uticajem kratkoročnih vremenskih trendova. Kao rezultat ove korelacije, potražnja je dostigla vrhunac tokom vrelog ljeta 2017., dok se prodaja hladila tokom kišnog ljeta 2018. godine.