Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Koja je pozadina sniženja u BiH: Trgovci se rješavaju mrtvog kapitala, građani moraju biti oprezni

Preuzmite sliku

Nakon novogodišnjih praznika u Bosni i Hercegovini nastupio je period najvećih rasprodaja u prodavnicama, a u nekima sniženja dosežu i do 80 posto. Uglavnom je riječ o zimskoj odjeći i obući koja je u većim količinama ostala na policama, a stručnjaci iz oblasti ekonomije kažu da se putem sniženja trgovci žele riješiti mrtvog kapitala.

Sezonska sniženja prodavačima također predstavljaju i priliku za izbjegavanje dodatnih troškova skladištenja, a svi građani koji kupuju garderobu u ovom periodu moraju biti na posebnom oprezu, savjetuju iz Udruženja za zaštitu potrošača Tuzlanskog kantona.

Predsjednica ovog udruženja Gordana Bulić za Tuzlanski.ba kaže da na sniženjima uglavnom završavaju proizvodi koji su nastajali u većim serijama i koji su namijenjeni za zimski period.

“Ukoliko se garderoba, odnosno odjeća i obuća ne uspiju prodati u realnom vremenskom roku morat će čekati narednu sezonu, a to je vrlo rizično jer se tada može desiti da modni trend bude drugačiji, pa da te robe ne mogu pronaći svoga kupca. Osim toga neprodate robe iziskuju posebne troškove njihovog izuzimanja sa maloprodajnih trgovina, soritiranje, pakovanje i dovoz u uslovna skladiša te čuvanje do iduće zime i naravno, opet postoji rizik da li će se prodati”, navela je Bulić.

Snižena cijena je zapravo realna vrijednost proizvoda

Da bi se sve spomenuto izbjeglo prodavači idu na snižavanje cijena, a Bulić navodi da se uglavnom cijene snižavaju do nivoa koji predstavlja zapravo realnu cijenu tog proizvoda.

“Odjeća i obuća uglavnom podliježu modnom trendu i na početku sezone se stavljaju mnogo veće cijene nego što ta roba po svom kvalitetu zaslužuje. Jednostavno, modni trend to nosi sa sobom. Utakmica je među potrošačima ko će prije nabaviti sivu jaknu, čizme određene boje ili oblika pete i slično. Kada prestane biti modni hit onda ta roba ispada iz modne linije i ako se ne proda u toku sezone, podložna je i dolazi do nužnog snižavanja cijena, a u nekim slučajevima iznos se postavlja samo da bi roba izašla iz trgovine”, navodi Bulić.

Prilikom kupovine odjeće ili obuće na rasprodajama građani moraju obratiti pažnju na to da se ne radi o plagijatu, odnosno krađi brenda, da li je kvalitet koji je naveden na proizvodu i u stvarnosti na tom nivou, postoje li bilo kakva oštećenja, kolika je starost proizvoda, odnosno da li je iz te ili iz neke od sezona ranije te da li je obuća namijenjena za mokro ili suho vrijeme.

“Građani ne bi trebali kupovati robu samo zato što je na sniženju i jer misle da će dobiti jeftino neki proizvod koji je bio veoma skup”, naglasila je Bulić.

Prodavač mora uvažiti reklamaciju

U Udruženju za zaštitu potrošača TK u proteklom periodu zaprimili su nekoliko prijava, a vezana su za aktuelna sniženja.

“Imali smo konkretno pritužbu na to da trgovci ne žele primati reklamacije na robe koje su prodavane za vrijeme sniženja. Trgovac nije u pravu ako vam kaže da obuću koju ste kupili na sniženju, a ona vam se odlijepila, ne možete reklamirati. Nije potrošač natjerao trgovce da snize cijenu robe, nego su to oni uradili zbog svog interesa”, zaključila je Bulić. (A.K. | Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,