Srijeda, 26. Juni 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Pet navika koje uništavaju vaša koljena

Koliko dugo koljena ostaju zdrava, u velikoj mjeri zavisi od svakodnevnih navika.

Ispostavlja se da se ne radi samo o važnim pitanjima kao što su prekomjerna težina ili dugo sjedenje već i neprimijetne stvari koje često zaboravljamo, piše Ženski magazin.

Koljena su zglobovi koji svakodnevno nose težinu cijelog tijela. Obično ne obraćamo mnogo pažnje na njih i primijetimo ih tek kada osjetimo bolove. Problemi sa njima mogu uticati i na ljude koji sjede i na one koji se aktivno bave sportom. Koje od svakodnevnih navika im najviše štete?

Pet navika koje su najštetnije za koljena.

Nosite torbu

Ženska torba je teška – na kraju krajeva, nosimo mnogo stvari kao što su novčanik, telefon, ključevi, mala kozmetika, maramice ili tablete za razne bolesti. Što je još gore, problem nije samo u težini torbe, već… u činjenici da stalno opterećujemo jednu stranu tijela. Naše tijelo je sistem povezanih mehanizama – ako narušimo ravnotežu njegovog gornjeg dijela, niži dijelovi će to osjetiti, a posebno koljena.

Savjet: smanjite broj predmeta u torbici na apsolutni minimum. I umjesto druge torbe, odaberite moderan mali ranac.

Odmaranje nogu na stolici

Pored sjedećeg položaja ništa manje štetno za njih je i banalan čin kao što je naslanjanje na stolicu ili sto. Noge su u neprirodnom, previše uspravnom položaju.

Savjet: dobro je uzeti kratke pauze na poslu – ustanite sa stola, čak i na trenutak, prošetajte po sobi. Nakon napuštanja kancelarije treba što više da se krećemo. Pola sata hoda, vožnja biciklom po gradu, sat vremena pored bazena – svaki put je dobro biti fizički aktivan.

Nosite visoke štikle

Nažalost, cipele obožavane od strane milione žena predstavljaju opasnost po zdravlje. Nošenje visokih potpetica uzrokuje prekomjerno oticanje nogu, što zauzvrat stavlja pritisak na koljena i dovodi do bržeg umora zglobova. Kao da to nije dovoljno, često hodanje u štiklama može dovesti i do deformacije hrskavice, slabljenja zglobne kapsule i ligamenta.

Savjet: Koristite visoke potpetice samo za posebne prilike i nosite ležernu obuću kad god je to moguće.

Trčanje na tvrdoj podlozi

Problemi takođe mogu uticati na trkače. I sve zato što je površina po kojoj trčimo važna za koljena. Opterećenje na koljenima pri trčanju po asfaltu ili betonu je nekoliko puta veće nego kada se krećemo po stazama parka.

Savjet: Prvo da se pobrinemo za obuću koja apsorbuje udarce. Drugo, uvijek vodite računa o površini kada planirate trčanje.

Pretjerivanje

Svako pretjerivanje je loše – od cjelodnevnog boravka u sjedećem položaju (za stolom, u kolima, u fotelji) do opterećenja kolena u teretani. Sportski trening mora biti osmišljen da donese željene rezultate. Brzi porast intenziteta treninga ili njihova učestalost je jedan od faktora koji povećavaju rizik od povrede koljena. A neliječena mikrotrauma je prvi korak ka ozbiljnoj povredi zbog preopterećenja.

Savjet: Ne zaboravite na pravilno zagrijavanje i istezanje poslije vježbi. Trebalo bi mudro planirati vježbe, postepeno povećavati opterećenje i kontrolisati intenzitet, učestalost treninga i njihovo trajanje. Nismo u mogućnosti da u potpunosti eliminišemo povrede koljena, ali možemo smanjiti rizik nastanka, tako da imamo veće šanse da će ostati u dobrom stanju dugi niz godina. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: ,