Nedjelja, 19. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kako zaustaviti prejedanje na nervnoj bazi: Evo šta pomaže

Preuzmite sliku

Mnogi ljudi su iskusili osjećaj olakšanja nakon konzumiranja ukusne tjestenine, sladoleda ili hrskavog čipsa nakon posebno stresnog dana. Hrana može biti više od goriva. A okretanje obilnim obrocima ili dodatnim grickalicama, čak i kada zapravo niste gladni, može biti sasvim normalan ljudski odgovor.

Kada emocionalna ishrana tokom stresnih vremena postane redovna pojava, vrijeme je da se ozbiljno pozabavite time.

Ako doživljavate prejedanje, što se definiše kao jedenje velikih količina hrane kada niste gladni sa osjećajem gubitka kontrole i krivice, stida ili depresije, trebalo bi da potražite pomoć od stručnjaka za mentalno zdravlje.

Šta pomaže?

Popijte čašu vode

Možda ste to čuli više puta, ali ako osjećate da ste pod stresom, ispijanje pune čaše obične vode može biti od velike pomoći i spriječiti prejedanje. Na kraju krajeva, mnogi od nas ionako ne piju dovoljno vode i mogu pomiješati znake gladi ili nesavladivog stresa sa onim što je zapravo samo žeđ.

  • Pišite

    Hvatanje bilješki, na telefonu ili kompjuteru, već pravog komada papira, i  zapisivanje stvari može biti veliko olakšanje za nekoga u stresnoj situaciji. Navedite sve stvari koje izazivaju stres i zašto. To će vam pomoći da se suočite sa potisnutim emocijama i prekinete emocionalno prejedanje.

    Gutljaj čaj

    “Ako imam šolju, malo ključale vode, štapić cimeta i kašičicu meda, onda imam ono što mi je potrebno da obuzdam želju za šećerom kada sam pod stresom”, kaže Susan Albers, psiholog na Klivlendskoj klinici i autorka bestselera New York Times “Eating Mindfully”. Klinički se pokazalo da cimet pomaže u održavanju nivoa insulina pod kontrolom. Ko ne volite cimet, popijte šolju čaja od kamilice. To će vam pomoći da ublažite stres i spriječite emocionalno prejedanje.

  • Prošetajte 15 minuta

    Kada se javi želja da pojedete nešto slatko ili uzmete neke grickalice samo zato što ste pod stresom, izađite napolje i šetajte minimum 15 minuta. Ili vježbajte. Vježbanje oslobađa endorfine koji mogu da stimulišu opuštanje, a svež vazduh je takođe prirodni lek za smanjenje stresa. Svaka vrsta umjerenog, redovnog vježbanja jedna od najboljih stvari koje možemo da uradimo za naše emocionalno i fizičko zdravlje. To će vam pomoći da se osjećate bolje, bolje spavate i da spriječite prejedanje.

    Oljuštite pomorandžu ili mandarinu

    Jednostavan čin guljenja pomorandže je savršena tehnika opuštanja. Ljuštenje citrusnog voća je mini-meditativni trenutak – morate da odustanete od svega što radite da biste angažovali obje ruke. Osim toga, pokazalo se da miris citrusa podstiče smirenost. Pa na pauzi na poslu bolje da posegnete za pomorandžom nego za krofnom. Osjećaćete se ljepše i sprječićete prejedanje na nervnoj bazi.

    A kada smo već kod pauze, za to vrijeme obavezno praktikujte sljedeću tehniku disanja: Udišite 4 sekunde, zadržite dah dok brojite do 7, a zatim izdišite dok brojite do 8. Ponovite to nekoliko puta. Ponavljajte to više puta dnenvo. Naročito ako se iznervirate. Potrebno je samo dva minuta da se mozak ponovo fokusira i da se opustite.

  • Ne preskačite obroke

    Dobra ishrana je nevjerovatno važna za upravljanje stresom. Samo uzmite u obzir činjenicu da ljudi koji konzumiraju neadekvatne količine magnezijuma (što je većina nas) mogu imati povećanu želju za šećerom. Ali teško je dobiti sve hranljive materije koje su vam potrebne ako preskočite obroke.

    Ako je vaš raspored prenatrpan, napravite gomilu unaprijed porcionisanih zdravih grickalica koje možete poneti na posao. Uzmite u obzir bademe i suho grožđe, običan jogurt, svježe voće, sireve i krekere od cijelog zrna. Kada ne jedete duže vrijeme, može doći do pada nivoa šećera u krvi, a to nije ni poželjno niti dobro. Zbog toga je preskakanje obroka loš izbor kada pokušavate da izbjegnete emocionalno prejedanje, piše Lepota i zdravlje 

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,