Nedjelja, 28. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Naučnici otkrili još jednu veliku razliku između pisanja rukom i tipkanja

Preuzmite sliku

Popularno

Ručno zapisivanje novih informacija pomaže mozgu da pamti stvari učinkovitije nego kad tipkate na uređaju, pokazalo je novo istraživanje, koje je u suprotnosti s uobičajenim povezivanjem digitalizacije s napretkom.

“Pokazujemo da su kod pisanja rukom obrasci povezivanja mozga daleko složeniji nego kod pisanja na tastaturi”, rekla je koautorica studije Audrey van der Meer s Norveškog univerziteta za nauku i tehnologiju.

“Poznato je da je takva opsežna aktivnost povezivanja u mozgu ključna za formiranje pamćenja i kodiranje novih informacija te je stoga korisna za učenje”, objasnila je Van der Meer nakon testiranja na 36 učenika.

Olovka i papir, kao i školske ploče za pisanje kredom, sve se više zamjenjuju ekranima u školama i na univerzitetima diljem svijeta, što je pogrešan smjer i moglo bi negativno utjecati na učenje, navodi se u studiji. Naučnici, koji su objavili studiju u časopisu Frontiers in Psychology, pozivaju da djeca “budu izložena aktivnostima pisanja rukom u školi kako bi […] mozgu pružila optimalne uvjete za učenje”.

Zaključci su objavljeni nakon trenda vraćanja pisanja rukom u nekim školama u SAD-u i trebali bi, rekli su naučnici, dovesti do barem djelomičnog vraćanja pisanja rukom u onim školama u kojima je to smanjeno. (Index.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje