Nedjelja, 28. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Izgradnja beogradskog metroa mogla bi da počne već naredne godine

Preuzmite sliku

Prvi radovi na izgradnji beogradskog metroa mogli bi da počnu već 2020. godine, ako svi pripremni radovi i tenderi budu išli predviđenom dinamikom.

Grad Beograd raspisao je javnu nabavku za izradu plana generalne regulacije šinskih sistema sa elementima detaljne razrade za prvu fazu linije metroa. Kompanija koja bude dobila posao imaće obavezu da uradi geodetsko snimanje, kao i da izradi digitalni topografski plan.

Prema trenutnom planu, prva linija će voziti od Makiša kod Železnika, kroz Žarkovo, Bele vode, Trgovačku i Požešku ulicu, pored Ade Ciganlije, Mosta na Adi, Sajma, Beograda na vodi, Savskog trga, Trga republike, kroz Francusku ulicu, Dunav stanicu, Pančevački most, Višnjičku, Salvadora Aljendea, do naselja Mirijevo gde bi trebalo da bude posljednja stanica metroa.

– Trenutno smo u fazi kada se završava pre-fizibiliti studija prve dve linije metroa. Kada se ona završi, znaćemo kako će se graditi čitav sistem. Da li takozvanom “krticom”, probijanje kroz teren ili površinski da iskopamo, a onda zatvorimo tunel za podzemnu željeznicu (cut-and-cover metoda). Ova druga varijanta je značajno jeftinija. Ona je moguća na dijelu druge linije na Novom Beogradu, jer tamo imamo široke bulevare – kaže Folić.

U ranijim planovima koje je, tokom mandata prethodne gradske vlasti, pripremala takođe firma Egis, na Novom Beogradu nije bila predviđena podzemna trasa, već tri varijante nadzemnog vođenja linije ka Zemunu: po površini uz spuštanje poprečnih ulica ispod zemlje, u otvorenom plitkom ukopu (poput autoputa), ili na stubovima.

Linije metroa proističu na osnovu analize saobraćaja, a ne kao proizvoljna metoda i iz pretpostavki. Master planom brojali su se putnici i vozila – tvrdi Folić. (b92.net | Foto: Ilustracija)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,