Nedjelja, 27. Novembra 2022.
Tuzlanski.ba logo

Psiholozi otkrili koja dnevna aktivnost najviše smanjuje stres

Preuzmite sliku

Da li ste primjetili da se dobra polovina vaših prijatelja na društvenim mrežama s dolaskom epohe samoizolacije zainteresovala za kuhanje? Veganske čokoladne kolačiće, raviole ili barem testeninu sada ne kuhaju samo oni najljenji.

Ispostavilo se da pomama za receptima Jamiea Olivera i Instagram blogera nije počast modi, odraz mentaliteta stada, niti pokušaj da se drugima pokaže da si najbolji, već normalna odbrambena reakcija vašeg mozga, prenosi City Magazine.

Torta iz mikrotalasne pećnice, gurmanske fetučine punjene tartufima ili domaći boršč, samo su neke od kulinarskih kreacija, a kuhanje zapravo šalje dvije važne poruke našem mozgu – Kod kuće sam na sigurnom i Najbolje tek dolazi.

Bilo da živite sami ili ste član velike porodice, kuhanje nam stvara novi ritam ili optimističan obrazac. Dodatak novog ukusa, kombinacija boja, tekstura i oblika daje nam signal da se događaji oko nas mijenjaju, transformišu na ležerniji i pozitivniji način.

Osim toga, ovo je polje oživljavanje uspomena.

„Miris začina i vanile je utješan i često nas podsjeća na sretna vremena. Čulo mirisa i srodni receptori usko su povezani s onim područjima mozga koja su odgovorna za snažne emocije i pamćenje”, smatra dr Mary Mecnoton-Kesel, klinički psiholog Univerziteta u Teksasu.

U podsvesti, kuhanje vas vraća u dane kada je vaša baka pekla pitu od jabuka ili krofne, vi ste bili bezbrižna djeca, a riječi pandemija i antiseptik nisu ni postojale u rječniku. Da li je iko ikada bio tužan nakon ukusne torte u djetinjstvu?

Također, kuhanje nam omogućuje da budemo kreativniji, pogotovo ako vaša svakodnevica ni na koji način nije povezana s kreativnošću. I, za razliku od slikanja, vezenja ili književnog istraživanja, kuhanje rijetko ostaje nedovršeno. Dakle, možete videti i isprobati pravi rezultat svog rada.

Još jedan dokazani učinak u prilog ovoj aktivnosti jeste da podsjeća na meditaciju. Možda nećete razbistriti um, ali ćete ga uposliti. Vaša pažnja je usmjerena na određene namirnice i njihovu pripremu, te je kuhanje svojevrsni vodič korak po korak s jasnim slijedom radnji, koji prirodno pomaže da prebrodite anksioznost i depresiju, umjesto da uronite u nju.

Danas, prije nego što razmislite kako drugačije da utrošite vrijeme, potražite zalihe namirnica na policama, sagledajte šta vam je dostupno i krenite u borbu protiv stresa! (Nova.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

   
Ključne riječi: , , ,