Četvrtak, 26. Maja 2022.
Tuzlanski.ba logo

Kako nas proizvođači varaju preko ambalaža?

Preuzmite sliku

Kada nakon dugog radnog dana odemo u trgovinu, posljednja stvar koju želimo je da pokušamo pročitati informacije o sastojcima napisane najsitnijim fontom, piše Bright Side.

Istraživači kažu da samo 15% ljudi zapravo obraća dovoljno pažnje na nutritivne podatke o proizvodima koje kupuju. To omogućava nekim proizvođačima da koriste obmanjujuće marketinške strategije kako bi nas natjerali da kupimo njihove proizvode, prenosi Tuzlanski.ba.

Pronašli smo nekoliko primjera taktika koje pokušavaju sakriti istinu o našoj hrani od nas.

1. Hrana za bebe može biti slađa nego što očekujemo

Kada je u pitanju hrana za bebe, proizvodi koji se reklamiraju kao „zdravije“ opcije bi u stvarnosti mogli biti bogati šećerom, jer sadrže voće, a ne samo povrće. Ali na etiketama vidimo „ukuse povrća“ i vjerujemo da su oni bolji za djecu. Takvi proizvodi također mogu tvrditi da su „bez šećera“ dok, zapravo, dodano voće znači da proizvodi zapravo sadrže mnogo šećera.

  • 2. Oznaka “bez nitrata” ne garantuje sigurnost

    “Bez nitrata” je oznaka koju često možete vidjeti na mesu. Iako su nitrati zapravo štetni i dobro je što nisu pozvani na vaš roštilj, to ne garantuje da je meso 100% bezbjedno. Osim nitrata, vaša hrana bi također trebala biti  bez sulfata, fosfata, BHT, BHA, itd. Pažljivo čitajte etikete kako biste pronašli sigurne proizvode i izbjegavajte jesti prerađeno meso ako je moguće.

    3. “Bez masti” ne znači da zapravo nema masti

    Hrana koja je “bez” određenih sastojaka ne mora nužno sadržavati nijedan od njih, bilo da se radi o masti, šećeru ili holesterolu. Pravila dozvoljavaju proizvođačima da navedu nešto bez masti ako sadrži 0,5 grama po porciji – isto važi i za šećer. Što se tiče holesterola , jedan proizvod može imati 2 miligrama po porciji.

  • 4. Oznake na kojima piše “prirodno” mogu biti varljive

    Druga riječ koja je dobar marketinški alat koji nema mnogo sadržaja iza sebe je riječ “prirodno”. Stručnjaci kažu da nema pravnih implikacija za korištenje ove riječi na etiketi. 

    5. U proizvodu može biti više ili manje hranjivih tvari nego što očekujemo

    Prema pravilima , postoji prilično velika granica greške kada su u pitanju nutritivne činjenice na etiketi hrane: one se razlikuju i do 20% od navedenog broja. Na primjer, broj kalorija stavke koja kaže da ima 100 kalorija može biti negdje u rasponu od 80 do 120 kalorija, a isto vrijedi i za druge nutrijente.

    6.  “Slobodan uzgoj” nije tako dobar za piliće kao što se čini

    Kada na kartonima za jaja vidimo natpise kao što su “slobodan uzgoj” ili “bez kaveza”, skloni smo pomisliti da kokoške na takvim farmama žive u hotelskim uslovima sa 5 zvjezdica. Nažalost, daleko je to od istine. Te oznake zapravo ne prisiljavaju farmere da puste ptice da se slobodno šetaju koliko god žele (u stvari, mogu provesti 5 minuta dnevno napolju i dalje se smatraju „slobodnim uzgojem“).

  • Što je još gore, u ovom slučaju, mogu se koristiti neke okrutne prakse, poput rezanja kljunova ili izgladnjivanja pilića kako bi se promijenio njihov ciklus nesnosti. Ako želite kupiti jaja od proizvođača prilagođenih životinjama, trebali biste potražiti one koji sudjeluju u programima certificiranja dobrobiti životinja.

    7. Prebrojavanje stvarne količine šećera može biti veoma teško

    Šećer može imati mnogo različitih imena. Ponekad ovu činjenicu koriste proizvođači kako bi sakrili pravu količinu slatke tvari u proizvodu. Evo kategorija koje koriste:

    Različite vrste šećera: šećer na maslacu, šećer u prahu, kokosov šećer, zlatni šećer, itd.

    Sirupi: sirup od rogača, visokofruktozni kukuruzni sirup, med, javorov sirup, zobeni sirup, sirup od pirinčanih mekinja itd.

    Ostali dodani šećeri: melasa, laktoza, kukuruzni zaslađivač, dekstran, etil maltol, fruktoza, galaktoza, glukoza, disaharidi, maltoza i drugi

    8. Nisu svi proizvodi sa integralnim žitaricama jednako dobri za vas

    Integralne žitarice su nešto čega bismo svi trebali pokušati jesti više. Smanjuju rizik od srčanih bolesti, gojaznosti, dijabetesa tipa 2 i imaju druge prednosti. Ali pronaći ih u našoj hrani nije lako. Iako mnogi proizvodi imaju naljepnice s natpisom “cjelovito zrno”, njihov udio može biti beznačajan. Potražite proizvode sa tvrdnjama “100% integralnog zrna” ili zrno koje je prvo na listi sastojaka.

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

       
    Ključne riječi: ,