Utorak, 19. Novembar 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Oglasila se kompanija Transturist Tuzla nakon optužbi za rasizam

Nakon što je Facebook objava Emira Alagića izazvala dosta pažnje javnosti ali i medija danas su putem svoje Facebook stranice saopćenje za javnost uputili iz kompanije ‘Transturist’ Tuzla.

Podsjetimo, ‘Dakle Transturist Tuzla prevoz putnika u autobusu je upravo sve migrante prisilio da se pomjere na zadnja sjedišta. Na moje pitanje zašto, vozač odgovara da ako sjede naprijed, mješaju se sa “putnicima”, iako su ljudi platili uredno, skupa sa ženama i bebama. Na dodatno insistiranje kondukter odgovara da “treba sad da uđe profesorica koja je radila 8 sati, i jel treba da sjedi s njima?” Apsolutni rasizam na djelu. #rosaparks’ npisao je Emir Alagić u javnosti poznatiji kao DJ Soul.

Nakon fotografije i Facebook statusa Emira Alagića koji je izazvao brojne reakcije danas su se oglasili i iz kompanije ‘Transturist’ Tuzla čije saopćenje u nastavku prenosimo u cijelosti:

Poštovani klijenti, sugrađani i prijatelji, s obzirom da smo dobili informaciju o neugodnoj situaciji koja se dogodila jučer, 10.09.2019., na našoj redovnoj liniji Tuzla-Sarajevo a koja se odnosi na ponašanje naseg vozača prema putnicima, u ovom slučaju osobama koje su izbjeglice u našoj zemlji (migranti). Konkretno, vozač na tom polasku je prema informacijama koje smo dobili, pravio raspored sjedenja u autobusu na način da je migrante rasporedio u zadnji dio autobusa iako na to nema pravo niti su mu takvi zadaci u opisu radnog mjesta.

S tim u vezi, ovim putem želimo da istaknemo da bilo kakva segregacija putnika po bili kojoj osnovi nije politika našeg preduzeća i da je ovaj čin isključivo čin pojedinca koji je izuzetno nekorektan i s pravom izaziva kritike i negativne komentare u javnosti. Nakon što utvrdimo sve detalje ovog događaja, pokrenut ćemo disciplinski postupak protiv našeg vozača i izreći mu kaznu u skladu sa pravilnikom našeg preduzeća.

Mišljenja smo da se jedan veliki kolektiv kao sto je Transturist, sa 70 godina tradicije u prevozu putnika, koji zapošljava 130 radnika ne može gledati kroz jednog pojedinca i u isto vrijeme osuđivati za rasizam, segregaciju po bilo kojoj osnovi i slične ideologije.

Smatramo da smo u proteklom periodu kao kolektiv učinili mnogo pozitivnih stvari za migrante, od toga da smo dozvolili da borave u prostoru autobuske stanice, da koriste sadržaje u autobuskoj stanici te smo velikom broju migranata izdali karte sa popustom a određenom broju migranata nismo ni naplatili karte. Isto tako, nismo dobili informaciju da se neko od naših uposlenika nekorektno ponašao prema migrantima tokom boravka u Tuzli, odnosno na autobuskoj stanici.

Vrlo važno je istaknuti da nikome nismo uskratili pravo da kupi kartu i da putuje.

Svjesni smo da ti ljudi prolaze kroz težak period u svojim životima i da smo i mi, ne tako davno, bili u sličnoj situaciji za vrijeme rata u našoj domovini.

Nažalost, svjedoci smo da naša država nije spremno dočekala ovako intezivan priliv migranata i da se problemi svakodnevno gomilaju. Neki od problema manifestuju se i u dijelu pružanja usluga prevoza putnika koji je naša osnovna djelatnost.

Iako smo od jučer dobili veliki broj pisama, komentara u kojima se osuđuje Transturist, naši uposlenici, smatramo da prije takvih osuda ipak treba sagledati situaciju sa više aspekata i onda donijeti zaključke.

U doba koje se u medijima i našoj državi naziva “migrantskom krizom” mi nismo odbili pružati usluge migrantima a u isto vrijeme svakodnevno smo pod pritiskom klijenata da to učinimo.

Svakodnevno se otkazuju mjesečne karte na našim linijama. Svakodnevno su naši uposlenici, naročito vozači na federalnim linijama, pod velikim pritiskom i suočeni su sa situacijama koje u normalnim uslovima rada oni ne bi trebali da doživljavaju a kamoli da rješavaju.

Ipak su odgovorni za ljude koje prevoze i ne bi trebalo da budu na udaru putnika koji nemaju razumjevanja za trenutnu situaciju u društvu. Ovim putem ne želimo da se opravdavamo za situaciju koja se jučer dogodila, to što se desilo već smo osudili u ovom obraćanju, ali apelujemo na nadležne da nam pomognu.

Također, ovim putem želimo pozvati sve ljude, ne samo korisnike naših usluga, da pokažemo više saosjećanja i razumjevanja za situaciju u kojoj se kao društvo nalazimo, navode iz kompanije Transturist Tuzla.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje