Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Dva zaposlenika Univerziteta u Tuzli kažnjena zbog kršenja nastavničke etike

Preuzmite sliku

Univerzitet u Tuzli 2011. godine usvojio je Kodeks nastavničke etike, a zbog njegovog kršenja dosad su kažnjena dva zaposlenika ove visokoškolske ustanove.

U proteklih pet godina zbog kršenja Kodeksa nastavničke etike, Etičkom komitetu Univerziteta u Tuzli podneseno je deset prijava, a najviše se odnosilo na 2017. godinu, njih šest.

“Dosad su kažnjena dva zaposlenika, a izrečene su im lična opomena i dvije javne opomene, koje još nisu pravosnažne”, kazala je za Tuzlanski.ba šefica Kabineta rektora Univerziteta u Tuzli Dževdeta Mujović-Mujkić.

Zaposlenik kojem je izrečena lična opomena učinio je povredu iz člana 4. Kodeksa nastavničke etike Univerziteta u Tuzli u kojoj je navedeno da u ophođenju s kolegama, saranicima i studentima treba biti ljubazan, korektan i tolerantan, pridržavajući se načela naučne istine i kritičnosti.

“Zaposlenik kojem je izrečena javna opomena učinio je povredu iz člana 4. i 12. Kodeksa nastavničke etike, a koji se tiču ugleda i dostojanstva Univerziteta, ophođenja s kolegama, saranicima i studentima i obaveze nastavnika da dosljedno provode načela Kodeksa u interesu ugleda Univerziteta, svog ugleda i dostojanstva, ugleda i dostojanstva studenata i svih ostalih osoba s kojima sarađujue, te u interesu profesije i poslova koje obavljaj”, istakla je Mujović-Mujkić.

Etički kodeksi visokoškolskih ustanova u BiH sadrže moralna i načela profesionalne etike kojima se u svom javnom i profesionalnom djelovanju trebaju voditi nastavnici, naučnici, umjetnici i svi zaposlenici univerziteta i njihovih organizacionih jedinica.

Kako je navedeno u Kodeksu nastavničke etike Univerziteta u Tuzli, nastavnik je dužan savjesno i odgovorno obavljati poslove za koje je biran, na najbolji mogući način, savjesno, dostojanstveno i odgovorno.

Svojim ponašanjem u javnom i privatnom životu obavezan je čuvati ugled i dostojanstvo Univerziteta i profesije koju obavlja, a dužan je sudjelovati i u društvenom životu te svoja znanja primjenjivati na dobrobit društva.

U ophođenju s kolegama, saradnicima i studentima treba biti ljubazan, korektan i tolerantan, pridržavajući se načela naučne istine i kritičnosti. Pri organiziranju rada mora djelovati nepristrasno i pravedno.

Svoj ugled i zvanje mora unapređivati i potvrđivati rezultatima svog naučno-istraživačkog i stručnog, odnosno umjetničkog rada.

Također, mora unapređivati struku objavljivanjem vlastitih rezultata, razmjenom znanja, podataka i iskustava sa saradnicima i studentima te kroz rad u naučnim, stručnim i umjetničkim udruženjima.

Dužan je jačati utjecaj struke i stalno ukazivati na njeno stvarno značenje, ali i ukazivati na nestručne i neosnovane tvrdnje povezane s njegovom strukom, ne hvaleći pretjerano svoj rad i izbjegavajući postupke kojim bi se potcijenili, obezvrijedili ili obeščastili ugled i dostojanstvo drugih.

Svoje mišljenje o stručnim i strukovnim pitanjima javno će izreći ako je temeljeno na poznavanju bitnih činjenica koje se odnose na razmatrano pitanje, odnosno ako je to njegovo uvjerenje temeljeno na naučnoj istini i kritičnosti.

Jednako će se ponašati u svojstvu svjedoka na sudu ili tokom rada u stručnim i drugim komisijama, a tvrdnje u vezi s određenim pitanjem, koje je potaknuto ili plaćeno u nečijem interesu, iskazivaće jedino uz naznaku u čije ih ime iznosi.

Dužan je i posebnu pažnju posvetiti svojim nastavnim obavezama. Ove obaveze će prihvatati tek nakon realne procjene svojih sposobnosti i mogućnosti da ih kvalitetno i u potpunosti izvršava.

Studentima mora omogućiti da steknu odgovarajuća znanja i pripreme se za ispit, a na raspolaganju im mora biti radi davanja objašnjenja i raspravljanja o pitanjima vezanim za savladavanje nastavnog programa.

Nastavnik u edukacijskom procesu, dijalogu sa studentima i izvan nastave mora poštovati principe nenasilne komunikacije,a dužan je preporučiti dostupne udžbenike, priručnike, skripte i ostalu literaturu potrebnu za savladavanje nastavnog programa.

Na ispitu studenta mora ocijeniti na osnovu iskazanog znanja, iznesenih činjenica i njegovog razumijevanja materije, stečenih vještina i pokazane sposobnosti da iskazano primjeni u stvarnim uvjetima. Svoje zahtjeve mora temeljiti na pristupačnosti svih sredstava neophodnih pri savladavanju nastavnog programa.

Nastavnik ne smije dopustiti da bilo kakav interes u nekom drugom poslu naruše njegove naučno-nastavne obaveze, a poslove za koje je biran ni u kojem slučaju ne smije podrediti bilo kojim drugim obavezama izvan Univerziteta.

Također, ne smije poticati, prihvatati ili obavljati poslove koji se protive humanim ciljevima nastavničkog poziva i koji bi mogli štetno uticati kako na njegov ugled i položaj, tako i na ugled i dostojanstvo Univerziteta. (A.K. | Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje