Nedjelja, 15. Decembra 2019.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Nutricionisti savjetuju kako da se bolje hranite bez držanja dijete

Zaboravite brojanje kalorija i ograničavanje hrane, suština ove filozofije je da slušate svoje tijelo.

Autor: Jaclyn London, nutricionistkinja

Intuitivno jedenje je filozofija koja odbacuje tradicionalnu dijetu i poziva na slušanje sopstvenih signala vašeg tijela da odluči šta, kada i koliko treba jesti. Koncept nije dizajniran za mršavljenje, već za mentalno i fizičko zdravlje u cjelini.

Da biste počeli, prestanite razmišljati o hrani kao “dobroj” ili “lošoj” i umjesto toga jedite na svaka 3-4 sata. Praćenje signala gladi nekome ne djeluje kao revolucionarano otkriće, ali drugi to shvataju kao potpuno novi koncept, piše goodhousekeeping.com

Šta je tačno intuitivno jedenje?

Intuitivna ishrana počela je sa Evelyn Tribole, MS, RD i Elyse Resch, MS, RDN, CEDRD, dva registrovana dijetetičara. Filozofija odbacuje tradicionalne dijete za mršavljenje koje promovišu ograničavanje bilo koje vrste. Ohrabruje vas da zaista budete u kontaktu sa svojim tijelom, ukoliko ste gladni ili ukoliko ste zadovoljni u datom trenutku, da koristite te informacije da biste informisali kako, šta i kada trebate jesti.

Uključuje 10 osnovnih principa:

Odbacite trend dijeta
Poštujte svoju glad
Pomirite se sa hranom
Izazovite želju za hranom
Poštujte svoju kilažu
Otkrijte faktor zadovoljstva
Poštujte svoja osjećanja bez konzumiranja hrane
Poštujte svoje tijelo
Vježbajte
Poštujte svoje zdravlje

Pristup proizilazi iz istraživanja o zdravstvenim promjenama koje nisu povezane sa gubitkom težine. Tačnije, intuitivno jedenje potpuno uklanja gubitak težine iz jednačine, i ne radi se samo o jedenju. Na primjer, # 9 se bavi fizičkom aktivnošću u kojoj vi zapravo uživate, umjesto da idete u teretanu jer mislite da morate.

Da li uz intuitivno jedenje možete izgubiti kilograme?

Ovo je teško odgovoriti, jer intuitivno jedenje nije dijeta. Ne postoje pravila koja treba slijediti, samo strategije osmišljene da vam pomognu u donošenju dobrih odluka o vašem vlastitom zdravlju.

Ipak, slušajući svoje tijelo lako se može dogoditi da počnete gubiti kilograme. Ipak je ovo koncept koji je osmišljen da se osjećate bolje a budete i zdraviji.

Kako da počnem sa intuitivnim jedenjem?

Ako ste se ikada borili sa ličnim navikama u ishrani, evo kako započeti intuitivnu filozofiju jedenja:

Prestani smatrati hranu kao “dobru” ili “lošu

Pripisivanje vrijednosti hrani koju jedete i na kraju, način na koji osjećate daje hrani previše moći. Vrijeme je da zaboravimo na “dobru” ili “lošu” hranu i potpuno izgubimo koncept “varanja”.

Jedite doslijedno

Jedite svakih 3 do 4 sata. Većina od nas ne jede dovoljno ujutro, pa razmislite o nadopuni svoje ishrane.

Ostanite hidrirani

Vaše potrebe mogu da variraju, ali žene treba da piju oko devet šoljica vode dnevno, prema Mayo klinici. Izaberite običnu, gaziranu vodu ili bilo koji nezaslađen napitak. Dodatno voće i povrće mogu pomoći, pa nemojte zaboraviti ni da jedete i da ostanete hidrirani.

Dovoljno spavajte

Dobijanje tih sedam ili osam sati po noći može zaista utjecati na nivoe energije (a time i gladi).

Ograničite ograničenja

Bolji način od dijeta je razmišljanja na način da se „pomirite sa hranom”. Ponekad ćete poželjeti da izbjegnete određenu vrstu hrane, a nekad će vam se baš jesti ta vrsta hrana. Zbog toga uvijek dobro razmislite kako ćete se osjećati kad nešto (ne)pojedete. (Tuzlanski.ba)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje