Ponedjeljak, 4. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Da li znate koja je hrana najbolja, a koja najgora za vašu jetru?

Preuzmite sliku

Jetra ima brojne važne funkcije za organizam i najveća je žlijezda u tijelu. Ona ima ulogu u sintezi proteina, detoksifikaciji hemijskih spojeva te stvaranju biohemijskih molekula važnih za probavu. Služi za skladištenje hranjivih tvari te neutraliziranje štetnih.

Naziva se i “laboratorijem” organizma, pa je jasno zašto joj treba pomoći da radi bez nepotrebnih opterećenja.

Ovo je deset namirnica koje trebate uvrstiti u svoju prehranu kako bi pomogli jetri:

1. Zobena kaša

Hrana s puno vlakana može pomoći vašoj jetri da radi najbolje. Zobene pahuljice su idealan način da započnete dan. Istraživanja pokazuju da vam može pomoći da skinete višak kilograma i salo na trbuhu, što je dobar način da se zaštitite od bolesti jetre.

  • 2. Brokula

    Dodajte puno povrća svojoj prehrani ako želite održati jetru zdravom. Brokula može biti dio ove strategije. Neka istraživanja pokazuju da vam ova, ne baš svima omiljena namirnica, može pomoći u zaštiti od masne jetre.

    3. Kafa

    Ako ne možete izdržati dan bez kofeina, razveselit će vas vijest da bi on mogao imati neke prednosti kad je u pitanju jetra. Studije pokazuju da dvije do tri šolje dnevno mogu pomoći zaštititi vašu jetru od oštećenja koja uzrokuje previše alkohola ili nezdrava prehrana. Neka istraživanja sugerišu da može smanjiti rizik od raka jetre.

    4. Zeleni čaj

    Prepun je antioksidansa koji se zovu katehini. Istraživanja pokazuju da može štititi od nekih oblika raka, uključujući rak jetre. Dobit ćete više katehina ako sami skuhate čaj i pijete ga vrućeg. Ledeni čaj i kupovni zeleni čajevi imaju puno niže razine ovog antioksidansa.

    5. Voda

    Tako jednostavno, a tako učinkovito. Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoju jetru je održavanje zdrave tjelesne težine. Steknite naviku piti vodu umjesto zaslađenih pića poput gaziranih pića ili sportskih pića. Zaprepastili biste se koliko će vam kalorija uštedjeti svaki dan.

  • 6. Bademi

    Orašasti plodovi, a pogotovo bademi, dobar su izvor vitamina E, hranjive tvari za koju istraživanja pokazuju da može pomoći u zaštiti od bolesti masne jetre. Bademi su dobri i za vaše srce, pa uzmite jednu šaku sljedeći put kad vam se bude nešto grickalo.

    7. Špinat

    Sadrži snažan antioksidans glutation, koji se inače sintetizira u jetri. Osim špinata, glutation sadrže i bamija te avokado.

    8. Borovnice

    Sadrže hranjive tvari zvane polifenoli koji vas mogu zaštititi od nealkoholne bolesti masne jetre, koja često ide ruku pod ruku s pretilošću i visokim holesterolom. Ako vam se borovnice ne sviđaju, ostale namirnice bogate polifenolima su tamna čokolada, masline i šljive.

    9. Začini

    Želite zaštititi jetru i svoje srce u isto vrijeme? Pospite malo origana, kadulje ili ružmarina na svoju hranu. Oni su dobar izvor zdravih polifenola. Dodatna prednost je da vam pomažu smanjiti unos soli u mnogim receptima. Cimet, curry u prahu i kumin također su dobar izbor.

  • Ono što šteti vašoj jetri zapravo je ono što bi svakako trebali izbjegavati u kontekstu zdrave prehrane.

    Spomenut ćemo ipak najgore izbore, koji najviše opterećuju jetru.

    1. Klonite se masne hrane

    Prženi krompirići i hamburgeri loš su izbor za održavanje zdrave jetre. Pretjerivanje s hranom koja je bogata zasićenim masnoćama može otežati jetri da radi svoj posao. S vremenom može dovesti do upale, koja zauzvrat može uzrokovati cirozu.

    2. Izbjegavajte šećer

    Previše slatkih stvari može imati loš uticaj na vašu jetru. To je zato što je dio njegovog posla pretvaranje šećera u mast. Ako pretjerate, vaša jetra stvara previše masti, koja na kraju ostane tamo gdje joj nije mjesto. Dugoročno gledano, mogli biste završiti s masnom jetrom. Stoga učinite uslugu svojoj jetri i neka slatkiši budu povremena poslastica.

    3. Budite umjereni s alkoholom

    Previše alkohola može izazvati haos u vašoj jetri te s vremenom dovesti do ciroze. Čak i povremeno prekomjerno opijanje (četiri pića odjednom za žene i pet za muškarce) također može biti štetno. Pokušajte se ograničiti na jedno piće dnevno ako ste žena ili dva ako ste muškarac.

    4. Preskočite grickalice

    Kad sljedeći put osjetite želju za grickalicama, posegnite radije za nečim zdravijim. Problem s čipsom i ostalim privlačnim stvarima u vrećici je taj što su obično krcati šećerom, solju i masnoćom. Smanjenje količine koju konzumirate je relativno laka (a velika )promjena prehrane uz malo planiranja. Jedna dobra strategija: ponesite zalihu zdravih grickalica sa sobom na posao. Probajte jabuku s paketićem maslaca od orašastih plodova za jednu porciju ili grašak od šećera s malom šoljicom humusa, piše ordinacija.hr 

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , ,