Dobar marketing čini najveći dio posla kod izabiranja imena brenda, a iza toga stoji i cijela nauk.
Zajedničko popularnim firmama je je uglavnom to što su ta imena kratka, s tri sloga ili manje i lako se izgovaraju. Koliko smo puta čuli ta imena da naprosto ne možemo zamisliti da se nekako drugačije zovu. Koliko se ta imena ukorijene otkriva i činjenica da neke proizvode s vremenom počinjemo nazivati imenom firme koja ga je proizvodila – kao što je slučaj s Kaladontom, odnosno firmom koja je proizvodila zubnu pastu.
Ne možemo ne primijetiti da su neka kreativna imena osigurala međunarodni uspjeh i vodeće pozicije tih kompanija na tržištu samo zato što se brzo uvlače “u uho”, iako iza konačnog odabira stoje mjeseci i mjeseci rada. Zajedničko im je uglavnom to što su ta imena kratka, s tri sloga ili manje i lako se izgovaraju. Ali, što ta imena zapravo znače?
Osnivači Yahoo tražilice ime su “posudili” od jednog plemena iz romana “Guliverova putovanja”. Steve Jobs svoju firmu Apple nazvao je po omiljenom voću.
Lego je kombinacija dvije danske riječi koje u prijevodu znače “Igraj i uživaj”. Jeff Bezos došao je na ideju da Amazon nazove prema najvećoj rijeci na svijetu, Amazoni, jer je htio da i njegova knjižara bude najveća.
Pepsi je nazvan po probavnom enzimu pepsinu. Adidas je dobio ime po osnivaču firme Adolfu Dasleru, koga su prijatelji zvali Adi. Spajanjem nadimka i prva tri slova prezimena, nastao je Adidas.
Nike je ime grčke božice pobjede, a popularni simbol branda u obliku kvačice metafora je tog leta. Svjetski poznata “IKEA” nosi ime koja je kombinacija prvih slova imena i prezimena osnivača Ingvara Kamprada, prvih slova imanja i sela u kojem je odrastao – Elmtarid i Agunarid. Ime Google rezultat je dugotrajnog razmišljanja i analize na Sveučilištu Stanford. Jedan od prijedloga studenata bio je “googolpex”, a do krajnjeg imena je došlo kad je jedan od studenata to krivo izgovorio – dakle pukom srećom.
Osnivač firme Rolex želio je ime kojeg će moći izgovoriti svi na svijetu. Iskušavao je razne kombinacije abecede, a nakon dugog razmišljanja, rekao je kako mu je ime “Rolex” šapnuo u uho dobri duh dok se vozio automobilom. (24sata.hr)