Srijeda, 23. Juna 2021.
Tuzlanski.ba logo

Pepsi, Adidas, Google: Šta se to zapravo krije iza imena brenda?

Preuzmite sliku

Dobar marketing čini najveći dio posla kod izabiranja imena brenda, a iza toga stoji i cijela nauk.

Zajedničko popularnim firmama je je uglavnom to što su ta imena kratka, s tri sloga ili manje i lako se izgovaraju. Koliko smo puta čuli ta imena da naprosto ne možemo zamisliti da se nekako drugačije zovu. Koliko se ta imena ukorijene otkriva i činjenica da neke proizvode s vremenom počinjemo nazivati imenom firme koja ga je proizvodila – kao što je slučaj s Kaladontom, odnosno firmom koja je proizvodila zubnu pastu.

Ne možemo ne primijetiti da su neka kreativna imena osigurala međunarodni uspjeh i vodeće pozicije tih kompanija na tržištu samo zato što se brzo uvlače “u uho”, iako iza konačnog odabira stoje mjeseci i mjeseci rada. Zajedničko im je uglavnom to što su ta imena kratka, s tri sloga ili manje i lako se izgovaraju. Ali, što ta imena zapravo znače?

  • Osnivači Yahoo tražilice ime su “posudili” od jednog plemena iz romana “Guliverova putovanja”. Steve Jobs svoju firmu Apple nazvao je po omiljenom voću.

    Lego je kombinacija dvije danske riječi koje u prijevodu znače “Igraj i uživaj”. Jeff Bezos došao je na ideju da Amazon nazove prema najvećoj rijeci na svijetu, Amazoni, jer je htio da i njegova knjižara bude najveća.
    Pepsi je nazvan po probavnom enzimu pepsinu. Adidas je dobio ime po osnivaču firme Adolfu Dasleru, koga su prijatelji zvali Adi. Spajanjem nadimka i prva tri slova prezimena, nastao je Adidas.

  • Nike je ime grčke božice pobjede, a popularni simbol branda u obliku kvačice metafora je tog leta. Svjetski poznata “IKEA” nosi ime koja je kombinacija prvih slova imena i prezimena osnivača Ingvara Kamprada, prvih slova imanja i sela u kojem je odrastao – Elmtarid i Agunarid. Ime Google rezultat je dugotrajnog razmišljanja i analize na Sveučilištu Stanford. Jedan od prijedloga studenata bio je “googolpex”, a do krajnjeg imena je došlo kad je jedan od studenata to krivo izgovorio – dakle pukom srećom.
    Osnivač firme Rolex želio je ime kojeg će moći izgovoriti svi na svijetu. Iskušavao je razne kombinacije abecede, a nakon dugog razmišljanja, rekao je kako mu je ime “Rolex” šapnuo u uho dobri duh dok se vozio automobilom. (24sata.hr)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , , ,