Nedjelja, 28. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Jeste li se ikada zapitali kako funkcioniše WC u avionu? Ovo je odgovor

Preuzmite sliku

Popularno

Jeste li se ikada zapitali kako u avionima spremaju hranu na velikoj nadmorskoj visini? Ili možda još intrigantnije pitanje, na koji način funkcioniše WC na tako velikoj nadmorskoj visini?

Vrlo vjerovatno ste, ako ništa, barem u djetinjstvu često razmišljali o tome kako avioni funkcionišu. No, ono o čemu manje razmišlja je to kako svakodnevne funkcije koje se odvijaju, kao npr. kruženje zraka, zagrijavanje hrane i pića, čak i ispiranje zahoda zapravo funkcionišu.

“Prilično je izvanredno kada počnete kopati dublje za razumijevanje ovih sitnih, na kopnu uobičajenih stvari i zadataka svakidašnjice”, kaže Al St. Germain, konzultant u avioindustriji koji je radio za aviofirme uključujući Deltu i United, piše CNN.

“Čak i samo dobivanje obroka u avionu je dvostruko teže nego na zemlji.”

WC na nebu?

Upotreba vode za ispiranje WC-a u avionu nije prihvatljiva zbog ograničenja težine avona. Umjesto toga, avioni koriste zrak, prenosi Tuzlanski.ba.

  • Standardni sistem evakuacije koristi diferencijalni pritisak zraka za pražnjenje posude, u dizajnu koji je originalno patentirao James Kemper 1975. godine.

    Spremnici za otpad, gdje završi sve što padne u WC školjku, obično se nalaze u stražnjem dijelu aviona, a često i u prednjem dijelu. Kada pritisnete gumb za ispiranje, otvara se ventil na dnu WC školjke, spajajući je na cijev ispod. Ta cijev, koja je ujedno i spremnik za otpad, je pod pritiskom, što znači da se otvaranjem ventila stvara vakuum koji isisava ono što je u zdjeli.

    “To u principu funkcioniše kao vaš usisivač “, kaže Nigel Jones, stručnjak za avioinženjerstvo sa Univerziteta Kingston u Londonu koji također sjedi u odboru za akreditaciju Kraljevskog aviodruštva Ujedinjenog Kraljevstva.

    “Dok pritisnete gumb, on otvara ventil i čim se ventil otvori, usisavanjem se izvlači sve van. Tada se ventil zatvara.”

    Taj efekt vakuuma traje neprekidno dok je avion u zraku, kaže Jones. Jednostavno ga ne čujemo dok ne otvorimo ventil i spojimo WC na sistem. Međutim, kada je avion na tlu, diferencijalni pritisak ne postoji, što znači da ispiranjem WC-a upravlja pumpa, koja stvara vakuum u spremniku. Kako se avion penje u zrak, a razlika pritiska u spremniku raste, vakuum se prirodno stvara i pumpa se zaustavlja.

  • WC školjke su presvučene teflonom.

    “Dakle, ništa se ne zalijepi i uopće ne treba puno diferencijalnog pritiska da bi se sve vrlo brzo očistilo”, kaže Jones.

    Aviofirme biraju koliko WC-a žele u avionu i gdje ih žele. Jones kaže da postoji minimalni broj po avionu, ovisno o veličini, ali aviofrime mogu ići i iznad toga ako žele.

    Naravno, napunjeni spremnik treba isprazniti i tu na scenu dolaze “vagoni meda”.

    To su vozila za servisiranje aerodroma koja prazne spremnik i odvoze sadržaj na obradu.

  • Ovaj način rada je prisutan 50 godina. Pitanje koje se postavlja je hoće li ovakav način funkcionisanja WC-a u vazduhu zauvijek ostati ili se tu pripremaju inovacije?

    Jamco, japanska firma koja trenutno ima 50% udjela na tržištu aviotoaleta, već je pomaknula granice, izgradnjom bidea za osam aviokompanija uključujući JAL, Al Nippon Airways i Oman Air. Također su prvi uveli higijenske beskontaktne ispirače i slavine, na Boeingu 787.

    Glasnogovornik tvrtke rekao je za CNN:

    “Postoje ograničenja u smislu prostora, sigurnosnih zahtjeva i strogih certifikata, što predstavlja izazov za uvođenje novih tehnologija u unutrašnjost aviona. Međutim, kontinuirano provodimo radionice i rasprave s raznim dionicima kako bismo istražili proizvode za interijer sljedeće generacije.”

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , , , , ,