Subota, 27. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

TV kuće u regiji: Al Jazeera Balkans bilježi snažan rast, tri bh. free televizije u padu

Preuzmite sliku

Popularno

Al Jazeera Balkans, regionalna news televizija sa sjedištem u Sarajevu, bilježi snažan rast prihoda u 2017. godini, dok su ostale free TV u Bosni i Hercegovini u slobodnom padu, pokazuje analiza Media Daily, specijaliziranog portala za medije na području jugoistočne Evrope.

Portal je napravio analizu prihoda 20 najvećih komercijalnih televizijskih kuća u regiji za 2017., a na listi se našlo osam TV kuća iz Srbije, četiri iz Hrvatske, četiri iz BiH, tri iz Slovenije, jedna iz Makedonije, ali ni jedna iz Crne Gore.
Dvadeset najačih televizija u regijiostvaruje ukupan prihod od 359,5 miliona eura i zapošljava 2931 zaposlenika.

Prvo mjesto zauzela je slovenska PRO PLUS koja emitira kanale Pop TV i Kanal A i to rastom prihoda na 61, 9 milijuna eura, što je sedam milijuna više nego u 2016. Taj se rast prihoda pripisuje teleoperaterima koji su povećali cijenu svoje pretplate za građane. Osim toga, PRO PLUS je početkom 2017. prekinuo besplatno zemaljsko emitiranje i postao je najveći Pay TV kanal na području Jugoistočne Europe.

Komercijalna TV kuća koja je zasjela na drugo mjesto je hrvatska NOVA TV koja se popela s prošlogodišnjeg trećeg mjesta. Najveća hrvatska komercijalna televizijska kuća u 2017. je zabilježila 52,5 miliona eura prihoda i time zabil-ježila rast od 65 hiljada eura u odnosu na godinu ranije.

Kao najveće iznenađenje na listi pokazala se PINK International koja je za godinu dana pala za dva mjesta na ovoj listi. Naime, u 2016. srpska TV kuća sa svojih je 57,9 miliona eura prihoda bila na vrhu liste, dok je ove godine zabilježila pad od 5,5 miliona eura. Ipak,finansijski problemi vlasnika PINK-a Žel-jka Mitrovića nisu tajna i on je već prodao svoje udjele u PINK BH i u PINK Crna Gora tvrtki Direct Media u vlasništvu United Grupe.

Zapravo, United grupa je htjela kupiti cijeli PINK International i vodili su se pregovori o tome, no navodno je srpski predsjednik Aleksan-dar Vučić prekinuo te pregovore zbog straha od prevelike koncentracije moći u rukama vlasnika Uniteda Dragana Šolaka. RTL Hrvatska također gubi prihode, ali je s prihodima u vrijednosti od 40,7 miliona eura uspjela zadržati četvrto mjesto na listi. Najveći porast prihoda zabilježila je ALJAZEERA Balkans i to od nevjerojatnih 240 posto. Tačnije, u 2016. ta je TV kuća prihodovala 5,8 miliona eura, a u samo godinu dana njeni su prihodi narasli na 19,2 miliona eura i tako se popela s desetog na sedmo mjesto.

Veliki pad na ljestvici 20 najjačih po prihodima bilježe tri komercijalne bosanskohercegovačke televizije.

Sa 13. na 17. mjesto u 2017. godini pala je Hayat televizija, ostvarujući prihod manji za oko 100 hiljada eura. No, veliki gotovo dvostruki pad prihoda zabilježio je OBN, srušivši se sa 9.mjesta na 18. OBN je, kao i PINK, pret-govarao o svojoj prodaji United grupi, ali od toga neće biti ništa pošto je službeno obznanjena prodaja PINK-a BH, koji je pak sa 17. mjesta pao na 20, ostvarivši 100.000 eura manje u 2017. godini nego u 2016., izvještava Indikator.ba.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje