Petak, 26. Aprila 2024.

Savršeno očuvan embrion dinosaurusa sekundu do izlijeganja: “Ovo je jedan od najnevjerovatnijih fosila”

Istraživač dr Fion Vaisum Ma rekao je da je to “najbolje očuvan embrion dinosaurusa ikada pronađen u istoriji”.

Naučnici su objavili otkriće savršeno očuvanog embriona dinosaurusa koji se spremao da se izlegne iz jajeta, baš kao pile.

Embrion je otkriven u Gandžou na jugu Kine, a istraživači procjenjuju da je star najmanje 66 miliona godina, prenosi nationalgeographic.rs.

• Vjeruje se da je to bezubi teropod dinosaurus, ili oviraptorosaurus, a nazvan je Beba Jingliang.

Ovo otkriće je takođe omogućilo istraživačima bolje razumijevanje veze između dinosaurusa i modernih ptica. Fosil pokazuje da je embrion bio u savijenom položaju poznatom kao “uvlačenje”, što je ponašanje koje postoji kod ptica neposredno prije nego što se izlegu.

“Ovo ukazuje da je takvo ponašanje kod modernih ptica nastalo među njihovim precima dinosaurusa”, ​​rekao je dr Ma novinskoj agenciji AFP.

Oviraptorosaurusi, što znači “gušteri kradljivci jaja”, bili su pernati dinosaurusi koji su živeli na teritoriji današnje Azije i Sjeverne Amerike tokom perioda kasne krede – prije 100 miliona do 66 miliona godina.

Paleontolog profesor Steve Brusat, koji je takođe bio dio istraživačkog tima, napisao je na Twitteru da je to “jedan od najnevjerovatnijih fosila dinosaurusa” koje je ikada vidio i da je embrion bio na sekud do izlijeganja.

Beba Jingliang je dugačka 27 cm, mjereno od glave do repa i leži u jajetu dugom oko 15 centimetara koje se nalazi u Muzeju istorije prirode kamena Jingliang u Kini.

Jaje je prvi put otkriveno 2000. godine, ali je stajalo u skladištu čak 10 godina.

Tek kada su počeli građevinski radovi na muzeju i kada su se stari fosili sortirali, istraživači su obratili pažnju na jaje za koje su sumnjali da unutra ima embrion.

Dio tijela dinosaurusa je još uvijek prekriven stijenom, a istraživači će koristiti napredne tehnike skeniranja da bi napravili sliku njegovog punog skeleta.  (Tuzlanski.ba)