Ponedjeljak, 1. Juna 2020.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Rotirajuća sjedišta, interaktivne kabine, eko dizajn: Kako će uskoro izgledati putovanje avionom

Od hiperpovezane personalizovane kabine budućnosti do rotirajućih sjedišta koja povećavaju ekonomičnost i udobnost, ovogodišnji izbor „Crystal Cabin“ nagrada je donio niz inovacija u avionima, a za neke putnici nisu ni znali da su im potrebne.

Naravno, u zavisnosti od vašeg ličnog doživljaja trenda povezivanja u vazduhu i personalizacije putem visoke tehnologije, neke koncepte možda ne biste voljeli da vidite u stvarnosti.

Ipak, dizajneri koji stoje iza ovih inovativnih rješenja trudili su se da transformišu doživljaj unutrašnjosti aviona, a da su na dobrom putu potvrdio im je izbor u uži krug za jednu od najprestižnijih nagrada avionske industrije.

Od preko 100 projekata koji su učestvovali na konkursu, napravljen je uži izbor u kategorijama kao što su „zabava i povezanost“ i „vizionarski koncepti“, a koji će biti predstavljeni u martu 2020. godine, na ovogodišnjoj izložbi „Aircraft Interiors“ u Hamburgu u Njemačkoj.

Uzbudljive ideje

Posljednjih godina potreba za tranformacijom iskustva u ekonomskoj klasi je sve veća. Sjedišta „Interspace“ kompanije “Universal Movement” imaju rasklopiva krila sa obje strane sjedišta za dodatnu privatnost i udobnost putnika, dok je  „Aviointeriors“ ponudio, sada već ozloglašena „stand up“ sjedišta koja, iako izgledaju neudobno, mogu da povećaju broj sjedišta u kabini i tako umanje putnicima cijenu avionske karte.

  • Rješavanje pitanja odmora i spavanja putnika na dugim letovima bilo je jedno od glavnih tema, a koncepti koji su ušli u uži izbor za „Crystal Cabin“ nagradu ponudili su nekoliko inovativnih ideja, navodi CNN.

    Inženjerska kompanija „Heinkel Group“ predstavila je “Flex Lounge” koncept, koji podrazumjeva fleksibilnu konfirguraciju redova sjedišta. Nakon polijetanja stjuardese mogu da preurede redove tako da putnici mogu da sjede jedni naspram drugih, što omogućava porodicama, grupi prijatelja ili saradnicima koji putuju zajedno opuštenije i intimnije iskustvo putovanja.

    „Adient Aerospace“  je predložio novi dizajn sjedišta, pod nazivom “Space For All”. U njihovoj viziji, tri sjedišta u prednjem dijelu aviona imaju mehanizme koji omogućavaju da se sjedišta pretvore u sofe na kojima će putnici moći da se ispruže.

    Neki od nominovanih koncepata sjedišta dizajnirani su za avione koji su još u fazi razvoja, kao što je na primer „Flying-V“, koji predstavlja avion sa ekonomičnijom potrošnjom goriva, a trenutno se razvija na tehnološkom univertitetu „Delft“ u Holandiji, u partnerstvu sa KLM. „Delft“ je predstavio dizajn sklopivih, fleksibilnih sedišta koja se pretvaraju u krevete na sprat, za maksimalno efikasnu iskoristivost prostora.

    Sa druge strane, „Ciara Crawford ROW1“ sjedišta daju mogućnost da se invalidska kolica uklope u red, što omogućava praktičniju upotrebu i veću pristupačnost ljudima sa posebnim potrebama. Inovacije sa sjedištima nisu dotakle samo putnike, već su tu i noviteti za osoblje, a kako bi i njima let bio udobniji.

    Interaktivne kabine

    Kabina nove generacije „Airbusovog“ koncepta „Airspace Cabin Vision 2030“, osim što nudi fleksibilnije konfiguracije za sjedenje i spavanje, uključuje i digitalno okruženje koje pruža putnicima novo iskustvo u kabini aviona.

    Njemačka kompanija „AERQ“ takođe predlaže korišćenje tehonogije na inovativan način, što omogućava da se na određenim mestima u avionu postave OLED ekrani sa informacijama koje su potrebne putnicima, dok je „Flymingo Next“ koncept kompanije „Moment“ osmišljen sa ciljem da pomogne članovima posade da svoje poslove obavljaju efikasnije.

  • Eko dizajn

    Kako se avio kompanije suočavaju sa sve većom potrebom za održivim poslovanjem, pojavili su se i prijedlozi koji se bave ekološkim pitanjem.

    Kompanija „PriestmanGoode“ predložila je „Zero“ poslužavnik sa ciljem da smanji količinu plastičnog otpada koji nastaje kao posljedica jednokratne upotrebe pribora za jelo.

    Umjesto plastičnog materijala, „Zero“ se sastoji od jestivih, biorazgradivih dijelova koji se mogu komercijalno kompostirati.

    „Diehl Aviation“ predlaže „Jedinicu za obnovljivu upotrebu Greywater“, a koja koristi vodu koja ostane nakon pranja ruku za ispiranje toaleta.  Kompanija ističe da će se na ovaj način godišnje smanjiti ugljen-dioksid za 550 tona po jednom avionu, tipa „Boeing 787“.

    Pobjednik za nagradu „Crystal Cabin“ biće proglašen 31. marta. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

    Ključne riječi: , ,