Petak, 26. Aprila 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ovako je Jobs prodavao svoje proizvode: Bitna je dobra priča

Preuzmite sliku

Često je nemaštovita lansiranja proizvoda smještao na scenu teatralno. Njegovi scenariji bili su poput onih iz holivudskih filmova, a formula je bila jednostavna.

Osnivač Applea Steve Jobs bio je jedan od najvećih pripovjedača bajki u poslovnom svijetu. Često je nemaštovita lansiranja proizvoda smještao na scenu zajedno sa svim potrebnim rekvizitima i teatralnom glazbom. Njegovi scenariji bili su gotovo istovjetni scenarijima holivudskih filmova, a formula je bila zapravo jednostavna.

U prvom činu prikazuje se status quo, upoznajemo heroja i njegov život. S vremenom se potiče incident i postavljaju temelji za drugi čin, gdje se svijet junaka okreće naglavačke te on mora prevladati niz prepreka. U trećem činu glavni junak pobjeđuje negativca (postiže cilj) i čini svijet boljim mjestom. Ovaj princip može se primijeniti i na poslovno okruženje.

– Idući put kad plasirate ideju ili proizvod počnite s opisom statusa quo, prepoznajte i identificirajte problem, odnosno negativca s kojim će se vaša publika susresti i pokažite im kako će junak (vaš proizvod ili usluga) pomoći izbjeći negativca. Završite priču sa slikom o boljem svijetu za pridobivanje publike – otkriva govornik Carmine Gallo.

Kao primjer navodi kad se 2003. Steve Jobs vratio na pozornicu da uvjeri potrošače kako trebaju platiti 99 centi za skidanje pjesme s iTunes Music Storea. Jobs nije mogao samo reći “do sada ste besplatno skidali, sad ćete morati platiti”, nego smisliti argumente. To je bio težak zadatak jer je mnogo ljudi besplatno skidalo muziku s interneta.

No Jobs je ljudima objasnio pozitivne strane (bolja kvaliteta muzike, nema kršenja prava), kao i negativne strane (plaćanje), poslužio se usporedbom da pjesma stoji koliko i kafa u Starbucksu, a sve kako bi ostvario cilj da svijet postane “bolje mjesto za ljubitelje muzike”.

Jobs u tri čina

Čin jedan – Jobs je izlaganje započeo ‘statusom quo’. Podsjetio je na uspješan servis Napster iz 1999. godine.

Dobra strana besplatnog skidanja su izbor pjesama i neograničen broj CD-ova, ali tu je i nepouzdano preuzimanje, loša kvaliteta i činjenica da je to krađa autorskih prava, a najbolje je ne igrati se s karmom – rekao je Jobs.

Čin dva – U svrhu postizanja cilja prepreka koju je trebao svladati bila je skupljanje prava. Dogovorio ih je s pet diskografskih kuća. Ali da bi uvjerio ljude da plate 99 centi po pjesmi,pitao ih je:

Koliko vas je ujutro kupilo kafu? Puno. A 99 centi je velika vrijednost u zamjenu za veliki izbor pjesama, visoku kvalitetu i dobru karmu – rekao je Jobs.

Čin tri – Cilj je Jobsu bio da svijet postane bolje mjesto za ljubitelje muzike. Nakon što se suočio s izazovima i preprekama koje je svladao, a to je zaživljavanje iTunesa, u trećem činu ‘uhodavao’ je iTunes music store i radio na besprijekornosti datoteka te održavanju brenda. (24sata.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,