Ponedjeljak, 6. Maja 2024.

Kinesko svemirsko smeće ponovo bi moglo zaprijetiti Zemlji

Na nesreću, vjerovatno je da će 21 tona teška jezgra ostati u niskoj orbiti i nekontrolirano pasti na Zemlju, upozorio je astronom Jonathan McDowell.

Kina je tokom vikenda lansirala novu raketu Long March 5B koja je sa sobom ponijela novi modul za kinesku svemirsku stanicu Tiangong. Modul Wentian sadrži znanstvenu opremu za obavljanje eksperimenata u svemiru te prostor za boravak astronauta.

On se pridružio modulu Tainhe koji je lansiran prošle godine, a do kraja ove Kinezi planiraju lansirati još jedan modul, nazvan Mengtian.

No, nije problem što Kina lansira nove module i gradi svoju svemirsku stanicu, već što se događa s tim snažnim raketama nakon što obave svoj posao.

Tokom prve faze u orbiti, Long March 5B odbacio je 23 tone otpada, za koje stručnjaci računaju da će nekoliko dana kružiti u orbiti. Problem je što će taj otpad u nekom trenutku pasti na Zemlju. Dio će izgoriti prilikom prolaska kroz atmosferu, ali, upozoravaju, neće sav.

Na nesreću, vjerovatno je da će 21 tona teška jezgra ostati u niskoj orbiti i nekontrolirano pasti na Zemlju, upozorio je astronom Jonathan McDowell iz Centra za astrofiziku Harvard-Smithsonian. U razgovoru za Gizmodo istaknuo je da bi bio ugodno iznenađen da su Kinezi promijenili dizajn jezgre, čime bi se povećala šansa da ostaci izgore prilikom ulaska u atmosferu.

Vjerovatno nisu i sad nas očekuje još jedna vožnja, kao i prošli put, istaknuo je McDowell.

Stručnjaci upozoravaju kako postoji šansa da taj svemirski otpad završi na naseljenom području. Naime, dijelovi kineske rakete već su se dva puta rušili na Zemlju. I dok je 2020. dio rakete koji nije izgorio pao u Indijski ocean, 2021. to nije bio slučaj, već je pogodio nekoliko sela na Obali bjelokosti.

Studija objavljena u Nature Astronomy upozorava kako će, zbog sve veće gužve u svemiru, u sljedećih deset godina porasti rizik od ljudskih žrtava zbog pada svemirskog smeća na Zemlju. U studiji se navodi kako rizik iznosi čak 10 posto da će biti ljudskih žrtava. Koliko i gdje, nije moguće izračunati.