Ponedjeljak, 20. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ivan i Amar kreirali igru inspirisanu Bosnom i Hercegovinom: Sevdalinka, stećak, katuni na Androidu i iOS-u

Preuzmite sliku

Igra “Enchanted World” koja sadržava elemente bosanskohercegovačke kulture sada je dostupna i na trgovinama iOS i Android sistema.

Dok u svijetu video igara uglavnom dominiraju nasilje, borilačke vještine, sport, osvježenje u ovoj industriji donijela su dva mladića iz naše zemlje. Riječ je o Sarajlijama Ivanu Ramadanu i Amaru Zubčeviću koji su protekle tri godine proveli kreirajući igru “The Enchanted World”.  Tematika njihove video igre inspirisana je Bosnom i Hercegovinom. Tako se po prvi put u industriji video igara može naići na sevdalinku, stećak, katune. 

Tri godine rada rezultiralo je odličnim feedback-om, o čemu najbolje svjedoči činjenica da je igrica zabilježila odličan uspjeh na platformi Apple Arcade, a radi se o usluzi pretplate na video igre koju nudi Apple.

  • Tuzlanski.ba razgovarao je sa jednim od kreatora igre, Ivanom Ramadanom.

    Veliki uspjeh od pojavljivanja na tržištu, šest osvojenih nagrada…

    Na samom početku razgovora, Ivan ističe kako se igra pojavila na Apple Arcade servisu za iOS, MacOS i TvOS uređaje 2019. godine, te je naišla na odlične reakcije.

    “Bila je jedna od prvih naslova koji su specijalno odabrani od strane Apple-a za ovu platformu. Postigla je veliki uspjeh, bila je predstavljena na Apple Eventu 2019. Za nju smo dobili šest nagrada i još uvijek je najuspješnija igra ikad napravljena u BiH.”

  • Ono što posebno raduje jeste podatak da je Apple demo verziju “The Enchanted World-a” instalirao na svakom izložbenom mac i iPhone uređaju u svakoj Apple prodavnici na svijetu.

    U nastavku razgovora Ivan nam ističe da je igra prvenstveno namijenjena za mobilne platforme, a radi se o premium tile sliding puzzle – adventure žanru.

    “Primarna mehanika je bazirana na pomijeranju kockica, nešto slično kao rubikova kocka, a tu su takođe elementi avanture gdje glavna junakinja priče susreće različita stvorenja i prolazi kroz čudne pejzaže.”, objašnjava.

    Nekoliko prvih nivoa je besplatno, a ostatak igre se kupuje jednom za nekoliko dolara, dok u igri nema reklama.

  • Našeg sagovornika pitali smo kako se rodila ideja za kreiranjem jedne ovakve igre.

    “Pošto i sami volimo igrati video igre, tako smo imali želju praviti vlastite igre još od srednje škole. Tada je i nastala ideja da jednog dana osnujemo firmu i počnemo se ozbiljno baviti razvojem video igara. Malo po malo, nakon desetak godina stekli smo potrebno znanje i iskustvo, te osnovali našu firmu A.I. Interactive.”

    U prosjeku rad na igri trajao i do 12 sati dnevno

    Zanimalo nas je kako zapravo izgleda prosječan radni dan kreatora video igre, te kako je u Ivanovom i Amarovom slučaju izgledao taj proces.

    “Zavisno od toga koliko smo imali ostalih poslova i generalno kakva je bila inspiracija, na igri smo nekad radili i po 12 sati dnevno, dok je bilo i pauza od više sedmica ili čak mjesec dana. Ja sam zadužen za čitav vizuelni identitet igre, sve animacije, likove i dizajn, dok je Amar zaslužan za game design i programiranje. Ova raspodjela posla je idealna jer u principu svako radi svoj dio a često razgovaramo da se to sve uklopi.”, kaže.

    Mnogi bili sumnjičavi

    Podrška najbližih, ali i onih koji su sami ljubitelji igara od velikog je značaja. Ivana smo pitali kakva je bila reakcija ljudi kojima su predočili šta planiraju kreirati.

    “U BiH još uvijek nije uobičajena stvar raditi na razvoju video igara, pa su ljudi u našoj najbližoj okolini u početku bili sumnjičavi. Nakon izlaska igre i uspjeha koji smo postigli više niko ne sumnja u potencijal video igara”, govori.

  • Posebno ističe kako je feedback vrlo pozitivan, a naročito jer igrica ima bosanske motive.

    “Ljudima se sviđaju elementi bh. kulture koje smo ubacili, kao što su sevdalinka, stećci, katuni i slično, a dobili smo i više nagrada kako za art i animaciju, tako i za sam dizajn igre.“, dodaje.

    Izazovi prilikom kreiranja igre, značaj pojavljivanjem u trgovinama

    Prilikom kreativnog izražaja, mnogi se susreću sa određenim izazovima, tako i posao programera nije oslobođen navedenoga. Ivan nam otkriva kako je prevashodno Amarov i njegov cilj bio napraviti igru “koju bi i sami igrali”.

    “U “Enchanted World” uloženo je mnogo ljubavi i truda, a posebna pažnja je na detaljima i da finalna igra bude što završenija i bez bugova. Sami puzzli postaju sve komplikovaniji kako igra odmiče, tako da ima vrlo teških na kojima ćete provesti dosta vremena. Sve to je prožeto i pričom inspirisanom Bosnom.”

    O tome koliko je važna činjenica da su se pojavili i na tržištu velikih trgovina iOS, te Android, Ivan ističe da za njih dolazi nova epizoda.

    “Izlaskom na iOS i Android trgovinama igra započinje novi život i drago nam je da će je igrati mnogo novih igrača po prvi put. Mi već radimo na novoj igri WanderHearth koja će biti primarno orjentisana ka PC platformi, a za nju smo već dobili dvije nagrade. Uspjeh The Enchanted World-a nam omogućava da nesmetano nastavimo raditi na novom vlastitom projektu Wanderhearth.”, kaže.

    Za kraj razgovora Ivanova poruka svim mladim programerima, kreatorima videoigara bila je; Samo radite ono što volite i na kraju će se isplatiti!

    Igru za Android možete preuzeti OVDJE, dok za iOS sistem “The Enchanted World” možete preuzeti OVDJE. (Tuzlanski.ba)

    Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje