Ponedjeljak, 6. Maja 2024.
Tuzlanski.ba logo

Ukrajinka s djecom pobjegla iz Harkiva, htjela je doći u Sarajevo, na granici je vratili

Preuzmite sliku

Ukrajinka Marina Šaohina (36) sa starom Ladom, kćerima Rimme (8) i Eve (9) i psićima Jurikom i Milom prevalila je 2500 krvavih kilometara u četiri dana i na kraju pronašla spas u Rijeci.

Bilo je to putovanje za spas golih života prožet sirenama, granatama, budnim sanjanjem noćnih mora u kojima su svjedočile rasutim dijelova tijela po cestama, kosturima zgrada i kuća koje se i dalje dime pod kišom granata. Do prije šest dana Marina se nadala da će ovaj pakao stati, a onda je granata pogodila njihovu zgradu i raznijela prozore njihova stana gdje se s kćerima krila 40 dana u kupatilu.

“Tada sam shvatila da moram bježati i potražiti sigurnost za svoju djecu negdje drugo. Nisam više mogla podnijeti tu neizvjesnost. Potrpala sam u auto ono najnužnije u par torbi, ukrcala djecu i psiće i krenula u nepoznato. Na mobitelu sam provjeravala najsigurnije punktove. Te rute vodile su me prema slovačkoj granici, ali put je bio mukotrpan i dug i trajao 4 dana”, započinje svoju priču mlada majka, piše 24sata.hr.

Do graničnog prijelaza kod Uzhoroda prošle su oko 40 vojnih kontrolnih puntova i nagledali se stravičnih prizora.

“Osjećala sam strah i bol što sam morala ostaviti stare roditelje. Najteže je bilo vidjeti leševe, bez udova, rasute po razrušenom gradu i raskopanim cestama”, priča potresena majka.

• Djeci sam lagala da su mi volonteri javili da očekuju bombardiranja po cesti, kako bi se sakrile na pod auta da to ne gledaju razasuta tijela. Bile iznimno poslušne, tihe i u šoku. Satima su tako sklupčane provele iza sjedišta. Ja sam samo vozila kako bi što prije napustila istok gdje je bilo najopasnije i domogla se zapada gdje se život lagano vraćao u normalu. Nikad neću zaboraviti ni auto na čijoj je haubi stajao veliki natpis “Djeca/evakuacija”, a koji je pogođen putem – suznim očima prepričava nam hrabra Ukrajinka. Problem je, dodaje, bio i benzin. Na postajama su bile kilometarske kolone, a svatko je imao pravo kupiti samo 20 litara po autu. I tu su pomogli volonteri koji bi joj na dogovorenim punktovima donosili kanistre i punili spremnik gumenim cijevima.

“Zastrašujući momenat je bio kada me kćer zamolila da stanem negdje kako bi obavila nuždu. Stali smo kraj šume, a onda je 100-tinjak metara od nas preletjela ogromna raketa. Požurile smo u auto, ali put ispred nas je bio uništen pa smo jednim dijelom morali voziti prema samom ratištu kako bi zaobišli taj dio i vratili se na cestu prema spasu. Psihički je sve to bilo vrlo teško. Vozila sam samo s jednom mišlju – da što prije stignem do granice”, prisjeća se Marina.

Putem su jele sendviče i poneku toplu juhu koju bi kupile usput. Noću su spavale u autu, Marina tek 4 sata. Držao ju je adrenalin. Kad se napokon domogla granice klonula je na volan i zaspala. Prijelaz su čekale 20 sati.

“Iz sna me trgnulo kucanje nekog čovjeka na prozoru. Rekao je da krenem jer me automobili zaobilaze”, prisjeća se Marina. U Slovačkoj su ih dočekali volonteri, nahranili ih, dali vode i smjestili u privremeni smještaj.

• “Tu noć su na vijestima javili da slovačka vojska kreće prema Ukrajini i ujutro sam ugledala vojne konvoje. To me uznemirilo i odlučila sam krenuti prema Sarajevu gdje imam prijateljicu. Na granici BiH nisu nas pustili, jer su mi djeca imala samo rodne listove, a ne pasoše. Vratila sam se na Donji Svilaj i tu analizirala najsigurniju geografsku poziciju prema kojoj bi išla. Razni scenariji su mi se vrzmali po glavu. Strahovala sam da će se rat proširiti puno dalje od naše zemlje i bojala se scenarija iz Černobila pa sam tražila i grad u kojem bih mogla kubiti jod u tabletama. Na kraju smo spontano došli u Rijeku”, prisjeća se preplašena majka.

Parkirala se na riječkoj rivi, a onda je zadimljeni auto ukrajinske registracije uočio je Igor Brozović, konobar obližnjeg restorana Antack. Uveo ih je u restoran gdje ih je počastio prvim toplim obrokom u zadnja 4 dana. Potom je uz pomoć dobrih ljudi došao do neumorne humanitarke Jasne Vrhovac znane kao “Žene zmaj”.

“Znate li šta vam treba da spasite pet života? Tačno sat vremena, 12 poziva i 6 ljudi koji razmišljaju kao vi. To je timski rad i ono što mi radimo svakodnevno”, skromna je Jasna, koja je, zahvaljujući Riječanki Hani Paleka, ukrajinsku porodicu smjestila u njen stan s punim frižiderom i bonom za DM.

“Ne mogu naći riječi zahvale svim ovim divnim ljudima… Na jednoj vašoj benzinskoj nisu mi htjeli naplatiti benzin, a na drugoj me pod brisačima dočekao novac. Nevjerojatno! Hvala vam svima”, zaključuje Ukrajinka.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje